24 Reacties

3 jaar geleden

Heb je brood al geprobeerd te dopen in melk(flesvoeding)? Hier hielp het ook om samen te eten, onder het mom van zien eten doet eten.

3 jaar geleden

Ik ook nogniet beginnen

3 jaar geleden

En wat geef je van het brood ? 😊 Wij zijn eerst gestart met korstjes brood (met wat 100% pindakaas of notenpasta). Nu 2 maand later geven we af en toe een gewone boterham in stukjes en ik merk dat dit wat moeilijker is maar door de vele oefening kan ze het ondertussen wel

3 jaar geleden

Mag ik vragen wat voor brood je hebt?

3 jaar geleden

Hier lukt het ook niet echt..hij moet er van kokhalzen en gooit alles op de grond..😅🤣

3 jaar geleden

Reactie op Vroo86

Mag ik vragen wat voor brood je hebt?
Boerderijbrood,lichtbruin brood van de bakker

3 jaar geleden

Hier ook nog geen brood! Hij kijkt er naar en gooit het op de grond 🙈 crackers vind hij sinds een paar dagen wel erg lekker, van die cracottes!

3 jaar geleden

Wij geven heel licht tarwebrood met smeerboter. En dan kleine stukjes in zijn wangzakje stoppen. Zo sabbelt hij er eerst meer op voordat het achterin glijdt en hij dus gaat kokhalzen.

3 jaar geleden

Ik ben begonnen met brood met boter en gedoopt in thee. Dat ging prima. Toen ben ik overgestap nasr stukjes brood. Nu geef ik het gewoon in zijn hand en dan eet hij het zelf dst vindt hij namelijk prettiger dan gevoed worden.

3 jaar geleden

Reactie op Beertje1993

Heb je brood al geprobeerd te dopen in melk(flesvoeding)? Hier hielp het oo ...
Samen eten doe ik inderdaad altijd, vind het ook gewoon gezellig haha.. in babymelk nog niet geprobeerd, ben ergens wat bang dat hij daar juist in stikt ofzo 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Reb0396

Samen eten doe ik inderdaad altijd, vind het ook gewoon gezellig haha.. in ...
Ja dat had ik eerst ook heel erg. Heb je gekeken wat je moet doen als je kindje zich verslikt? Wat ik heb gelezen is dat als kindjes zich soms iets verslikken ze juist beter met voedsel om leren gaan. Maar het heeft wel tijd nodig voordat je het vertrouwen hebt.

3 jaar geleden

Wat voor brood geef je? Daar kan het misschien ook mee te maken hebben. Ik werk bij de bakker, ik ben begonnen met "babybrood". (Moutbrood)

3 jaar geleden

Ons zoontje vond het in het begin ook lastig (zowel korstjes/lange reep als stukjes). Toen hebben we een paar dagen soepstengel en cracotte geoefend, wat heel goed ging! En toen weer brood geprobeerd en ging het ineens veel beter! Net heeft ie een hele boterham opgegeten. Toevallig iets grotere stukjes geprobeerd vandaag. Moest er meer moeite voor leek het maar lukte goed!

3 jaar geleden

Wij doen gewoon bruinbrood met een dun laagje boter en dan een dun laagje beleg in stukjes van een vierkante centimeter ongeveer. Beleg naar beneden als je het in z'n mondje doet en dan slokjes laten nemen uit de sippycup.

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Ons zoontje vond het in het begin ook lastig (zowel korstjes/lange reep als ...
Oh ja en goed in zijn wangetje stoppen helpt hier ook goed!

3 jaar geleden

Waarom zou je hem niet volgen en gewoon nog even wachten met een boterham? Misschien vind hij het over een tijdje wel een succes.

3 jaar geleden

Wij maken het helemaal zompig in water of melk

3 jaar geleden

Reactie op Reb0396

Boerderijbrood,lichtbruin brood van de bakker
Ik had namelijk ook licht bruin brood. Ging ook niet. Kokhalzen spugen. Ikzelf eet donkerder brood en wat steviger maar dat eet ze zo weg met wat beleg

3 jaar geleden

Wij volgen de Rapley methode vanaf 6 maanden en onze dochter is nu 8 maanden. Ze kauwt er wat op en spuugt het daarna weer uit. Helemaal prima, is niet haar behoefte dan. Zij heeft de regie, dat geeft haar veiligheid en zelfvertrouwen. Food under the one is just for fun! Blijven aanbieden en je kindje zal er ooit wel klaar voor zijn ;)

3 jaar geleden

Hier gaat het super goed met geroosterd brood! Hier eerst ook kokhalzen, nu helemaal niet meer!!