6 Reacties

3 jaar geleden

Op de opvang is er continue beweging. Continue geluid, dan moeten ze ook nog spelen Opvang vergt veel energie, thuis of bij oma is t stil en ben je 1 op 1 dus kortere slaapjes omdat ze meer energie hebben? Ik merk t ook aan de kleine de dag nadat hij op de opvang geweest is slaapt hij erg bij..

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Met onze dochter toen ook al. Kdv: ze heeft maar 50min geslapen. Nou, beter dan thuis, was ik al lang blij mee geweest haha. En nu met ons ventje nog extremer. Op kdv makkelijk 2 uur, thuis stipt 35min. Nou moet ik zeggen dat we sinds gebruik van white noise thuis ook betere slaapjes hebben. Een uur lukt best vaak en soms zelfs 1,5uur. Maar nog steeds duidelijk verschil met kdv. Misschien de prikkels? Ik heb me erbij neergelegd haha... Als die daar maar slaapt, haha...

3 jaar geleden

Heel herkenbaar. Mijn oudste heeft zelfs een hele tijd nog dutjes gedaan op de opvang van anderhalf tot 2 uur (toen hij 3 was) terwijl huis thuis allang geen dutjes meer deed. Ik denk dat het een combinatie is van veel prikkels, drukte daar en de stipte regelmaat en structuur die ze daar aanhouden en thuis gewoon echt onmogelijk is om dat na te bootsen als je ook nog boodschappen wilt doen, afspraken hebt en een beetje een normaal leven wilt leiden.

3 jaar geleden

Misschien ben je zelf ook geneigd om naar haar toe te gaan zodra ze wakker is? Onze dochter wordt ook best vaak wakker, maar wij kunnen dan wel op de babyfoon zien of ze weer geneigd is om te gaan slapen. Bij de opvang hebben ze natuurlijk geen beeldbabyfoon over het algemeen, waardoor ze die wakker momenten ook niet goed mee krijgen.

3 jaar geleden

Hier juist andersom. Slaapt op de opvang meestal maar een half uurtje (bijna 10 maanden) en zelfs 1x helemaal niet...maar blijft er gezellig onder, en slaapt de nacht vervolgens heel goed. Dus ik laat het maar zo😇

3 jaar geleden

Onze dochter slaapt thuis ook het kortst. Bijna opa en oma ietsje langer en bij de opvang het langst. Volgens een kinderfysio waar ik eens geweest ben komt dit vaak voor. Het kan dat baby’s zich bij de opvang makkelijker overgeven tot slapen en thuis moeilijker doen omdat ze thuis toch het meest veilig en op het gemak voelen en daardoor meer geneigd zijn van zich te laten horen. Dus ik schuif het maar af op dat ze veilig gehecht is aan papa en mama:)