25 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou sowieso contact opnemen met de huisarts maar begreep dat dit ook wel voor de 3e sprong kan plaats vinden dat kindjes minder drinken

4 jaar geleden

Herkenbaar ! Ik heb dit ook ineens en de mijne is nu ook 10weken

4 jaar geleden

Sprongetje?

VRIEND

4 jaar geleden

Ik herken het wel, mijn zoontje is 11 weken en drinkt sinds een paar dagen minder dan voorheen. Eerder ging hij soms richting de liter, nu is het rond de 800 terwijl hij meer zou mogen. Plasluiers hier wel ok. Ik vind hem wel moeier dan eerder, hij slaapt veel en liefst bij mij op de arm na de voeding (die hij dus nu niet altijd opmaakt) ook hapt hij niet goed na een tijdje en klooit met zijn tongetje, volgens mij hoeft hij dan ook gewoon niet meer. Ik kijk het nog even aan. Hij is als hij wakker is verder wel alert en speelt lekker in de box of onder de babygym.

4 jaar geleden

Mijn zoontje had dit ook op 10 weken (gecorrigeerd) ik denk dat dit een sprongetje is geweest bij hem. Na een paar dagen at hij weer flink alles op! Houdt de plasluiers goed in het oog! Hier plaste hij ook wat minder, maar tussen elke voeding had hij wel zeker geplast!

4 jaar geleden

Hier ook een kindje dat ineens sinds 2 dagen minder goed drinkt. Ik was over gegaan op fase 2 speen, maar dat gaat hem nog te snel met krampjes als gevolg. Ik denk dat het met het sprongetje te maken heeft, maar als ik jou was zou ik het wel even in de gaten houden. Is het morgen nog niet over, even de huisarts bellen, zeker als de plasluiers ook minder blijven

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde, hij drinkt al zo'n 2 dagen minder als anders en morgen is hij 11 weken, normaal gezien drinkt hij ook gemakkelijk 5x150 en nu laat hij soms 30cc staan...misschien heeft het ook beetje met de warmte te maken?? En ik denk minder plasluiers omdat hij ook wat minder drinkt, zou dat kunnen? Als je het niet vertrouw zou ik de huisarts bellen (kan nooit geen kwaad) maar aan de reacties te zien hebben meet baby's dit.. 🤷‍♀️..

4 jaar geleden

En moet zeggen hij is de laatste paar dagen ook een beetje aan het zeuren... 🥴🤷‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Esmeralda86

En moet zeggen hij is de laatste paar dagen ook een beetje aan het zeuren.. ...
Hier ook zo eentje. Al een paar dagen niet geweldig aan het drinken, beetje zeuren, veel bij mama of papa willen zijn. Máár óók: ineens z'n handjes ontdekt, z'n voeten vastpakken en lange geluidjes maken, dus meneer is flink aan het springen

4 jaar geleden

Hier ook zo eentje. Al een paar dagen niet geweldig aan het drinken, beetje ...
Hoe oud in jouw kleine?

4 jaar geleden

Reactie op Appelpit

Hoe oud in jouw kleine?
Vandaag 10 weken en 5 dagen maar was 2 weken te laat geboren, dus eigenlijk 12 weken en 3 dagen. Precies sprong 3

4 jaar geleden

Mijn dochter doet precies het zelfde zit midden in dr sprong. Laat gerust 110 staan is vrolijk en lijkt verzadigd. Nou prima dan. Sinds vandaag drinkt ze weer wat beter misschien het het sprongetje aan het afnemen Als je kindje kinder drinkt plast hij ook minder. Als hij verder goed reageert is het gewoon een sprong hoe frusterend ook

4 jaar geleden

Mijn dochter had het ook met 10weken nu is dat weer over. Ik merkte ook vaak dat als ze slecht dronk het kwam omdat ze moest poepen 😅 want daarna dronk ze weer beter.

4 jaar geleden

Hadden we hier ook rond 10 a 11 weken! Niet forceren, ze geven her zelf allemaal wel aan. Nu 12 weken en weer een blij ei :)

4 jaar geleden

Typisch sprongetjesgedrag. Slechter drinken, maar ook het spugen. Mijn oudste zoontje merkte je altijd direct aan het spugen dat hij in een sprong zat, zelfs toen hij 9maanden was nog. Bij m’n dochter nu weer hetzelfde, spuugt nooit en tijdens een sprong wel een paar dagen.

4 jaar geleden

Reactie op Diamond-24

Typisch sprongetjesgedrag. Slechter drinken, maar ook het spugen. Mijn ouds ...
Hmmm zou dat het sporadisch spugen hier kunnen zijn. Ik ga er eens op letten!

4 jaar geleden

Reactie op Diamond-24

Typisch sprongetjesgedrag. Slechter drinken, maar ook het spugen. Mijn ouds ...
Dit verklaard het bij mij dan ook! Sinds een paar dagen slecht drinken en spugen. Nu met het warme weer vind ik dat echt niet heel fijn, gelukkig nog wel goede plas luiers.

4 jaar geleden

Onze meid is 10wk2dgn en ik heb precies hetzelfde! Ook met het kokhalzen en ze is ook ineens s nachts wakker om 4uur terwijl ze al doorsliep vanaf de kraamweek. Maar hier drinkt ze nog maar 50/60 cc en geen plas luiers. Wij zijn naar huisarts geweest en die gaat overleggen met kinderarts.

4 jaar geleden

Hier ook precies hetzelfde in de 3e sprong. Lastig drinken, krampjes zijn weer terug, onrustiger slapen.. hopelijk zijn we er gauw doorheen! 😊

4 jaar geleden

Reactie op Elskapinga

Onze meid is 10wk2dgn en ik heb precies hetzelfde! Ook met het kokhalzen en ...
Oei, dat is wel spannend ja. Hopelijk gaat het snel weer beter en moeten jullie weer veel plasluiers verschonen