23 Reacties

3 jaar geleden

Wij houden het klein. Lekker als gezin een taartje eten. En evt een opa/oma op bezoek. Hij krijgt er niks van mee en zal er niks van onthouden. Zo'n eerste verjaardag is toch meer voor jezelf, vind ik. Daarom vind ik het wel belangrijk om die dag als gezin samen te beleven. :)

3 jaar geleden

Mijn mannetje is ook 16mei jarig. Ik ben 3 weken daarna jarig. Dus we hebben de weekenden er tussen nu ingepland voor de familie en vrienden. Op de dag zelf komen wel de opa's en oma's.

3 jaar geleden

Hier 4 mei en ik stress er ook echt enorm over. Heb nog NIKS geregeld omdat het zo onduidelijk is hoe het om die moment gaat zijn.. Nu zit er in mijn hoofd om het een aantal keer in zeer kleine groep te vieren

3 jaar geleden

Je kan een party tent in de tuin zetten.....maar dan gelden nog steeds de maatregelen tenzij tegen die tijd er versoepeling is... Ik heb een klein beetje schijt...en mijn familie ook! Mijn vader, 2 broertjes en zusje en broertje van mijn man en zijn dochter komen allemaal samen.....mits ze gezond zijn! Niemand wil iemand nerveus maken of mogelijk aansteken! Ten eerste vinden we het gezellig en ten 2de ga ik niet 8x haar verjaardag vieren 11 april! En dan hebben we de vriendenkring nog.....die komen wel allemaal apart! Ik ben me er bewust van dat mijn manier van verjaardag vieren voor onze kleine druif sommige mensen tegen de borst zal stuiten. Aan de andere kant is de kans op besmetting en doorgeven in een supermarkt in mijn beleving groter....

3 jaar geleden

Hier op 9mei, heb inmiddels de versiering binnen dat doe ik sowieso. En wat de regels ook zijn. Ik wil dat iedergeval beide opa's en oma's er zijn. De rest komt later wel. En ik ga een klein taartje bestellen bij de plaatselijke bakker. We moeten maar afwachten...

3 jaar geleden

Ik vier het in 3 dagen, de dag ervoor ga ik langs opa en oma met een gebakje met 1 kaarsje erop, haar eigen dag ochtend onszelf middag pa en ma avond schoonouders en dan het weekend mijn beide zussen met kids en aanhang ,ze word 1 jaar dat wil ik wel vieren 🤗🤗

3 jaar geleden

Wij hebben ook een klein clubje waarvan we ook zeker weten dat ze zo min mogelijk contact hebben met anderen en mochten ze ziek zijn ze niet zullen komen. Mijn ouders hebben een zomer/tuinhuisje. Dus wij hopen op mooi weer dan kunnen wij het daar vieren. Wij hebben al zoveel niet kunnen doen door het hele corona/lockdown gebeuren dus wil nu echt wel een klein feestje.

3 jaar geleden

Ik wil ook graag een groot feest mede doordat we vorig jaar niets hebben kunnen vieren door corona. Maar helaas is het nog niet weg. Nu wilden we een tuinfeest geven een paar maanden later maar ik vraag me af of het dan wel al kan. Beter dus sowieso een klein feestje met het gezin en eventueel opa's en oma's dan kunnen ze ons dat in ieder geval niet meer afpakken. Maar ik baal wel enorm, geen geboortefeest en straks ook geen verjaardagsfeest. Wij hebben zelfs een opa en oma die de kleine meid nog maar 3x heeft gezien omdat ze zo bang zijn van corona 😔.

3 jaar geleden

Hier inmiddels ook aardig wat schijt gekregen en beide families zijn al volledig corona besmet. Dus hij krijgt gewoon een verjaardag misschien in een paar blokken op die dag, maar dat zien we dan wel😬

3 jaar geleden

Vooral niet stressen meiden! Doe wat goed voelt in deze tijd. Maak er een leuke dag van voor de kleine met versiering, wat belangrijke mensen en een lekkere taart! Volgend jaar gaan we gewoon allemaal los, dan is de kleine er meer bewust van dan nu!

3 jaar geleden

Ik ga het wel vieren nodig ook alleen de belangrijke mensen uit. Zoals opas en omas en broers en zussen. Wij hebben ons het hele jaar echt aan de regels gehouden. Beide gezinnen zijn al besmet geweest. Wij hebben ook heel weinig kunnen doen met de kleine door corona. En wil dit gewoon meer doen als herinnering voor haar.

3 jaar geleden

Vandaag de uitnodigingen verstuurd voor 07/05! Ouders komen overdags en eten een hapje mee, in de avond komen mijn oom en tantes die belangrijk voor ons zijn en de volgende dag komen verdeeld over dag en avond onze echte beste vrienden. Wat de regels ook zullen zijn, ik vind dat het gevierd moet worden! Beetje egoïstisch misschien, maar ik zou spijt krijgen als ik dit voorbij laat gaan! Hij wordt tenslotte maar een keer 1 jaar! En misschien...heeeel misschien...is in ieder geval de bezoekmaatregel wat versoepeld...wie weet 🤷🏼‍♀️ Ik denk ook dat er idd heel veel mensen niet mee eens zullen zijn, maar goed, je kan toch nooit iedereen tevreden houden! En als mensen zich niet comfortabel voelen om te komen, ook prima, even goede vrienden, het is gewoon een vreemde tijd. Het is een kwestie waar je je zelf goed bij voelt. Voor de een is dat geen risico nemen en voor de ander is het juist deze ene keer in het jaar even wat ruimer met de maatregelen om gaan.

3 jaar geleden

We zijn op vakantie. En daar hebben we alle vrede mee. Heerlijk rustig,

3 jaar geleden

Hier ook verspreid over 3 dagen 30 april word ze 1 30 april word het Liv dr opa en oma en opa opa en oma oma (mijn opa en oma) 1 mei al mijn ooms en tantes en zelfde opa en oma 2 mei vrienden en de oom en tante van Liv

3 jaar geleden

Hier is er veel onenigheid helaas. Iedereen vind ons stom omdat we ons aan de regels houden. Iedereen blijft maar pushen, kom toch even binnen gezellig, kom toch eten, zullen we langskomen? Jullie doen zo raar.. etc.. Ik wil ook meerdere dagen en het liefst in de tuin en niemand naar binnen, maarja.. daar zal wel niemand mee akkoord gaan

3 jaar geleden

Hier is er veel onenigheid helaas. Iedereen vind ons stom omdat we ons aan ...
Jouw huis jouw regels! Super goed dat je er aan blijft houden. Als we nu versoepelen duurt het alleen maar langer.

3 jaar geleden

Wij vieren het in de tuin met een kleiner gezelschap. Mocht het geen goed weer zijn voor in de tuin dan verzetten we het. Binnen vieren vind ik niet verstandig.

3 jaar geleden

Hier is er veel onenigheid helaas. Iedereen vind ons stom omdat we ons aan ...
Jammer he dat niet iedereen voorzichtigheid kan waarderen, ik merk het ook in mijn omgeving. Wij houden ons ook vrij strikt aan de regels. We gaan bezoek spreiden, afh van de maatregelen tzt gaan we ons er zo goed mogelijk aan houden en ook dan kan je gezellig verjaardag vieren. Na schoonmoeder op de IC met corona zit de schrik er bij ons genoeg in, je kan overal schijt aan hebben maar je weet niet hoe ziek je word en wie je kan besmetten. Gelukkig is oma er nog!!

3 jaar geleden

Hier is er veel onenigheid helaas. Iedereen vind ons stom omdat we ons aan ...
Volhouden, het is jullie feestje! En je zit er denk ik echt niet lekker bij als je meer mensen binnen hebt dan je eigenlijk zou willen. Dan kun je ook niet genieten. Wij hopen dat eind mei weer wat meer mogelijk is. Als we moeten spreiden, gaan we spreiden... Afwachten en duimen nog!

3 jaar geleden

We zijn vast zelftesten aan het sparen nu :) elke week koop ik er twee wel zo eerlijk dat ik er niet 20 tegelijk koop dacht ik