10 Reacties

3 jaar geleden

Zelfde 2 vragen! Ik volg :)

3 jaar geleden

Reactie op CLN

Zelfde 2 vragen! Ik volg :)
Ze valt nu in slaap met de laatste fles, dus lastig om erna nog te poetsen...

3 jaar geleden

Hier hetzelfde 'probleem' 😊 Voorleze van een boekje doen we na het flesje nog op de kamer met een nachtlampje. Maar doen dus ook nog het flesje net voor het in bed gaan en denk dat dit idd moet veranderen 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Wij gaan rond 1845 douchen of in bad, rond 1900 de laatste fles tanden poetsen en verhaaltje lezen, dan naar boven toe en slapen. Succes!

3 jaar geleden

Onze druif krijgt om 17.45 uur een fles. Dan pyama aan, tandenpoetsen, boekje lezen en naar bed. En dan komt ze rond 23 uur nog een keer voor de fles.

3 jaar geleden

6 uur, half 7 een flesje halfvolle melk van 100 ml. Om 7 uur naar boven en daar klaar maken voor het naar bed gaan. Daarna paar minuutjes ligt ze even op ons te hangen en leggen we haar in bed. Slaapt eigenlijk altijd gelijk. Boekje lezen we niet standaard, maar na de fles en gewoon in de woonkamer

3 jaar geleden

Poetsen is denk ik beter voor af.. Tandarts adviseerde bij ons om minimaal een half uur na de maaltijd/drinken te poetsen. Wij doen alles beneden en boven mag ze de gordijnen dicht doen en de giraf aanraken. Ze ligt vaak rond 18.30/18.45 & ik zie haar dan om ongeveer om de 2 uren 😅

3 jaar geleden

Reactie op AHo

Poetsen is denk ik beter voor af.. Tandarts adviseerde bij ons om minimaal ...
Oh dus het is of fles en na een half uur pas poetsen of anders toch liever eerst voor de fles? 🙈

3 jaar geleden

Wij lezen rond 19 uur beneden een boekje. Dan krijgt ze een bak yoghurt met Brinta(ze wil geen fles meer savonds). En dan naar boven omkleden, liedje zingen en in bed. Tandenpoetsen doen we niet ze heeft nog geen tanden 🤭

3 jaar geleden

Enkele keren per week laten we de kinderen douchen/gaan ze in bad. Dit hangt vooral af van hoe fanatiek ze buiten hebben gespeeld en hoeveel eten ze overal hebben gesmeerd. Soms is dit dus de start van het ritueel, soms slaan we het over. Ze klimt in ieder geval altijd eerst zelf de trap op. Kruipt dan zelf richting haar kamer. Ze ligt sinds een kleine week ook echt op haar eigen kamer (tot ze komt voor een voeding). Daar doen we het muziekdoosje aan, dan een schone luier, slaapzak en vitaminedruppels. Vervolgens wijst ze aan wat we allemaal langsvoegen om te aaien, er hangt een grote dierenkop en er staan wat knuffels die we allemaal langsgaan. Dan drinkt ze in het donker aan de borst. Vervolgens leg ik haar in bed, soms wakker soms al slapend. Tanden poetsen doen we nu trouwens alleen in de ochtend. Bij de oudste zijn we op een gegeven moment gaan lezen voor de voeding. Ik weet niet precies meer hoe oud hij toen was. Nu heeft ze daar eigenlijk geen puf meer voor, dus ik sla het nog even over.