86 Reacties

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie tips! Was er al een beetje bang voor dat het gewenning is geworden. Je leest dat het heel normaal is dat een bv-baby 's nachts wil drinken en dan heb je ook nog de mamahonger. Maar wat 'normaal' is qua drinken 's nachts is natuurlijk een vage grens. Ik ga proberen hem minder vaak de borst te geven en meer op andere manieren te troosten. Op naar nachten vol slaap!

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie tips! Was er al een beetje bang voor dat het gewennin ...
Wat "normaal" is is bij elk kindje verschillend denk ik. Dat voel je zelf wel aan. Als het geen dorst of mamahonger is, dan schakel ik echt mijn vriend in. Dan mag hij het overnemen. En anders dan geef ik me er maar aan over. Ze maken nu zoveel ontwikkelingen door, ze zal die geborgenheid dan wel nodig hebben. Die fase/sprongetje gaat wel weer voorbij.

3 jaar geleden

Mijn kind is binnenkort 9 maanden, ik heb nog steeds niet echt een structuur/routine. De ene keer drinkt hij om de vier uur en dan weer om de twee a drie uur. Heb ook gemerkt dat de productie achteruit is gegaan, ik krijg maar net 80 cc Is dat bij jullie ook?

3 jaar geleden

Reactie op Galala2020

Mijn kind is binnenkort 9 maanden, ik heb nog steeds niet echt een structuu ...
Dat hoeft niet per se te betekenen dat je productie achteruit is gegaan. Ik neem aan dat je dit weet door kolven? Kan ook dat je borst zich minder makkelijk laat ‘foppen’

3 jaar geleden

Reactie op Maytwenty

Dat hoeft niet per se te betekenen dat je productie achteruit is gegaan. Ik ...
Ik wilde precies hetzelfde zeggen. Bij mijn oudste merkte ik ook dat kolven steeds lastiger ging, terwijl mijn zoontje toen live wel goed kon drinken en ook echt tevreden was met mijn productie.

3 jaar geleden

Reactie op Galala2020

Mijn kind is binnenkort 9 maanden, ik heb nog steeds niet echt een structuu ...
Ik heb ook precies hetzelfde. Rond de 6 mnd ging t al minder. Maar nu idd ook veel minder. 90cc per keer kolven ofzo

3 jaar geleden

Reactie op Maytwenty

Dat hoeft niet per se te betekenen dat je productie achteruit is gegaan. Ik ...
Oh dankjewel voor de informatie dat wist ik niet. Goed dat ik het nu weet, dan hoef ik me niet iedere x gek te maken

3 jaar geleden

Hier bijna 9.maanden en toch.nog 5a6 keer overdag en 1a2 keer.snachts

3 jaar geleden

Hier bijna 9 maanden oud en inmiddels hebben we een best wel goed en vast schema te pakken en eindelijk ook weer meer slaap ‘s nachts: 7u wakker + bv 9u 1 stuk fruit in stukjes 10u bv 10.15-12u slapen 13u 1 boterham met vleeswaren of pindakaas in reepjes + aantal slokjes water uit 360 graden beker van Kruidvat. 15u bv 15.15-17u slapen Daarna soms een soepstengel, maar soms ook niets. 18u dun bezaaid kinderbordje met avondeten 18.45u bv 19u slapen Vaak rond 23u nog een voeding, soms ook niet. Soms ook nog een voeding rond 3-4u, maar meestal niet meer. Als ik werk krijgt hij gekolfde flesjes rond de bv tijden, drinkt nu ongeveer 120 cc per keer (voorheen 180 cc, dus ik denk dat hij inmiddels meer voedingsstoffen uit de vv haalt). Ik voed hem op zijn slaapkamer, anders drinkt hij niet (rustig). Hopelijk heb je hier iets aan, maar volg vooral je kindje!

3 jaar geleden

Ik deed eerst ook op verzoek. Nu krijgt ze voor elk dutje bv(2 tot 3 keer), voor het slapengaan en in de nacht als ze wakker wordt. Soms 'snackt' ze ook nog wat in de ochtend bij het knuffelen🥰

3 jaar geleden

Wat is dit wisselend bij iedereen! Ik bv nu ruim 8 maanden en hij komt 4 x per dag (7, 12, 19 en 03 u). Vind voor hem de ruk van 12 tot 19 best lang, maar hij slaapt dan ook wel 2 uur en krijgt yoghurt, fruit en avondeten.. Ander vraagje; ik ben nog steeds niet ongesteld. Meerdere niet?

3 jaar geleden

Reactie op fee-24

Wat is dit wisselend bij iedereen! Ik bv nu ruim 8 maanden en hij komt 4 x ...
Hier ook nog niet ongesteld geweest (met een zoon van al bijna 9 maanden). Het schijnt heel lang te kunnen duren, vooral als je borstvoeding aanbiedt op verzoek.

3 jaar geleden

Ow en hier wordt ook ongeveer 4 a 5x per 24 uur gedronken. Overdag met veel onderbrekingen, omdat alles veel te interessant is!

3 jaar geleden

Reactie op fee-24

Wat is dit wisselend bij iedereen! Ik bv nu ruim 8 maanden en hij komt 4 x ...
Ik ook nog niet ongesteld geweest. Het lijkt me inmiddels heel vreemd om dat weer te worden na 18 maanden niet. Zoontje is 9 maanden. Ik voed hem overdag 3 keer en 's nachts wil hij nog 2 tot 2 3 keer drinken. Overdag geeft hij het trouwens steeds minder aan. Misschien dat ik binnenkort het middagdrinken over ga slaan kijken hoe dat gaat. Maar denk dat hij dan snachts misschien meer wil. Ik ben ook heel benieuwd wanneer kolven niet meer nodig zal zijn om de productie op peil te houden. Ik werk ma, woe en vri en dan kolf ik 1 keer in de middag.

3 jaar geleden

Reactie op Mamavandriekindjes

Ik ook nog niet ongesteld geweest. Het lijkt me inmiddels heel vreemd om da ...
Ik kon bij mijn oudste met 9 maanden terug naar 1x kolven en met 11 maanden helemaal niet meer. De andere momenten/dagen voedde ik wel gewoon door op verzoek. Mijn jongste is wat wispelturiger qua voedingen, dus ik blijf nu toch nog even 2 keer kolven op werkdagen. Bij mijn oudste was ik met volledig bv met 3 maanden meteen weer ongesteld en ook direct regelmatig. Bij de jongste in november voor het eerst. Daarna een hele lange cyclus en daarna weer een hele korte. Nu rommelt het dus nog best. Al kortbij zeggen dat ik ook schildklier problemen heb, dus dat zou ook wel iets kunnen verklaren.

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Ik kon bij mijn oudste met 9 maanden terug naar 1x kolven en met 11 maanden ...
Heel fijn lijkt me dat als het niet meer nodig is met 11 maanden. Ik lees dat ook wel meer op internet. Was het dan met je oudste wel zo dat hii/zij nog dronk wanneer je thuis was op je werktijden zegmaar? Of was het toen al alleen smorgens en savonds drinken?

3 jaar geleden

Reactie op Mamavandriekindjes

Heel fijn lijkt me dat als het niet meer nodig is met 11 maanden. Ik lees d ...
Ja, de dagen dat ik thuis was dronk hij overdag nog op verzoek. Vaak nog minimaal 1x. Hij heeft het zelf heel geleidelijk afgebouwd naar alleen de ochtend/avond/nacht, toen alleen ochtend/avond en de laatste maanden alleen nog de avond.

3 jaar geleden

Hey mama’s Hoevaak geven jullie nog bv en bouwen jullie af?

3 jaar geleden

Reactie op Galala2020

Hey mama’s Hoevaak geven jullie nog bv en bouwen jullie af?
Als ik thuis ben geef ik ‘s ochtends, ‘s middags voor het dutje, en ‘s avonds voor het slapen gaan borstvoeding. Het kolven liep terug en daar was ik ook helemaal klaar mee, dus als ze naar de opvang gaat krijgt ze voor ‘s middags nog melk uit de vriezer tot die op is..

3 jaar geleden

Nog ongeveer 4x per dag: bij het opstaan, 2x overdag en voor het slapengaan. Soms ook eventjes als ze 's nachts wakker wordt en echt moeite heeft met in slaap komen. Op 3 dagen moet ik kolven, aangezien ik dan niet thuis werk / ze op het kdv is. Dat vind ik wel lastig tussen het werken door. Wacht dan eigenlijk te lang en kolf maar 1x.. Soms krijg ik ook wel opmerkingen als 'Oh geef je nog steeds borstvoeding?' Maar ja, zolang het voor ons allebei goed voelt..