34 Reacties

3 jaar geleden

Lekker je kindje volgen! In principe is na 6 uur wakker niet extreem vroeg ...
Oh wat goed om te horen!!! Bedankt voor je reactie❤️

3 jaar geleden

Reactie op dewiblankwaard

Wat fijn dat je dat zegt ;) ben best een onzekere moeder:(
Begrijpelijk, je wilt het zo graag goed doen! Meer dan je best kan je niet doen en door hulp te vragen laat je zien dat je de beste moeder bent voor je dochter💖

3 jaar geleden

Begrijpelijk, je wilt het zo graag goed doen! Meer dan je best kan je niet ...
Dank je wel! 🥰🥰🥰🥰🥰

3 jaar geleden

Hier is het elke dag 05.00 uur al feest😑
Hier sinds 4 dagen opeens ook😭😅

3 jaar geleden

Reactie op Irene94

Hier sinds 4 dagen opeens ook😭😅
Welkom in een nieuwe fase🥰🤣😓

3 jaar geleden

Reactie op Brie

Welkom in een nieuwe fase🥰🤣😓
Ik ben zo blij elke keer met die fases haha... hoop dat deze snel weer voorbij vliegt🤪

3 jaar geleden

Reactie op Irene94

Ik ben zo blij elke keer met die fases haha... hoop dat deze snel weer voor ...
Ja he, wij hier ook! En toch is het ook heel leuk om te zien wat er zich ontwikkeld achter slecht slapen, gillen om alles en niks en grenzen verkennen!

3 jaar geleden

Ik reageer hier ook nog maar een keer, want de laatste week is het hier 5.30u iedere dag. Ik vind het zo ontzettend vroeg, heb er echt de hele dag last van. Ik hou hem heel strak aan het 2-3-4 ritme. Dus slapen van 9 tot 10, 13 tot 14.30 en dan 18.30 weer naar bed. Het uur voor ieder slaapje is hij doodmoe en moet ik hem echt bezig houden omdat hij anders heel jengelig wordt. Ik moet hem ook ieder slaapje wakker maken, omdat hij anders rustig 2,5 uur slaapt. Als hij om 5.30u wakker wordt is hij ook nog moe, want hij gaapt aan één stuk door. Ik wou dat hij 's avonds een uurtje later naar bed kon en dan 's ochtends ook later wakker werd. Iemand nog een gouden tip om dit te bereiken?

3 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Ik reageer hier ook nog maar een keer, want de laatste week is het hier 5.3 ...
Nou misschien het ochtend slaapje eerst eens inkorten? En uiteindelijk eraf halen. Hier ga ik hen er ook afhalen. Overigens een kindje dat wakker word tussen 6 en 7 is prima. Mijn dochter word wakker tussen 6 en 7. Eb als we vrij halen we haar 7 uur eruit. Dan om half 10 naar bed tot 10 uur. En dan om 13 uur naar bed tot 15 uur. En dan tussen 18.45 uur a 19.00 uur naar bed de nacht in.

3 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Ik reageer hier ook nog maar een keer, want de laatste week is het hier 5.3 ...
Ja t beïnvloed idd je hele dag!! Dat heb ik dus ook! Ik heb nu haar ochtendslaap verplaats naar 10.30/11.00 dan slaapt ze 1,5/2 uur.. en dan rond 18.30/19.00 naar bed.. ze slaapt nu tot 06.30/07.00 vind t allemaal zo apart hoe t werkt met een dreumes.. pff.. ;) maar goed.. hier werkt ineens 1 slaapje heel goed..

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Nou misschien het ochtend slaapje eerst eens inkorten? En uiteindelijk eraf ...
Bedankt voor je reactie! Ik kan z'n ochtendslaapje niet uitstellen of inkorten, want hij is dan echt nog doodmoe en jengelig daarna. Niet gezellig voor ons allebei. Hij heeft echt nog 2 slaapjes nodig. Kan me nu echt niet voorstellen dat hij ooit genoeg heeft aan 1 slaapje 😒

3 jaar geleden

Reactie op dewiblankwaard

Ja t beïnvloed idd je hele dag!! Dat heb ik dus ook! Ik heb nu haar ochtend ...
Wat fijn dat je een oplossing gevonden hebt! Klinkt goed jullie schema!

3 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Bedankt voor je reactie! Ik kan z'n ochtendslaapje niet uitstellen of inkor ...
Ja maar dat probleem heb ik ook. Maar ga toch echt proberen om het deze vakantie af te bouwen. Wie weet slaapt ze dan net iets langer in de ochtend of eerder in de avond. Je mag je middag slaapje overigens wel naar voren halen als je ochtend slaapje weg haalt als het maar na 12 uur is. Ik laat mijn dochter vaak gewoon liggen als ze aan het spelen is en vaak valt ze dan weer in slaap

3 jaar geleden

Reactie op dewiblankwaard

Ja t beïnvloed idd je hele dag!! Dat heb ik dus ook! Ik heb nu haar ochtend ...
Wat goed! Wellicht proberen nog een half uur eerder naar bed te doen. Van 2 naar 1 slaapje is een grote stap en die kan ook zeker maanden duren voordat het goed gaat en je kindje dit makkelijker trekt.