25 Reacties

3 jaar geleden

Geef je potjes of zelfgemaakt? De bloemkoolschotel 8+ van olvarit is namelijk met kleine stukjes. Misschien een keer proberen of zoiets wel erin gaat? En de hapjes van naturnes zijn ook niet zo grof heb ik gemerkt. Succes!

3 jaar geleden

Ons zoontje wil ook geen warm eten met stukjes. Fruit en brood gaat er prima in, maar groenten vertikt ie. Ik vind het prima, heb het opgegeven voorlopig. Over een tijdje maar weer proberen 😅.

3 jaar geleden

Hoi, mijn dochtertje wilt het ook niet! Alleen maar stukjes hamburger maar verder niks wat met stukjes te maken heeft. Dan nog maar niet. Komt vanzelf denk ik maar!

3 jaar geleden

Onze dochter wil het ook niet! Eerste paar happen gaat goed, maar halverwege als de meeste trek weg is, is het alleen maar kokhalzen. Wat ik nu vaak doe, is de stukjes weer fijn prakken. Dan gaat het vaak iets beter. Volgens het consultatiebureau hoor je dit heel veel en is het geen probleem om nog gepureerd te geven. Er komt vanzelf een moment dat ze er wel aan toe zijn en het gaan eten. Onze dochter eet wel gewoon kleine stukjes vlees, ei, brood, cracker, groente, fruit of koek.. Alleen met de potjes met stukjes gaat het dus mis..

3 jaar geleden

Reactie op JufToos

Onze dochter wil het ook niet! Eerste paar happen gaat goed, maar halverweg ...
Vraagje, geef je een cracker als tussendoortje of i.p.v. broodje?

3 jaar geleden

Misschien door 50 % van de maaltijd even extra pureer staaf doornheen zodat er wel stukjes in zitten maar minder? En dit langzaam opbouwen door meer stukjes er door... Hier is vooral een probleem met pasta, maar nu met deze manier gaat t een stuk beter..

3 jaar geleden

Dit had mijn zoontje ook en nu sinds 2 weken wilt hij helemaal niks weten van puree en alles wat er in gaat met een lepel. Hij wilt nu stukjes in zijn hand of met een vork😅 ik heb als tip destijds van de kinderarts gekregen blijven proberen met stukjes al spuugt hij alles eruit. Het was hier geen succes maar ineens is hij nu over naar stukjes🤷‍♀️

3 jaar geleden

Gepureerde hapjes met stukjes schijnt ook verwarrend te zijn, het kan niet worden opgezogen maar ook niet makkelijk gekauwd worden. Probeer eens een stuk groente dat ze zelf makkelijk kan eten en vasthouden, broccoli bijvoorbeeld.

3 jaar geleden

Ieder kind heeft z'n eigen tempo. Ze vindt 't nu nog fijn om gepureerd eten te nemen. Misschien wilt ze over 2 weken stukjes groenten wel proberen. Je moet in ieder geval niet pushen. M'n kind van 9 maanden eet best goed. Eerst gepureerd eten en langzamerhand wat kleine stukjes in laten. Nu eet hij kleine stukjes zacht fruit, brood, koekjes en warm maaltijd.

3 jaar geleden

Reactie op MamaBB

Vraagje, geef je een cracker als tussendoortje of i.p.v. broodje?
Ja hoor, meestal als tussendoortje, omdat ik de indruk heb dat een broodje beter vult. Ik geef af en toe een stukje cracotte tussendoor.

3 jaar geleden

Oudste had die ook heel erg. Wij hebben toen heel kleine stukjes toegevoegd en dit langzaamaan groter gesneden.

3 jaar geleden

Je bent niet alleen!😅 Dochter hier vertikt het ook om bij patatjes met stukjes te eten.. bij fruit brood en koekjes geen probleem

VRIEND

3 jaar geleden

Je ben niet de enige hoor mij zoontje heb het ook groenten geven met stukjes moet hij echt niet hebben en zelfs tot kokhalzen aan toe Tewel hij fruit en brood en liga en maisvingers wel wil eten Ooit leren ze het wel

VRIEND

3 jaar geleden

Grof pureren misschien.. hier wil ze ook geen stukjes maar bij het grof pureren kan ze kiezen wat ze wilt

3 jaar geleden

Misschien juist hele stukjes geven? Als je het pureert met grove stukjes erin, is dat lastig eten. Het fijn gepureerde is op te zuigen en de stukjes moet op gekauwd worden. Door hele stukjes aan te bieden kan het nog maar op een manier gegeten worden.

3 jaar geleden

Geef het tijd komt vanzelf goed :)

3 jaar geleden

Op dit moment vind mijn dochter al het avond eten niet lekker🤣 stukjes of gepureerd maakt niet uit. Brood en maisvinger en fruit gaan er wel gewoon in.

3 jaar geleden

Hier op het moment ook lastig met avondeten haha, alles eet ze van brood tot liga en fruit maar avond eten met stukjes vind mevr toch niet zo bijzonder. Hoe pakken jullie het aan als de kleine dan echt niet (meer) wil eten? Vervangen jullie het dan voor iets anders? naast het blijven aanbieden dan natuurlijk.

3 jaar geleden

Reactie op Marjolein91

Op dit moment vind mijn dochter al het avond eten niet lekker🤣 stukjes of ...
Dat had ik vorige week ook... nu weet ze wel weer

3 jaar geleden

Reactie op IP1992

Hier op het moment ook lastig met avondeten haha, alles eet ze van brood to ...
Ik laat het. Wil haar ook niet laten wennen dat ze wat anders krijgt dan. Ik hoog haar fles wat op en zorg dat ze meer binnen krijgt van fruit/brood