9 Reacties

3 jaar geleden

Is denk een fase dat ze willen ontdekken van dat ze kunnen staan.. mijn zoontje doet dat ook nu sinds korte tijd en gaat dan altijd wel een uurtje in bed staan klimmen en kletsen. Maar we laten hem wel liggen anders gaat die er aan wennen dat die er steeds uitgehaald wordt. En vallen op het hoofdje is heel naar.. maar als ze straks buiten gaan spelen kan je ook niet de hele tijd haar binnen laten omdat ze kan vallen 🤭

3 jaar geleden

Hier was het in het begin ook zo, wanneer ze ontdekte dat ze kon staan en kon rechtzitten, zat ze meer recht en had ze zo haar dekentje en haar tut vast. We legde haar gewoon paar keer terug plat maar dat hielp niet. Nu gaat ze nog wel rechtop zitten maar dan wiegt ze haar eigen precies in slaap met haar dekentje en tut en legt ze zich vanzelf neer met haar poepje in de lucht 🤣 we houden haar goed int oog op de camera . Maar ik wou er geen gewoonte van maken dat ze wist dat ik haar elke keer uit bed kwam halen als ze rechtop zat. En nu gaat dit perfect.

3 jaar geleden

Onze man krijgt al een aantal maanden dat slaapje van 15.15 niet. Hij slaapt smorgens 45 min tot een uur en smiddags 2 tot 2,5 uur. Vervolgens gaat hij ergens tussen 18 en 19 naar bed en wordt hij tussen half 7 en half 8 weer wakker. Misschien dat je het dutje van de namiddag is kunt overslaan en als ze dan toch heel moe is misschien is rustig op schoot nemen (ik moet thijs soms even verplichten tussen het spelen door rust te nemen, vind hij eerst niet leuk maar na een minuutje of 2 geeft hij zich eraan over en zit hij gerust 15 a 30 minuten rustig op me schoot, wel wakker maar gewoon zijn duimpje in zijn mond). Is ook heerlijk voor mezelf, zelf ook even verplicht rust nemen en lekker kroelen. Misschien dat ze toch even der rust krijgt maar niet per se hoeft te slapen 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Wij leggen onze dame altijd tussen 1930/2000u in bed. Soms slaapt ze binnen 5 minuten en soms pas na een uur. Maar wij laten haarwel echt altijd liggen. Hebben het bedje op de laagste stand staan, dus als ze gaat staan kan ze geen kant op.

3 jaar geleden

Ooh en ik zou misschien dat slaapje van 15.15 -16.45u proberen te vermijden of lukt dit niet? Ik probeer ze hier echt wakker te houden soms maar dan zijn ze om 18.30 ook wel enorm moe en vallen ze goed in slaap. Hier worden ze wakker om 8u, 12u gaan ze terug naar bedje tot 13.30 en dan om 19u terug naar bed 😊

3 jaar geleden

Hier een jaloerse mama want wij kunnen onze zoon niet in bed leggen en dat hij zelf gaat slapen. Dus misschien mensen tips!?? Hier gaat hij tegenwoordig na de fles eerst ook nog spelen, kletsen, kruipen, druk doen. Hem in bed leggen hebben we nooit kunnen doen want dan zet hij het uiteindelijk op een huilen want steeds erger wordt tot totaal over de zeik. Ook even troosten en weer terugleggen werkt niet, altijd huilen en nog nooit zelf in slaap gevallen. Wij zingen hem dus altijd in slaap, zittend, staand of wandelend en wordt dan in bed gelegd. Meestal tussen 18.30-19.30. En helaas is deze man altijd tussen 5 en 6 weer wakker en daarnaast minstens 2 maal per nacht. Wallen tot op mijn knieën en spierballen van het rondlopen met hem

3 jaar geleden

Ik zou met de slaapjes wat gaan spelen om te beginnen. 1u30 slapen en erna maar 2u15 wakker is wat kort. Hier is het laatste dutje tot soms 14u, soms 15u. Rond 18u gaan we naar boven zodat ze 18u15 in bed ligt dus daar zit wat langer tussen qua wakkertijd. Ze zit ook in de fase dat ze gaat rechtzitten. We wachten dan vrij lang af voordat we haar terug gaan neerleggen.

3 jaar geleden

Mijn dochter doet echt net hetzelfde! Sinds ze weet hoe ze van buikligging kan gaan zitten, doet ze dat constant en kruipt ze naar het bedeinde om op de muur te kloppen 😒 ik blijf haar op haar buik leggen, maar ze lijkt mij gewoon uit te lachen 😅 sinds enkele dagen doet ze ook haar middagdutje maar tot 14u en houden we haar wakker tot 19u en dat lukt perfect, want ze houdt het dan vaak ook vol tot 20u. Misschien dat je dat best ook doet, dan ben je niet meer bezig tot 22u om je kleintje in bed te leggen? Hoe later haar middagdutje, hoe langer ze op blijft natuurlijk.

3 jaar geleden

Reactie op Lorem

Mijn dochter doet echt net hetzelfde! Sinds ze weet hoe ze van buikligging ...
Ja zo doen wij het nu ook. 8u uit bed. 12uur er terug in tot 14u en dan zijn ze echt moe om 19u voor bedtijd. Dan staat ons meisje af en toe nog recht aan het bedeinde maar haar broer slaapt direct. En da doet deugd zeg!🤣 ik moet er enkel soms nog eens uit voor hun flesje als ze erom vragen .