25 Reacties

2 jaar geleden

Ze kan er geen genoeg van krijgen. Wij zijn vanaf geboorte begonnen met voorlezen, werd ook door de kraamzorg geadviseerd. Ze heeft er dan nog geen besef van dat ik voorlees, maar hoort wel onze stem en dat is al een belangrijke stap in de taal ontwikkeling. Daarbij zijn papa en mama zelf helemaal verzot op al die kinderboekjes. Ze heeft twee kratten vol en dan vullen wij de boekjes ook maandelijks aan met boeken uit de bieb. Is ook altijd een hele leuke activiteit, om samen te doen. Ik zou zeggen, gewoon volhouden. Misschien kun je ook gewoon eens zelf hardop een van zijn boekjes gaan lezen en lekker enthousiast reageren op wat je leest, wellicht trekt dat zijn aandacht wel en wil jij ook meedoen. :) En lekker naar de bieb.

2 jaar geleden

Reactie op NormTex

Ze kan er geen genoeg van krijgen. Wij zijn vanaf geboorte begonnen met voo ...
Dus eigenlijk in dat hij ergens in een hoekje speelt gewoon voorlezen bedoel je? Dat is misschien wel een idee haha,

2 jaar geleden

Haha hier ook niet, boekjes worden liever kapot gescheurd of door heel de kamer gegooid 😂

2 jaar geleden

Mijn kind van 19 maanden heeft boekjes altijd al leuk gevonden. We lezen dus heel veel, vind het zelf ook leuk en rustig. De interesse zal allicht per kind verschillen. We lezen ook wel echte verhaaltjes (dikkie dik bv, mama kwijt), en krijg de indruk dat hij soms weer wat er gaat komen en het een beetje kan volgen. Hij spreekt nu simpele 2 letter zinnen en is daar wel vlot mee, dus zou kunnen dat dat helpt. Kind was motorisch dan weer in de achterhoede. In ieder geval kun je een interesse niet afdwingen lijkt me en komt het vast allemaal goed met taal. ☺️

2 jaar geleden

Hier lukt het ook niet hoor hij slaat de bladzijdes steeds om Of het boekje dicht en als het hem niet snel genoeg gaat scheurt hij de pagina. Ik heb het maar los gelaten. Proberen het af en toe. Komt vast een moment dat het goed gaat. Verder lekker veel samen kletsen een zelf woordjes leren en dingen benoemen. Hier pikt hij ook een hoop van op