19 Reacties

3 jaar geleden

Volg!!😢

3 jaar geleden

Ik probeerde rustig te blijven hield ze dicht tegen me aan en sprak dan tegen haar , intussen in slaap gevallen bij mij zodra ik ze terug wilde leggen wilde ze weer gaan schreeuwen handje vastgehouden terwijl ze in bed lag en zachtjes tegen gesproken, daarna weltruste en zeggen dat ik straks weer terug kwam kijken even huilen bij weggaan en daarna in slaap gevallen.. en dit iedere keer dat ze last had van slaapprogressie aantal keren dus 🤣😋

3 jaar geleden

Volg ook even mee

3 jaar geleden

Ik liet haar gewoon bij ons in bed slapen... 1 a 2 nachten had ze dat nodig en dan was het weer klaar, daarna sliep ze ook weer gewoon in haar eigen bed weer verder. Zij heeft dan blijkbaar behoefte aan nabijheid, papa en mama kunnen ook gewoon slapen en het heerlijke gevoel van samen slapen is ook niks mis mee. Voor ons werkt het goed!

3 jaar geleden

Bij ons heeft het ruim twee weken geduurd 😖 Wij zaten dan met hem op schoot in de grote stoel op zijn kamer. Tot hij diep in slaap was, alleen dan konden we hem terug leggen. Het duurde soms uren... vreselijke periode. We moesten hem in die tijd ook met naar bed gaan s avonds in slaap wiegen, anders waren we daar ook nog eens 2uur mee bezig. En zelfs met in slaap wiegen duurde het soms 1 uur. Nu slaapt ie weer m goed door, beter dan ooit eigenlijk, en sinds een week kunnen we hem ook weer wakker wegleggen in de avond. Hij moppert even 3 tellen en gaat dan slapen... Sterkte! Het is mega zwaar. Maar komt goed!

3 jaar geleden

Fijn dat jullie zo begripvol reageren en met veel tips! Jullie hebben dus geen last gehad van nieuwe associaties? Het is zo lastig, want voor mezelf denk ik “ik wieg je wel in slaap, dan slaap ik ook weer sneller.” Maar wil dat natuurlijk niet doen tot ze 18 is. Elke regressie eigenlijk makkelijk doorgekomen, deze hakt erin! Dankjewel dames, we gaan aan de slag!

3 jaar geleden

Reactie op c-licious

Fijn dat jullie zo begripvol reageren en met veel tips! Jullie hebben dus g ...
Als wiegen iedereen weer sneller laat slapen: doen. Je komt daar echt weer vanaf als ze het daarvoor ook zonder kon. Bij ons hielp wiegen niet eens. Mijn vriend is zelfs een keer 1,5 uur gaan wandelen met hem midden in de nacht. De kleine vond het prachtig, maar slapen deed ie niet. Wij hebben tot ongeveer 8, 9 maanden gebruik gemaakt van White noise. Die hebben we nu weer geherintroduceerd, leek ook iets te helpen.

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Als wiegen iedereen weer sneller laat slapen: doen. Je komt daar echt weer ...
White noise hebben we ook nog steeds aan inderdaad. Werkt wel met inslapen rond 7 uur, maar niet in de nacht. Behalve als ze bijna slaapt, dan weerhoudt het haar van heeeeel hard krijsen. Vervelend dat jullie zoon zelfs na wandelen niet wilde slapen. Heeft het lang geduurd?

3 jaar geleden

Momenteel hier al 2,5 week gaande! Ik vermoed alles bij elkaar. Ze kreeg de BMR prik en toen was het ziekjes, verkouden, slecht slapen etc. Was dat over kwam dit dus, ‘s nachts wakker rond 5 uur, afgelopen 4 dagen rond 4 uur en vannacht om 3 uur. Alleen verder slapen met melk, prima. Alles voor een goede nachtrust en geloof dat ze heel goed der behoeftes kan aangeven. Ze lag eerst ook uren wakker. Gelukkig valt ze de laatste dagen meteen in slaap weer. Ik denk doorkomende tanden, sprong 10, verlatingsangst, slaapregressie en noem maar op. Ik merk dat het wel wat beter weer gaat. Dus hopelijk zijn wij er over 1-2 weken vanaf. Ik voel mij een zombie.

3 jaar geleden

Momenteel hier al 2,5 week gaande! Ik vermoed alles bij elkaar. Ze kreeg de ...
Daarnaast waren de slaapjes over dag korter. Nu inmiddels weer zoals het was. Ook duurde het inslapen ‘s avonds uren. Sliep tussen 21:00/22:00 uur pas. Inmiddels sinds aantal dagen rond 20:00 uur. Kan niet wachten tot ze weer slaapt om 19:00 uur en ik mijn handen vrij heb ‘s avonds. White noise werken wij nog steeds mee, werkt top. Samen slapen doen we nog steeds, werkt goed voor ons. Slaap is heilig! In slaap wiegen ook nog steeds, werkt goed in onrustige momentjes en ze heeft het zo nodig die nabijheid dan. Zij raakt hier ook niet aan gewend, als ze het niet nodig heeft slaapt ze zonder gewieg ook.

3 jaar geleden

Daarnaast waren de slaapjes over dag korter. Nu inmiddels weer zoals het wa ...
Fijn dat je al een aantal dingen hebt opgelost. Ik vind het zelf ook wel erg pittig (23 weken zwanger), maar we proberen het samen goed op te pakken. Positief blijven dat het snel voorbij is

3 jaar geleden

Een flesje geven? Bij ons helpt dat heel goed. Als we dat niet doen dan blijft ze heel lang wakker en/of huilen en als we dat wel doen dan slaapt ze binnen 10 min. weer. Ik denk dan altijd, de weg van de minste weerstand.

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Een flesje geven? Bij ons helpt dat heel goed. Als we dat niet doen dan bli ...
Flesje geven maakte hier ook niets meer uit, dus daar zijn we weer mee gestopt. Ze lijkt zich ook “aan te stellen” (mag je dat als moeder denken/zeggen?). Als ik haar heb getroost, begint ze telkens opnieuw als ik de kamer af wil gaan. Blijf ik dan is het lachen en de knuffels gooien en eigenlijk gewoon een vrolijke bende. Weg? Dan zet ze een keel open waar ik bang van wordt.

3 jaar geleden

Reactie op c-licious

Flesje geven maakte hier ook niets meer uit, dus daar zijn we weer mee gest ...
Word*

3 jaar geleden

Reactie op c-licious

White noise hebben we ook nog steeds aan inderdaad. Werkt wel met inslapen ...
Bij ons duurde het volgens mij ruim twee weken ongeveer. Hadden één echt verschrikkelijke nacht dat ie van 23-4uur wakker was. Meestal was het 2, 2,5 uur. Op gegeven moment zat er ineens een goede nacht tussen, of hij was 'maar' een uurtje wakker. Daar waren we echt al blij mee. Nu slaapt ie als een roosje en kunnen we hem 's avonds ook gewoon weer wakker op bed leggen.

3 jaar geleden

Ik ben op een matje naast het bedje gaan liggen een paar nachten. In ons eigen bed wilde ik liever niet aan beginnen en idd ook in slaap wiegen liever niet. Liefste in z'n eigen bed slapen. Hij werd alleen niet rustig uit zichzelf en had die nabijheid nodig. Eerste nacht lag ik op de grond (brr en zere schouder) en had ik z'n handje vast. En daarna lag het matje klaar, zodat ik daar kon crashen. Hebben we niet af hoeven bouwen! Was ineens ook weer klaar..

3 jaar geleden

Reactie op Sandra1987

Ik liet haar gewoon bij ons in bed slapen... 1 a 2 nachten had ze dat nodig ...
Zo deden wij dat ook inderdaad. Werkte prima en kregen zo allemaal onze slaap zoveel mogelijk. Na een paar dagen sliep ze dan inderdaad gewoon weer moeiteloos in haar eigen bedje. Had daar geen problemen mee omdat ze die paar nachten bij ons gelegen had.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde, bleek dubbele oorontsteking te zijn.

3 jaar geleden

Hier is het nog steeds 3/4 nachten in de week feest, maar gelukkig slaapt ze die andere nachten door.