8 Reacties

3 jaar geleden

Mijn oudste zoon kreeg buisjes met 14 maanden! Hij heeft weinig last gehad hiervan omdat ze nog jong zijn. Ze gaan vaak wel huilend de narcose in en dan komen ze ook huilend eruit maar daar staat mama om te troosten! Het viel me reuze mee het leek hem juist heel goed te doen de buisjes, geen ontstekingen meer gehad sindsdien! (Hij is ondertussen 12 jaar) dus voor ons echt een positieve ervaring!

3 jaar geleden

Mijn zoontje word zondag 11 maanden en dinsdag krijgt hij ook buisjes. Na 2 keer antibiotica en oordruppeltjes bleven zijn oren ontstoken. Ik lees dus graag mee. Vrijdag gaan we opnieuw naar de KNO arts voor zijn corona test. Ik ben benieuwd hoe het nu met zijn oren is.

3 jaar geleden

Mijn oudste heeft met 11 maanden haar 1e keer buisjes gehad. De oorontsteking was toen vergevorderd, waardoor haar oor ook ging afstaan. We moesten 2 dagen in het ziekenhuis blijven met antibiotica infuus. De 2e keer buisjes heeft ze met 2 jaar gehad en dat ging prima. Ze hebben van het plaatsen verder niet echt last. Ze kwam de 1e keer heel raar uit de narcose, gelukkig gaf ik nog bv en had ze daar wel echt troost aan.

VRIEND

3 jaar geleden

Dankjewel voor jullie reacties. Stelt gerust dat jullie kindjes niet echt pijn hadden van de ingreep. Pff ik zie er toch best wel tegenop en inderdaad vooral die narcose. Arme knul! Wel echt fijn om te lezen dat het bij jullie ook echt geholpen heeft

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op AHo

Mijn oudste heeft met 11 maanden haar 1e keer buisjes gehad. De oorontsteki ...
Moest je dochter blijven vanwege de ver gevorderde ontsteking? De kno arts heeft gezegd dat het dagbehandeling is en we in principe na uitslapen op de verkoeverkamer weer naar huis mogen.

3 jaar geleden

Ik had zelf buisjes als kind, geen pijn gehad na de operatie maar ik was alleen een beetje misselijk :) had ze toen ik 5 was

3 jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Moest je dochter blijven vanwege de ver gevorderde ontsteking? De kno arts ...
Ja klopt. De ha stuurde ons steeds weg, onze dochter krijgt nooit koorts bij oorontsteking. Ze stuitert gewoon door, net als toen. We zaten dat haar oor ging afstaan en na even Googlen zou dat wss oorontsteking zijn. We kwamen tien bij de dokterswacht en dat zeiden ze ook gelijk. O, geen koorts, dan valt het vast wel mee. En ze is zo vrolijk. Gelukkig mocht de sets er ook naar kijken en die zei gelijk blijven. In dat stadium kunnen ze hersenvliesontsteking krijgen. Gelukkig is ze na de buisjes weer echt opgeknapt. Wel bleven in haar geval de ontstekingen komen helaas. De 2e keer mocht ze inderdaad diezelfde ochtend nog naar huis. Dat valt reuze mee verder.

3 jaar geleden

Hier viel het ook mee. Eenmaal uit het ziekenhuis ging hij gelijk heerlijk spelen 😀