101 Reacties

3 jaar geleden

Wij zitten ook in sprong 6 denk ik.. moeten er maar even mee dealen ben ik bang. Wij volgen haar in ieder geval, dat werkt voor nu nog t beste

3 jaar geleden

Hier ook sprong 6, overdag nergens last van maar snachts niet doorslapen, rond klok van 04:30 even wakker. Wat ons geholpen heeft bij sprong 4 is gewoon ritme aan te houden, niets te veranderen. Het is even een fase, meer kun je er niet aan doen ben ik bang

3 jaar geleden

Ja hoor wij ook al 2 weken ongeveer. Niet door slapen, om alles huilen, geen enkel houding is goed voor slapen en noem maar op. Eerste 2 weken was ik echt kapot vooral het gedoe met niet doorslapen. Heb het echt opgegeven nu hoor volg hem gewoon en zie wel hoe wij de dag doorkomen.

3 jaar geleden

Ook goed voor jezelf zorgen. Goed eten en drinken optijd naar bed en hulp vragen 🧡

3 jaar geleden

Onze zoon is van 17 mei. Hij zou nu niet in een sprong moeten zitten, maar is sinds 2 weken ongeveer echt niet gezellig. De hele dag mopperen, kan hem niet neerleggen meer want hij wil alleen maar opgepakt worden. Inslapen niet meer zelf, maar met wiegen en zingen. Maar dat mopperen en geentertaind moeten worden vind ik echt slopend! We zijn er echt moe van.

3 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Onze zoon is van 17 mei. Hij zou nu niet in een sprong moeten zitten, maar ...
Hier van 16 mei, precies 't zelfde!!

3 jaar geleden

Reactie op Kellyvdb

Hier van 16 mei, precies 't zelfde!!
Fijn om te horen! Voor mij dan, niet voor jou haha. Ik ben de laatste tijd echt aan het twijfelen of er niet iets aan de hand is, heeft hij pijn/honger/koud/warm/moe/verveeld/ noemmaarop waarom hij zo aanhankelijk en zeurderig is. Hopelijk voor ons dan gaat het snel weer over..

3 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Fijn om te horen! Voor mij dan, niet voor jou haha. Ik ben de laatste tijd ...
Wij zijn wel begonnen met de vroege vogel gids van snuggles and dreams ong een maand geleden dat heeft ons wel geholpen qua ritme

3 jaar geleden

Hier is sprong 6 ook al een aantal dagen aan de gang. Heel hangerig, niet alleen willen zijn, als hij me maar ook maar 2 minuten niet ziet begint hij te huilen. Vandaag gaan de slaapjes overdag ook niet lekker, in de nacht rollen naar zijn buik en boos worden, omdat hij dat toch niet wil en te moe om weer terug te rollen. Want rollen kan hij gewoon haha. We hebben geaccepteerd dat het een fase is en we proberen zoveel mogelijk consequent te blijven. Overdag sleep ik hem overal mee naar toe in het huis, zolang hij me maar ziet vind hij het goed. Als hij het alleen spelen even zat is, dan spelen we even samen. Als hij na 40 min slapen en na 15 proberen toch echt niet meer wil slapen, dan maar naar beneden en even spelen. Voor de rest heb ik helaas geen tips🤷‍♀️ wij doen ook maar wat haha. Overigens denken wij bij onze kleine dat hij weer last heeft van zijn oortjes en hij heeft ook last van tandjes, want er komen 3 tegelijk 😢.

3 jaar geleden

Reactie op Kellyvdb

Wij zijn wel begonnen met de vroege vogel gids van snuggles and dreams ong ...
Ja daar heb ik veel goeie verhalen over gehoord! Onze zoon is eigenlijk een hele goede slaper. Slaapt 's nachts klokje rond en deed overdag 3 goeie slaapjes en is nooit voor 7 uur wakker. Gister en vandaag ineens dat hij niet wilde slapen overdag.. ik vind het allemaal prima, zolang hij maar blijft doorslapen 's nachts.

3 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Hier is sprong 6 ook al een aantal dagen aan de gang. Heel hangerig, niet a ...
Hoe weet je dat hij last van z'n oortjes heeft? Zit hij er dan veel aan ofzo?

3 jaar geleden

Onze dochter heeft er ook last van. Ze is al twee dagen “chagerijnig” niets als mopperen. Zo kennen we haar niet. En ze wrijft de hele tijd langs haar oor. Zouden dat tandjes betekenen?

3 jaar geleden

Onze dochter heeft er ook last van. Ze is al twee dagen “chagerijnig” niets ...
Hier was dat wel het geval na het wrijven over zijn oortje, viel ons ook ineens op en jawel daar waren de tanden

3 jaar geleden

Hmm hier ook denk ik in een sprongetje. Ons zoontje is van 4 Mei ❤️ Zit idd ook ineens aan z’n oor, en lijkt of ik iets voel wat op z’n eerste tandje lijkt 😍 Zooo leuk! Maar voor hem vervelend! De nachten veel wakker of ff huilen / de avond slecht in slaap komen, en veel huilen/krijsen! Ik dacht misschien komt het ook door de drukke dagen (kerst) ... lastig soms he❤️

3 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Onze zoon is van 17 mei. Hij zou nu niet in een sprong moeten zitten, maar ...
Hier nog eentje van 15 mei!! Mijn hemel wat een humeur..

3 jaar geleden

Amai! Herkenbaar allemaal! Normaal hier nog een weekje vooraleer ze aan de sprong zou moeten beginnen. Maar sinds enkele dagen slaapt ze slecht overdag. Iedere avond hebben we de eerste 3u onze handen vol met haar troosten. Ze schiet om de zoveel minuten (tussen 20-45min) wakker alsof ze vergaat van de pijn of nachtmerrie heeft. Heeft nog iemand dit?? Voor alle zekerheid vandaag bij de huisarts langsgeweest. Lichamelijk alles ok. Maar het is wel allemaal... erg intens 😅 Ene moment lachen en gieren, andere moment een humeurtje om “u” tegen te zeggen.

3 jaar geleden

Ook hier enorm herkenbaar.. en dan ook nog eens helemaal vol met waterpokken. Echt top. Helaas ook geen tips voor je.

3 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Hoe weet je dat hij last van z'n oortjes heeft? Zit hij er dan veel aan ofz ...
Onze kleine had met 6 maanden een flinke dubbele oorontsteking. We herkennen hierdoor een beetje wanneer hij last heeft van zijn oortjes. Het is inderdaad soms lastig te onderscheiden van tandjes. Bij ons is het verschil dat bij doorkomende de tandjes hij er snachts niet veel last van heeft en ook niet tijdens zijn slaapjes. Daarnaast schud hij veel met zijn hoofdje en gooit hij zich zelf veel naar achteren. Verder is onze kleine ook flink verkouden. Dat allemaal maakt dat we vermoeden dat er iets is met zijn oortjes . Binnenkort gaan we ook naar de huisarts om het even te laten checken, dan weten we het in ieder geval zeker.

3 jaar geleden

Reactie op Charlie2210

Amai! Herkenbaar allemaal! Normaal hier nog een weekje vooraleer ze aan de ...
Ja hebben wij ook! Lijkt alsof ze droomt en dan ontroostbaar wakker worden

3 jaar geleden

Wat doen jullie dan bij het ontroostbaar zijn ‘s avonds en ‘s nachts? Telkens we ze bij ons nemen, ontspant ze. Hoe langer het duurt, hoe moeilijker ze weer in slaap valt. En denk je dat ze slaapt en je gaat ze neerleggen, hop, begint het weer allemaal opnieuw...