25 Reacties

3 jaar geleden

Met!

3 jaar geleden

Ik snij de korstjes er af en geef die los. Dan heeft ze vaak in een hand een stukje brood en in de ander een korstje 🤣. Korstjes eet ze niet altijd op.

3 jaar geleden

Met

3 jaar geleden

Hier is ze van 1-6 en ben pas met 8 maandrn begonnen en begij nu sinds deze week met de korstjes geven. Gewoon klein maken. En ze heeft nog niet echt tandjes. De 1e 2 komrn nu net door

3 jaar geleden

Wij zijn zelfs begonnen met brood door eerst de korstjes te geven 😅 nu eet ze alles

3 jaar geleden

Hier ook met! 🍞

3 jaar geleden

Hier zonder, maar dat komt omdat hij van de rest van de boterham maar zelfs de helft op eet. Bied het elke dag aan. Iemand tips!?

3 jaar geleden

Begonnen zonder. Nu met. Alleen het top korstje als die wat hard is haal ik eraf.

3 jaar geleden

Mijn dochter is van 17-5 Sochtends een sneetje compleet met korst en boter en beleg En smiddags twee sneetjes compleet met korst en boter en beleg

3 jaar geleden

Met korst ook toen ze nog geen tanden had. Kaken zijn sterk, kunnen ze prima weg eten.

3 jaar geleden

Hier ook van begin af aan met korstjes gedaan. Soms los als strookje zeg maar en soms gewoon de hele boterham in stukjes met de korstjes eraan vast. Hij is van 29-5 en eet inmiddels meestal 1,5-2 boterhammen met de lunch. Wat weerhoudt je ervan om korstjes ook te geven? Spannend? Bij ons hielp het om de stukjes in zijn wangetje te stoppen. Inmiddels pakt hij de stukjes zelf.

3 jaar geleden

Hier zonder, maar dat komt omdat hij van de rest van de boterham maar zelfs ...
Misschien gewoon niet meer trek? Nog goed gevuld door het voedingsmoment daarvoor?

3 jaar geleden

Mijn dochter van 26-5 die verslikt zich steeds.. al in vloeibare dingen. Ik ben steeds bang dat ze stikt. Heeft iemand tips om toch zelfstandig brood te geven? Hoe zijn jullie begonnen? Gewoon geven?

3 jaar geleden

Met. Ik heb geen zin om de komende jaren de korstjes eraf te moeten snijden.

3 jaar geleden

Reactie op MF088

Met. Ik heb geen zin om de komende jaren de korstjes eraf te moeten snijden ...
Ja dit. Ik geef als sinds de eerste hapjes brood met korst.

3 jaar geleden

Reactie op Miana

Mijn dochter van 26-5 die verslikt zich steeds.. al in vloeibare dingen. Ik ...
Ja gewoon doen. Verslikken is niet erg. Leren ze juist van. In vloeibare dingen verslikt mijn zoontje zich juist vaker dan is stukjes.

3 jaar geleden

Reactie op MF088

Met. Ik heb geen zin om de komende jaren de korstjes eraf te moeten snijden ...
Geen garantie voor de toekomst helaas kan ik je alvast vertellen! Niet dat we de korstjes eraf snijden maar ze blijven wel regelmatig liggen... En dan heb ik het over onze oudste van bijna 4 :-)

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Geen garantie voor de toekomst helaas kan ik je alvast vertellen! Niet dat ...
Meh, balen 😢! (😉)

3 jaar geleden

Reactie op Miana

Mijn dochter van 26-5 die verslikt zich steeds.. al in vloeibare dingen. Ik ...
Ja dat heb ik dus ook! Hier alleen flesvoeding aangevuld met fruithapje en avond eten gepureerd en ze is net 9 maanden. Het voelt alsof ik te lang wacht, maar elke keer met brood eten verslikt ze zich, daar word ik zo zenuwachtig van. Hoe hebben jullie dat gedaan?

3 jaar geleden

Reactie op DST

Ja dat heb ik dus ook! Hier alleen flesvoeding aangevuld met fruithapje en ...
Wij hebben in het begin ook geoefend met cracotte en soepstengel. Maisfingers zijn nog zachter en makkelijker. Daar sabbelen ze op en lost het half op in de mond. Voor brood was een tip om het licht te roosteren, dat heeft bij ons ook gewerkt. En het stukje goed in de wang stoppen van de kleine. Dan zit het meteen goed om te kauwen. En blijven proberen. Ze moeten het ook leren dus zal het niet van begin af aan perfect gaan. Ons ventje zit ook nog wel eens te kokhalzen. Hoort er denk ik een beetje bij in het begin.