22 Reacties

3 jaar geleden

Hier nog minstens 4 borstvoeding, maar dat is mss anders dan de fles🤷‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Dav

Hier nog minstens 4 borstvoeding, maar dat is mss anders dan de fles🤷‍♀️
Ja daar stop je normaliter ook niet perse mee bij de leeftijd van 1 toch? Dus dat is anders denk ik. Bij de flesvoeding wel, nr 3 dan. Opvolgmelk ga ik niet aan beginnen, alleen maar onnodige suikers naar mijn mening.

3 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Ja daar stop je normaliter ook niet perse mee bij de leeftijd van 1 toch? D ...
Das niet anders. De who beveelt bv aan tot 2 jaar (of langer) en indien geen moedermelk dan kv in de plaats...maar wel kv nr1. Zelfs nr 2 en nr 3 zijn eigenlijk al minder goed.

3 jaar geleden

Hier nu nog 4 keer melk (bv aangevuld met kv nr1) rond 6, rond 9, rond 12 en rond 21u. Rond 9 en rond 12 eerst boterham. Rond 15u fruit. Rond 17a18u warm

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Das niet anders. De who beveelt bv aan tot 2 jaar (of langer) en indien gee ...
Die informatie is mij niet bekend. De voedingsstoffen uit flesvoeding zouden nu toch wel uit eten moeten worden gehaald? Mits er via de schijf van 5 wordt gegeten. Heb je een link naar de informatie hierover?

3 jaar geleden

Ik ben nog niet gestopt. En denk er voorlopig ook niet aan om over te stappen naar gewone melk. Mijn zoontje eet en drinkt best weinig. Dus vind het voor nu nog wel goed dat hij nog flesjes drinkt. 1 flesje in de avond en nog 1 flesje als hij in de nacht er om vraagt in de ochtend krijgt hij het als pap. Ik geef hem nutrilon 2. Wij hebben morgen een afspraak bij het cb. Kijken wat hun er ervan gaan zeggen.

3 jaar geleden

Reactie op Mybabys

Ik ben nog niet gestopt. En denk er voorlopig ook niet aan om over te stapp ...
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zou je dit willen laten weten?

3 jaar geleden

Hier alleen nog in de ochtend 90ml fles maar die drinkt die niet altijd leeg en voor slapen krijgt hij pyamapapje

3 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zou je dit willen laten weten?
Zal ik doen!

3 jaar geleden

Reactie op Patjuuh

Hier alleen nog in de ochtend 90ml fles maar die drinkt die niet altijd lee ...
Oh hier gaan de flessen altijd leeg 🤭

3 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Die informatie is mij niet bekend. De voedingsstoffen uit flesvoeding zoude ...
Dit komt uit officiële documenten van de who. Over opvolgmelk https://www.who.int/nutrition/topics/WHO_brief_fufandcode_post_17July.pdf https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/infant-and-young-child-feeding

3 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Oh hier gaan de flessen altijd leeg 🤭
Die van mijn heeft liever vast eten dan de fles hij spuigd ook vaak wat uit maar zolang die veder goed eet is het geen probleem zegt het ziekenhuis

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Dit komt uit officiële documenten van de who. Over opvolgmelk https://www ...
Dank je wel!

3 jaar geleden

Hier alleen nog in de ochtend een fles van €150cc. Verder vast voedsel en voor het slapen gaan een bak yoghurt met Brinta

3 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zou je dit willen laten weten?
Hoi, effe een update van het cb. zij gaf inderdaad aan 300 cc zuivel max met 1 jaar. Ik kreeg als tip om de flesjes in de nacht meer water minder voeding te geven. En het zo doende proberen af te bouwen. Hij was goed gegroeid en overdag kwa hoeveelheden was ook al genoeg.

3 jaar geleden

Reactie op Mybabys

Hoi, effe een update van het cb. zij gaf inderdaad aan 300 cc zuivel max me ...
Misschien een hele stomme vraag.. maar valt kunstvoeding dan ook onder zuivel?

3 jaar geleden

Reactie op MamaMD

Misschien een hele stomme vraag.. maar valt kunstvoeding dan ook onder zuiv ...
Ja, dat valt ook onder zuivel. Dus ook wat er in zijn pap gaat.

3 jaar geleden

Reactie op Mybabys

Hoi, effe een update van het cb. zij gaf inderdaad aan 300 cc zuivel max me ...
Bedankt voor je reactie! Ik wist wel dat die 300 ml het advies was als minimale hoeveelheid. Weet je ook waarom dit ook gelijk het maximum is?

3 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Bedankt voor je reactie! Ik wist wel dat die 300 ml het advies was als mini ...
Het vult nog al veel en dit kan zorgen dat hij minder van de rest eet gaf zij aan. Denk dat het te maken heeft met het gevarieerd eten.

3 jaar geleden

Reactie op Mybabys

Hoi, effe een update van het cb. zij gaf inderdaad aan 300 cc zuivel max me ...
De who adviseert 500ml melk.