6 Reacties

3 jaar geleden

Iemand?

3 jaar geleden

Ja... onze zoon weigert vers eten, omdat hij niet goed tegen de structuur kan. Dus onze kast staat vol met olvarit 😅 Nu eet hij sowieso heel slecht hapjes. Maar dat heeft wss een oorzaak, waar ze komende week onderzoek naar gaan doen middels een slikfoto en aanvullende onderzoeken. Hij pakt 4 lepeltjes en is daarna klaar. Geheid dat hij max een half uur laten over moet geven. En door de dag heen moet hij sowieso minimaal twee keer overgeven.

3 jaar geleden

Overigens is het echt overgeven en niet spugen. De verpleegkundige van het CB heeft gezien hoe hij overgeeft en zegt dat ze dit nog nooit heeft gezien bij een baby van zijn leeftijd. Ook zijn mentor van de kinderopvang heeft dit overgeven nog nooit gezien.. dus vandaar dat ze nu extra onderzoeken gaan doen, omdat zijn gewichtstoename aan het afvlakken is.

3 jaar geleden

Maar maak je vooral niet druk. Potjes zijn even gezond als vers bereid, zo zei de diëtist van het ziekenhuis.

3 jaar geleden

Reactie op LindavB

Ja... onze zoon weigert vers eten, omdat hij niet goed tegen de structuur k ...
Ach jemig, dat klinkt ook echt sneu 😔 ik hoop voor jullie dat ze iets vinden wat niet erg is en goed opgelost kan worden zodat hij kan gaan genieten van eten en niet meer zoveel overgeeft!! Succes!! Had idd gelezen dat potjes net zo goed is, maar omdat overal staat dat je ook beter smaken alleen kan geven en niet gecombineerd. Terwijl alle potjes eigenlijk gecombineerd zijn? En hoe of wat laat ik hem dan wennen aan andere structuren, zoals grote stukken enzo? Of is dat wachten op tandjes of wordt de structuur in de potjes met de maanden ook anders?

3 jaar geleden

Ach jemig, dat klinkt ook echt sneu 😔 ik hoop voor jullie dat ze iets vind ...
Structuur wordt bij potjes van 8+ al anders, dan is het allemaal wat grover. Qua enkele smaken hoefde ik me geen zorgen te maken zei het CB. Kunnen ze prima hebben, die dubbele smaken.