14 Reacties

2 jaar geleden

Die van ons is nu ook 1 jaar en 5 maanden en veel verder dan papa, mama, Bing (van tv) en Bollo (knuffel) komen wij ook niet hoor. Hij probeert soms woorden na te zeggen maar meer met klanken dan dat het ergens op lijkt 😅

2 jaar geleden

Die van ons is nu ook 1 jaar en 5 maanden en veel verder dan papa, mama, B ...
Hier ook mama, papa, dada, “kijk”.. Niet meer dan dat, ze hebben mij toch wel een slecht gevoel gegeven

2 jaar geleden

Hahaha meid Hier is het alleen die, da en nee Soms papa Verder komen we idd ook niet Ze weet wel wat ik bedoel. Als ik zeg pak je schoenen dan pakt ze dat enzo Maar praten nee hoor hahaha

2 jaar geleden

Hier ook nog eigenlijk niks hoor. Sinds een paar dagen mama. En heb het idee dat hij nu meer begint te brabbelen. Dus denk dat het allemaal vanzelf komt. Hij laat heel goed weten wat hij wilt en hij snapt al wel heel veel dus komt wel goed 🙂

2 jaar geleden

Onze dochter zegt eigenlijk alleen consequent mama en voor de rest zijn het vooral klanken. Vorige keer bij het consultatiebureau over gehad en zij gaven aan dat het ook al helemaal prima was als ze wat consequenter klanken gaat maken bij bepaalde spullen/plaatjes/woorden. En inmiddels hebben we wel een rijtje woordjes waarbij ze dan wel een specifieke klank nabootst, maar uit zichzelf is ze nu vooral aan het gillen 😅 ik maak me niet echt zorgen, ik zie het door de tijd heen wel ontwikkelen, alleen niet zo snel 😆

2 jaar geleden

Onze dame kletst dus mega veel maar kan nog nauwelijks gaan staan laat staan lopen. Ze ontwikkelen vaak op hun eigen tempo. Als je het niet vertrouwd gewoon laagdrempelig het cb benaderen!

2 jaar geleden

Met 1 jaar en 5 maanden hier ook bijna niks, alleen papa, eten en die. Nu 1 maand later zit ze op een stuk of 50 woordjes en zegt elke dag iets nieuws! Komt vanzelf!

2 jaar geleden

Oh niks aan de hand hoor. Aparte opmerking van het kdv. De actieve taalontwikkeling komt pas rond de 1,5 jaar op gang. Zolang je ziet dat je kindje een passieve woordenschat heeft en verschillende klanken kan maken etc is het oké.

2 jaar geleden

Komt echt vanzelf. Bij ons zoontje (net 18mnd) ging het in een paar weken tijd van bijna niks naar ineens heel veel woorden dus geef het de tijd. Ze zijn druk met zoveel ontwikkelingen op deze leeftijd!

2 jaar geleden

Reactie op MK-89

Onze dame kletst dus mega veel maar kan nog nauwelijks gaan staan laat staa ...
Hier hetzelfde. Zet nu net losse stapjes maar alleen als ze er zin in heeft. Kletst wel de oren van ons hoofd en best verstaanbaar al. 1 ding tegelijk waar ze zich op focussen.

2 jaar geleden

Ons kindje is 1,5 en praat echt met heel veel woordjes. Kan ook wijzen, weet de neus mond etc te vinden. Als ik zeg: neus van tante dan pakt die ook haar neus. Eigen willetje en heel goed aangeven wat die wel en niet wil. Hij doet pogingen tot abc en tellen. Met andere woorden ik kan heel gezellig met hem kletsen. Maar dat is mijn kind. Ik praat zelf ook heel graag 😂

2 jaar geleden

Ons dochtertje was laat met motoriek en mega snel met taal elk kindje dus anders. Ze is nu 18 maanden en maakt al zinnen.

2 jaar geleden

Reactie op RomyAmber

Ons dochtertje was laat met motoriek en mega snel met taal elk kindje dus a ...
Hier andersom. Hele fijne motoriek met 1.5jaar maar praten bijna niet. Klanken en alles wel en hij snapt wat ik bedoel. Maar ik maak me geen zorgen. Iedereen groeit op zijn of haar tempo.

2 jaar geleden

Hier is het mama,papa, bam (onze hond Bram), kia (onze hond kyra), vooral heel veel NEE, niet doen zegt ze ook veel 😂 en ja weet ze ook duidelijk wanneer ze dat moet zeggen. Veel verder komen we ook nog niet, komt vanzelf wel joh! Ieder kind op zijn eigen tempo.