11 Reacties

3 jaar geleden

Ik geef al geitenmelk met fles voeding vanaf de geboorte aan mijn dochter. Hoe kan het hetzelfde zijn als het een van een koe komt en de ander van een geit🤔 Maar goed wij zitten nu op de 6 maanden melk en ze heeft helemaal nog niet echt lastig van krampen gehad. Maar wat wil je precies weten?

3 jaar geleden

Lichter verteerbaar dan koemelk dus kan wel meer honger veroorzaken gedurende de dag

3 jaar geleden

Hier ook geitenmelk vanaf haar geboorte. Hiervoor gekozen omdat geitenmelk zachter is voor de darmen en makkelijker afbreekbaar dan het eiwit in koemelk.

3 jaar geleden

Reactie op Vroo86

Ik geef al geitenmelk met fles voeding vanaf de geboorte aan mijn dochter. ...
hoe kom je aan geitenmelk voor baby's?

3 jaar geleden

Ja ik bedoel dat Consumentenbond zegt dat het zelfde effect heeft als gewone opvolgmelk, dus in die zin niet ‘beter’, dus was even benieuwd waarom jullie ervoor hebben gekozen, met een specifieke reden?

3 jaar geleden

hoe kom je aan geitenmelk voor baby's?
Je hebt verschillende merken. Ik geef Kruidvat eigen merk maar je hebt ook o.a pure goat.

3 jaar geleden

Reactie op FloortjeM

Ja ik bedoel dat Consumentenbond zegt dat het zelfde effect heeft als gewon ...
Ik heb ervoor gekozen omdat het zachter is voor de darmen en kwa eiwit makkelijker af te breken/verteren dan koemelk.

3 jaar geleden

Reactie op FloortjeM

Ja ik bedoel dat Consumentenbond zegt dat het zelfde effect heeft als gewon ...
Er is degelijk wel een verschil met koemelk en geitenmelk. Wij mensen staan daarbij dichterbij de geit, omdat wij hun formaat zijn. Daarnaast is de melk dus vergelijkbaar met moedermelk, licht verteerbaar en zoveel beter voor baby’s hun buik en darmen dan de te zware koemelk. Ik geef nog steeds moedermelk en meng daar soms pure goat bij, dat is biologische geitenmelk. En die smaak is echt heerlijk, hihi.

3 jaar geleden

hoe kom je aan geitenmelk voor baby's?
Is ook gewoon poeder. Ik heb zelf kabrita maar je hebt ook andere merken.

3 jaar geleden

Reactie op FloortjeM

Ja ik bedoel dat Consumentenbond zegt dat het zelfde effect heeft als gewon ...
Ik heb er ook voor gekozen omdat het zachter is voor de darmen en makkelijker verteerbaar is. Mijn dochter heeft eigenlijk helemaal geen krampjes gehad ofzo.

3 jaar geleden

Reactie op FloortjeM

Ja ik bedoel dat Consumentenbond zegt dat het zelfde effect heeft als gewon ...
Ik geloof dat de consumentenbond niet alle kennis heeft die erachter schuilt. Net zoals de westerse geneeskunde. Vroeger gebruikten mensen hier ook alleen maar geitenmelk en ook mijn kindje gaat daar veel beter op dan nutrilon pro syneo! Een echte aanrader dus