34 Reacties

3 jaar geleden

Wij doen smorgens 20 min powernap rond 9:45 uur en daarna om 1230 max 2 uur dutje. Totale slaap mag nu 2,5 uur zijn overdag. En dan 1930 naar bed

3 jaar geleden

Ik heb het omgedraaid ochtendslaapje na half uur wakker maken en middagslaapje tussen 13:00 en 15:00. Na half 4 nog slapen kan vroege ochtenden veroorzaken… bed tussen 19:00 en 19:30… Maar bij 14 maanden is gemiddelde slaaptijd in de nacht 11 uur dus als je baby om 19:00 slaapt is wakker om 06:00 heel normaal eigenlijk. En je hebt ook sprongetjes en slaapregressies enzo en tandjes of verkoudheid kunnen ook allemaal slaap verstoren😅😅😅

3 jaar geleden

Reactie op noura-25

Wij doen smorgens 20 min powernap rond 9:45 uur en daarna om 1230 max 2 uur ...
Oh wat goed om te horen! Dus ik zou de ochtendslaap kunnen inkorten, en de middag iets langer! En tot hoe laat slaapt jullie kleintje?

3 jaar geleden

Reactie op RomyAmber

Ik heb het omgedraaid ochtendslaapje na half uur wakker maken en middagslaa ...
Haar middagslaapje is waarschijnlijk dus gewoon te lang:( ik ga t ook omgooien, thanks voor de tip! Ze gaat idd wel om 19.00 naar bed.. en ze heeft al haar tanden al;)

3 jaar geleden

Reactie op dewiblankwaard

Oh wat goed om te horen! Dus ik zou de ochtendslaap kunnen inkorten, en de ...
Meestal tot Ong 7:30 uur… soms iets eerder soms iets later. Hoop dat je er wat aan hebt

3 jaar geleden

Hier ook Half 10 naar bed 10 uur wakker maken in de ochtend Middag van 13 uur tot 15 uur. En 19 uur naar bed tot 6.30 a 07.00 Ik zal je ochtend dutje inkorten en een lange middag slaap aanbieden want die hebben ze het langste nodig. Tot zo 2.5 jaar

3 jaar geleden

Hier eentje van 26 mei. Gaat tussen 19 en 20 naar bed, wordt ook standaard om 6 uur wakker. Slaapt nog maar 1 keer van ongeveer half 1 tot 2 max half 3.

3 jaar geleden

Reactie op noura-25

Meestal tot Ong 7:30 uur… soms iets eerder soms iets later. Hoop dat je er ...
Oh dat hoop ik ook:) bedankt voor je reactie:)))

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Hier ook Half 10 naar bed 10 uur wakker maken in de ochtend Middag van 13 ...
Super om te horen! Bedankt voor je reactie! Ik ga t gelijk toepassen morgen :)

3 jaar geleden

Reactie op dewiblankwaard

Super om te horen! Bedankt voor je reactie! Ik ga t gelijk toepassen morgen ...
Succes!! Ben zelf het ochtend slaapje aan het afbouwen.

3 jaar geleden

Ik heb van alles al geprobeerd...ze slaapt dan van 8.30 tot 9.30 uur en dan van 12.30 tot 14 uur en om 18 uur/18.30 uur gaat ze klokje rond....hoe ik het wakker zijn ook rek en strek....dit is waar we steeds weer uitkomen! Ik leg me er maar bij neer.

3 jaar geleden

Reactie op Brie

Ik heb van alles al geprobeerd...ze slaapt dan van 8.30 tot 9.30 uur en dan ...
Ja ik ben bang dat ik dat misschien ook maar moet doen ;) we hebben een vroege vogel gekregen ;)

3 jaar geleden

Reactie op dewiblankwaard

Ja ik ben bang dat ik dat misschien ook maar moet doen ;) we hebben een vro ...
Ik ben ook een vroege vogel, maar sinds haar geboorte niet meer zo. Dus liever had ik ook dat ze een uurtje later wakker zou worden, maar die functie zit er gewoon niet op! Maar ja wel een heeeeeeele lange ochtend om samen te genieten🥰

3 jaar geleden

Reactie op Brie

Ik ben ook een vroege vogel, maar sinds haar geboorte niet meer zo. Dus lie ...
Dat is waar 🥰

3 jaar geleden

Hier is het elke dag 05.00 uur al feest😑

3 jaar geleden

Hier is het elke dag 05.00 uur al feest😑
Oh jeehhh!!!! Heftig! 😂Wat is jullie schema/ routine?

3 jaar geleden

Reactie op Brie

Ik heb van alles al geprobeerd...ze slaapt dan van 8.30 tot 9.30 uur en dan ...
Ja hier ook exact dit ritme!

3 jaar geleden

Lekker je kindje volgen! In principe is na 6 uur wakker niet extreem vroeg wakker. Alles daarvoor wel. En max 3 uur slaap per dag wordt aangeraden, maarja elk kindje is anders natuurlijk. Zelf zou ik ‘s ochtends kort dutje doen en dan ‘s middags lang, want die behoud je ook het langst. Ik denk dat je haar ritme wat moet omgooien. Dus als je ziet dat ze moe wordt/is naar bed voor wellicht 3 kwartier, dan is ze 1 cyclus uitgerust. En dan daarna voor een lange slaap en dan uiterlijk bepaalde tijd wakker maken, zodat ze om 19:00 uur weer kan slapen. Kindjes slapen gemiddeld 11 uur per nacht. Mijn dochter wordt tussen 7/8 wakker en slaapt tussen 11/12 zo’n 2.15/3 uur en gaat dan tussen 18:30/19:30 naar bed. Ik volg haar behoefte daarin en let niet zo zeer op de klok. Dit is haar eigen ritme en beetje gestuurd door mij daarin. Ik vind het ook veel gemakkelijker worden nu met 1 slaap. Het is zoveel praktischer en fijner.

3 jaar geleden

Reactie op dewiblankwaard

Haar middagslaapje is waarschijnlijk dus gewoon te lang:( ik ga t ook omgoo ...
19:00 uur slapen en 6 uur wakker is echt perfect hoor! Dat doet je dochtertje heel knap!💖

3 jaar geleden

19:00 uur slapen en 6 uur wakker is echt perfect hoor! Dat doet je dochtert ...
Wat fijn dat je dat zegt ;) ben best een onzekere moeder:(