28 Reacties

3 jaar geleden

Onze kleine dreumes eet in de ochtend pap, maar zou net zo goed een boterham kunnen zijn. Volgende week wordt ze 1. Ze wordt sinds een week niet meer wakker voor een nachtvoeding, dus dat helpt al! Daarnaast volg ik haar .....iig tot de kleine voorraad poedermelk op is! En ergens vraag ik me ook af of ik wel gewone melk wil gebruiken. Dus ook nog zoekende hier!

3 jaar geleden

Tegen mij zeiden ze ook fles vervangen voor een boterham maar roza wil gewoon echt geen boterham en zeker niet in de ochtend , ze haalt het gewoon uit haar mond ook ...

3 jaar geleden

Ik lees mee

3 jaar geleden

Wij hebben al een periode gehad dat er geen flesvoeding meer in ging.. nu gelukkig wel weer een beetje maar nog niet optimaal! Ik vervang de flesvoeding met die speciale toetjes van nestle(vanaf 6 maanden) en optimel. Ze moeten toch wat binnen krijgen.. nu ik weer wat flesvoeding erin krijg maak ik op wat we hebben en ga dan over op gewone melk. Vanaf 1 jaar wordt gewone melk ook aangeraden

3 jaar geleden

Onze dochter van 5 drinkr nog steeds smorgens en savinds fles melk...

3 jaar geleden

Onze dochter is 10 maanden en al volledig van de flesvoeding af. Totaal onnodig als ze volledig en gevarieerd mee eten.

3 jaar geleden

Mijn oudste heeft tot 2 jaar nog een papfles gedronken, denk dat je moet doen waar jij en je kindje goed bij voelen. Ze geven zelf wel aan als ze geen fles meer willen.

3 jaar geleden

Dex is 11 maanden en wij geven hem sinds 4 weken smorgens een boterham en nog een flesvoeding van 180. In de middag 2 boterhammen met beker water. In de avond krijgt hij wel nog 1 fles voordat hij naar bed gaat. Maar de flesvoeding gaat er moeizaam in. De rest van het eten super goed. Wij willen proberen de fles langzaam te gaan vervangen naar gewone melk (dan bij ontbijt) in een beker, als dat gaat lukken. Magere yoghurt krijgt hij wel al na het avondeten dat vindt hij heerlijk. Ik begreep van CB dat ze 300ml zuivel binnen moeten krijgen

3 jaar geleden

Hier krijgt ze nog gewoon 3 flessen, gaan niet altijd op, soms in de middag laat ze wat staan. Maar vooral de laatste laat ze vaak wat staan. Ik blijf er gewoon nog heel even mee doorgaan. Als de fles leeg is begint ze ook te krijssen omdat ze boos is dat hij op is. Wat ik mezelf wel afvroeg, Hoe lang doen jullie kids over een fles? Ze krijgt 180 + 6 schepjes. Ik heb namelijk nog de speen erop zitten van dr Brown nummer 2. Daarop drinkt ze hem zo binnen 10 a 12 min leeg. Ben bang dat als ik maat 3 erop zet dat hij binnen 5 min leeg is 🙈

3 jaar geleden

Reactie op MamavanCéline

Hier krijgt ze nog gewoon 3 flessen, gaan niet altijd op, soms in de middag ...
Ons ventje krijgt op het moment nog 3 flessen. Die in de middag drinkt ie de laatste tijd voor de helft op, ook prima. Hij drinkt hier zelfs nog uit nummer 1, ook dr brown's, en doet er 15 minuten over ongeveer.

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Ons ventje krijgt op het moment nog 3 flessen. Die in de middag drinkt ie d ...
Oh uit nummer 1 ja? Zit hij niet vaak verstopt? Dat heb ik namelijk heel lang gehad toen we nog nr 1 speen gebruikten. Mega irritant. Maar dat is qua tijd toch goed 15 min... lastig is dat vind ik

3 jaar geleden

Bij mij op cb zeiden ze zelfs dat sommige kindjes op hun 2e nog voor slapen gaan savonds nog een pap fles krijgen omdat ze dan beter slapen. Is indd per kindje verschillend. Die van mij krijgt rustig nog 4 flessen is nu 10.5 maanden en krijgt tussen de flessen door wel zn fruithap en zn warme hap boterhammen wilt 'namelijk nog niet zo lukken en met zn allergie waar we laatst achter zijn gekomen moeten we nu zn schema beetje omgooien en kijken wat ie nu wel en niet mag hebben.

3 jaar geleden

Reactie op MamavanCéline

Oh uit nummer 1 ja? Zit hij niet vaak verstopt? Dat heb ik namelijk heel la ...
Hebben wel eens gehad dat ie verstopt zat maar alleen 3-4 keer of zo denk ik. En al heel lang niet meer gehad nu. Met onze oudste zijn we volgens mij wel op gegeven moment naar nr 2 gegaan omdat ze juist heel lang over de fles deed. Een laktatiekundige zei toen eens 'waarom een groter gat in de fles? Als je borstvoeding geeft worden die gaten ook niet ineens groter naarmate het kindje ouder wordt'.

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Hebben wel eens gehad dat ie verstopt zat maar alleen 3-4 keer of zo denk i ...
Daar heb je wel gelijk in indd! Maar naar mijn idee is de voeding iets dikker dan die we in het begin hadden, de borst blijft hetzelfde natuurlijk. Dat wordt niet dikker 😁

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

Onze dochter is 10 maanden en al volledig van de flesvoeding af. Totaal onn ...
Mag ik vragen wat jou kleine meid zoal eet op een dag? Ik vind het lastig nog en merk dat ze de fles daardoor nog nodig heeft

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

Onze dochter is 10 maanden en al volledig van de flesvoeding af. Totaal onn ...
Onze dochter eet ook gewoon gevarieerd mee.. maar heeft de laatste dagen nog honger na haar avondfles van 210 dus ja blijkbaar nog totaal niet aan afbouwen toe. Ik vind het erg lastig

3 jaar geleden

Reactie op Claudiiaa

Onze dochter eet ook gewoon gevarieerd mee.. maar heeft de laatste dagen no ...
Mijn dochter eet op een dag gemiddeld al vier sneetjes brood met boter en beleg, twee stuks fruit, twee open bekers melk, 2/3 bekers water of iets anders, Twee tussendoortjes en een vol bord avondeten en een yoghurt minimaal. Flesvoeding zou hier alleen maar dubbelop zijn. Onze dochter slaapt wel al vanaf zes maanden met dit schema van 18tot8:30 Ze groeit hier perfect op en lust ook gewoon echt alles.

3 jaar geleden

Mag ik vragen wat jou kleine meid zoal eet op een dag? Ik vind het lastig ...
Die van mij eet meer als papa en mama op een dag haha.

3 jaar geleden

Reactie op MamavanCéline

Daar heb je wel gelijk in indd! Maar naar mijn idee is de voeding iets dikk ...
Oh wij hadden de verstopping dan juist weer met voeding nr 1 haha. Blijft een beetje uitproberen en kijken wat voor je kleine goed gaat!

3 jaar geleden

Ik ben wel gestopt met kunstvoeding maar niet gestopt met melk zelf! Hij krijgt van mij voor het slapen gaan ng steeds een flesje met geiten melk van de ah!