46 Reacties

3 jaar geleden

Hi AGN, Ik deel je gevoel en herken deels van wat je schrijft. Ook ik wor ...
Salam aleikum zuster, Ik ben op dit moment ook thuis ivm een burnout en dan heb je inderdaad geen keuze dan 24/7 aan te staan. Mocht het werkloos zijn niet je eigen keuze zijn, dan bid ik dat je snel een mooie baan zult vinden waar veel barakah in zit. Ik gok door je hoofddoek dat jij ook een moslims bent? Bemerk je ook het schuldgevoel naar God, dit omdat het praktiseren soms gewoon moeilijker gaat. Ook de focus in het gebed minder is, omdat je cisntant gefocussed bent op de kleine?

3 jaar geleden

Een mooie metafoor die mij elke dag wel een moment helpt is die van het zuurstofmasker in het vliegtuig. Eerst zelf opzetten, dan die van je kindje. Want als je niet goed voor jezelf zorgt, kan je ook niet voor die ander zorgen! Misschien dat het jou ook kan helpen. Zet m op meis, je bent een topper! 💪😘

3 jaar geleden

Salam aleikum zuster, Ik ben op dit moment ook thuis ivm een burnout en da ...
Wa alaykoum salaam, heftig dat een burn-out de reden is dat je thuis zit. Een ware beproeving voor je subha Allah. Moge Allah je helpen om er weer uit te komen. Ameen op je gebed. Werkloos zijn is geen eigen keuze helaas. Solliciteer me suf naar een passende baan. Zou heel graag binnen een paar maanden aan de bak willen. Niet alleen voor mijn zelfontwikkeling, maar ook voor mijn gemoedstoestand. Het stukje schuldgevoel richting God herken ik ook. Ook ik ervaar moeilijkheden rondom concentratie in het gebed en andere aanbiddingen. Vermoeidheid en slaapgebrek zorgen ervoor dat ik minder gefocusd ben. Ik merk dat ik over het algemeen gezien minder productief ben sinds ik de kleine heb.

3 jaar geleden

Reactie op Wauwie

Een mooie metafoor die mij elke dag wel een moment helpt is die van het zuu ...
Kan me hier heel erg in vinden. Daarom zouden moeders zichzelf juist niet moeten wegcijferen.

3 jaar geleden

Wa alaykoum salaam, heftig dat een burn-out de reden is dat je thuis zit. E ...
Ameen ajmain zuster, djazak Allahu ghayran. Ik begrijp zeer hoe je je voelt, het maakt een mens niet beter om thuis tussen 4 muren te zitten. Betreft het praktiseren, ik hoop dat er een tijd komt waarbij dit weer makkelijker zal gaan en fijn om daar toch erkenning 'n te krijgen. Moge god het voor ons vergemakkelijken lieverd 💕✨. Nog gefeliciteerd met je kleintje, tbarkallah. Moge Allah azzawajal hem/haar doen zegenen en het goede schenken in Dunya en Aghirah. Ameen

3 jaar geleden

Reactie op Wauwie

Een mooie metafoor die mij elke dag wel een moment helpt is die van het zuu ...
Wat mooi gezegd, deze moet ik even screenshotten hoor haha. Dankjewel 💕.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar. Ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en dat iedereen zo eerlijk en begripvol is naar elkaar ❤️

3 jaar geleden

Oh en geen maaltijden overslaan please. Goed bedoeld, maar niet de oplossing. Je hebt voedsel nodig, basisbehoefte. Eet desnoods tegelijk met je baby. ❤

3 jaar geleden

Persoonlijk heb ik ook het idee dat een kind echt wel voelt dat wij van ze ...
Dat is hard-wired, lieverd. We geven ze het beste mee voor later!! Dat voelen ze, heus. Hoe je het ook bolwerkt..❤

3 jaar geleden

Een prachtige instagrampost ontdekt vandaag over een goede ouder zijn én st ...
Alles is wel van toepassing hier! Maar vooral die van linksonder: het spelen. Mijn oudste dochter is verzot op popjes, die zijn haar heilig. Maar ik heb er niks mee. Wel met rollenspel, maar niet met popjes of kinderverhaaltjes. Niet op die manier. Ik hou van voorlezen en tekenen. Gelukkig hebben we dat laatste wel gemeen! Ik wil dat in mijn twee vrije weken wel weer oppakken, voor mezelf en met haar. Ja, ook ik zit dus thuis. Hier ook zwaar behoefte aan een break.

3 jaar geleden

Reactie op Marrie35

Oh en geen maaltijden overslaan please. Goed bedoeld, maar niet de oplossin ...
Die kleine van mij die wordt helemaal hyper als hij eten ziet en stopt ook niet met jammeren tot hij het heeft. Ik heb al 2 dagen dat ik me gewoon licht in me hoofd voel. Niet verstandig inderdaad. Goedemorgen flesjes in huis halen denk haha

3 jaar geleden

Reactie op Marrie35

Alles is wel van toepassing hier! Maar vooral die van linksonder: het spele ...
Ik ben die break echt beu.. maar geniet er dan wel van dat ik met die kleine mag zijn. Dat vind ik een zegening. Die hele corona mag wel weer verdwijnen, dan kunnen we tenminste nog leuke dingen doen

3 jaar geleden

Gisteren hier ook gereageerd. Vanmorgen een enorme paniekaanval gehad en besloten vandaag al hulp in te gaan schakelen. Op m'n werk sta ik nu ziek gemeld en hopenlijk ben ik er snel bovenop.

3 jaar geleden

Reactie op ElinexY

Gisteren hier ook gereageerd. Vanmorgen een enorme paniekaanval gehad en ...
Hej Eline, wat naar voor je 😞 Ontzettend goed en moedig dat je vandaag al hulp hebt gezocht. Daarmee geef je aan dat je jezelf belangrijk vind. Jezelf op nummer 1 zetten, en zeker als het even niet lekker gaat, is het beste wat je kan doen. Werk en andere zaken komen later wel. Heel veel sterkte meid! En je bent niet alleen. Mocht het je helpen, kom vooral in dit topic terug om je hart te luchten.

3 jaar geleden

Ik herken deels wel wat je zegt. Vaak het gevoel dat ik alle ballen alleen maar aan het hoog houden ben, alleen maar aan het rennen ben en vooral nergens tijd voor heb. Soms ook het gevoel te weinig tijd te hebben voor mijn baby terwijl je juist continue bezig bent met haar en alles daar om heen, maar ook wel bang dat je het niet goed doet. Andere dagen wat beter in balans, maar blijft zoeken en merk dat ik tijd voor mezelf echt moet plannen maar wel werkt en daar een betere mama van wordy

3 jaar geleden

We doen allemaal maar wat we denken dat goed is, je kunt het!!!! Het klinkt juist alsof je het top doet en super veel aandacht aan hem besteed.. wees lief voor jezelf;)

3 jaar geleden

deze kwam ik nog tegen

3 jaar geleden

Reactie op ElinexY

Gisteren hier ook gereageerd. Vanmorgen een enorme paniekaanval gehad en ...
Hoe gaat het nu met je, Eline?

3 jaar geleden

Ik had dit bij mijn 1e ook heel hard...ik ben iemand met veel.faalangst en erg onzeker. Maar eigenlijk is dat nergens voor nodig.

3 jaar geleden

Hoe gaat het nu met je, Eline?
Ik heb een heel goed gesprek met de huisarts gehad. Heb medicatie gekregen voor wanneer ik niet zelf uit mijn paniekaanvallen kom (deze uiten zich met hartkloppingen, uitbarsten zweet en flauwvallen door hyperventilatie).. Daarnaast word ik doorverwezen naar een praktijkondersteuner om handvatten te krijgen om overal mee om te gaan en situaties uit het verleden een plekje te geven. Ik moet zeggen, door dit aan te kaarten is er al een last van m'n schouders af omdat ik weet dat ik nu hulp krijg.