25 Reacties

3 jaar geleden

Ik merk hier ook dat er steeds minder flessen in gaan. Eerst kreeg onze zoon 3. Nu alleen in de ochtend nog... Ik denk dat als ik daar een broodje van maak, dat hij geen fles meer hoeft. Ik denk dat ze wel van een fles af kunnen als de flessen maar vervangen worden door genoeg voeding. Vroeger was natuurlijk alles anders maar mijn moeder vertelde mij dat ik met 10 maand geen fles meer kreeg 😉

3 jaar geleden

Ik weet niet hoe ze normaal gesproken de fles krijgt maar die van mij van dezelfde leeftijd die weigert de fles als ik haar bij me neem en hem geef. Sinds een paar dagen leg ik haar zelf op mijn bed tegen een kussen en drinkt ze zelf tot de laatste druppel haar fles leeg 🤷🏽‍♀️

3 jaar geleden

Ik volg graag de reactie’s mijn dochter geboren op 15-5 2020 weigert ook bijna alle flessen. Misschien een sprongetje? Maar onzeker wordt ik ervan want ik wil graag dat ze genoeg binnen krijgt!

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is bijna 10 maanden en krijgt alleen savonds heel laat nog fles en smorgens heel vroeg de fles tussen 10 en 11uur fruit rond 2uur brood en rond 5uur groente met een danoontje tussen door krijgt ze roosvice

3 jaar geleden

Ze zeggen dat warmte gevoelig is voor doorkomende tandjes. Vandaar dat er ook bijtringen met koelgel zijn. En misschien een (fles) speen dat dat ook niet altijd fijn is? Zolang ze genoeg vocht binnenkrijgt en andere voedingstoffen zou ik me er niet teveel zorgen over maken. Gewoon extra drinken (water?) aanbieden.

3 jaar geleden

En trouwens even een aanvulling nog: mijn dochter drinkt de fles heel graag zelf. Ik heb de fles van dr. Brown met handgreep die je erop kunt schuiven. Maakte hier veel verschil 🙋🏼‍♀️

3 jaar geleden

Onze dochter van bijna 10 maanden had dit net zo. Over gegaan van 4 naar 2 flessen. Bij het wakker worden en naar bed gaan. In de ochtend 180cc en in de avond 150cc Dit gaat super goed en was volgens CB ook meer dan genoeg aan flessen.

3 jaar geleden

Reactie op Liefsvanmij

En trouwens even een aanvulling nog: mijn dochter drinkt de fles heel graag ...
Ja dit ! Ik heb precies hetzelfde 😊

3 jaar geleden

Als ze de fles weigert kun je het ook aanbieden in een beker.

3 jaar geleden

Onze dochter dronk zelf liggens haar flesjes leeg sinds ong 3 weken. Alleen nu wilt ze hem ok geen enkele manier drinken.. sochtends begint ze enthousiast en rijken naar de fles als ze ligt maar na 10 mins denkt ze bekijk t maar en gooit ze m weg.. ze drinkt wel water tussendoor maarniet de hoeveelheid die ze met een fles binnenkrijgt natuurlijk. 🙃

3 jaar geleden

Het kan zijn dat je echt nog teveel melk geeft. Mijn dochter nu 11 maand krijgt al vanaf ong. 9 mnd max 400cc melkproducten. Daar valt dus de melk in en de rest (toetjes etc). Dit is voldoende. Dus het kan zijn dat je kleintje het al langzaam aan het afbouwen is. Echter kunnen de doorkomende tandjes hier ook een rol spelen hoor!

3 jaar geleden

Ik heb dit ook tegen gekomen en mijn zoontje is van 7 mei 2020 en hij stelt het goed met groeimelk 1+ En daar drinkt hij op 24 uur 500cc van daarnaast bied ik fristi aan en water en natuurlijk zijn fruit , groentehapje , zijn stuutje, en tussendoortjes en dit gaat heel goed ik volg mijn zoontje hij toont wel aan wat niet wat wel

3 jaar geleden

De melk lauw/ iets of wat koud drinkt roza helemaal op! Zeker nu ze last heeft van haar tandjes

3 jaar geleden

Wij hadden dit vorige week ook. Nu was de kleine meid ook net verkouden geweest. Ze weigerde ineens elke fles. Wij zijn toen ontbijtpapjes gaan geven en voor de nacht een pyamapapje. Ben er geen fan van want zit vol suiker maar moesten iets. Na een paar dagen is ze de fles weer gaan drinken gelukkig. Was dus even een fase. Consultatiebureau vond het prima zoals we het opgelost hadden. Zolang ze goed plassen en spelen enzo dan ist goed. Hoe is het nu met de kleine nog hetzelfde?

3 jaar geleden

Wij hadden dit vorige week ook. Nu was de kleine meid ook net verkouden gew ...
Goedemorgen moeder.. Nu mijn kindje ook verkoudheid.. Welke neusspray bent moeder gebruiken? En lijk op veel snot binnen 😪

3 jaar geleden

Misschien oorpijn wat je niet kan zien Die van mij had dat

3 jaar geleden

Wij hadden dit vorige week ook. Nu was de kleine meid ook net verkouden gew ...
Ja, ze drinkt haar ochtendfles wel grotendeels op of helemaal op alleen die fles 's avonds is echt drama.. we proberen eerst de fles, die schuift ze dan opzij en dan kauwt ze erop en vervolgens slaat ze m weg en gaat ze tegenspartelen en dan maken we er dus pap van met 6+ maand granen zodat ze wel iets eet.. ze slaapt overigens wel langer sinds we pap geven 😅 blijven bet proberen en als het echt zo blijft dan krijgt ze savonds gewoon pap ipv een fles. Die pyama papjes hebben wij ook staan maar dat is idd met veel suiker en best nog vloeibaar..

3 jaar geleden

Misschien oorpijn wat je niet kan zien Die van mij had dat
Bij mij oorontsteking moeder.. en klopt wilt niet meer drinken melk uit de fles

3 jaar geleden

Reactie op Haniyah

Goedemorgen moeder.. Nu mijn kindje ook verkoudheid.. Welke neusspray bent ...
Vervelend is dat hè, zo zielig. Ik gebruik deze neusspray

3 jaar geleden

Reactie op Haniyah

Goedemorgen moeder.. Nu mijn kindje ook verkoudheid.. Welke neusspray bent ...
En met dit ding kan je snot eruit zuigen. Onze kleine vind dat wel fijn