5 Reacties

3 jaar geleden

Misschien proberen verschillende structuren aan te bieden? Als mijn dochter niet lekker voelt of last heeft van de tandjes bijv. dan eet ze ook altijd moeilijk. Ze vindt het dan fijn om zachte dingen te eten met veel vocht erbij, dus de hapjes goed doorgekookt en gepureerd. Zelfs bij fruit vind ze dan lekker om gekookte peer en gekookte appel te eten! Terwijl banaan vaak favoriet is, maar op zo'n momenten niet.

3 jaar geleden

Nee helaas geen tips, zoontje hier is ook een slechte eter. Fruit en yoghurt gaat wel goed, maar groente en brood eet hij heeeel weinig van. Behalve op de opvang, daar eet hij zijn bakje groente zo leeg? 🤷‍♀️ Jammer he, ik hoop echt dat het nog komt, vind het zo leuk om hem te zien smullen van eten! Ik probeer het iedere dag weer, maar forceer het niet, in de hoop dat hij het op een dag toch gaat eten.

3 jaar geleden

Het is inderdaad een zoektocht en blijven aanbieden. Gelukkig is melk tot 1 jaar de hoofdvoeding en is het dus geen probleem dat ze nog niet veel interesse toont. Heb je al eens geprobeerd om overdag groenten aan te bieden? Mijn dochter vind het vooral interessant als ik het ook eet en dan het liefste ook precies dat stukje.

3 jaar geleden

En als je fruit hapje met een liga erdoor probeerd dat vind roza zo lekker als tussendoortje , roza gooide ook al haar avondeten in het begin op de grond, eerst laten spelen met een bordje ,toen laten zien roza haar bordje en dat van ons en toen het bordje vasthouden tijdens dat ze er zelf iets vanaf pakt en nu laat ze hem meestal staan, als ze hem eraf wil gooien dan zeg ik nee we laten het bordje staan dat is sonde van het eten, en dan laat ze hem staan

3 jaar geleden

Mijn oudste dochter deed dit ook. Fruit ging er wel in maar groente nooit! Heb het nooit geforceerd of er iets mee gedaan eigenlijk. Ze groeide wel goed etc. Toen ze drie was (duurde dus ff) ging ze opeens zelf alles eten! Is nu een alles eter 🙈 dus geen idee waardoor het kwam, maar kwam vanzelf goed