34 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Haniyah

Hoi, ik heb bij gelezen.. Deze moet koelkast bewaren 😅
Ja dat staat er op maar dat hoeft niet. Je kan m gewoon in een botervlootje buiten de koelkast bewaren. Niet voor eeuwig natuurlijk maar hij blijft best een lange tijd houdbaar ook buiten de koelkast!

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is ook 13 maanden en kan ook flink eten hoor! Ontbijt met 2 boterhammen 2 uurtjes later wat fruit In de middag weer 2 boterhammen Tussendoor nog een crackertje, of koekje of weer fruit.

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Mijn dochtertje is ook 13 maanden en kan ook flink eten hoor! Ontbijt met ...
Oeps nog even verder; Avondeten en als toetje vaak een appelmoesje. Maar als zij eten in de buurt ziet moet ze het hebben 😂. En ze is best smal.

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Ja dat staat er op maar dat hoeft niet. Je kan m gewoon in een botervlootje ...
Dankje voor informatie 🌺

3 jaar geleden

Hier juist een dame die nog niet zoveel interesse in voeding heeft. Ze zit ook helemaal aan de onderlijn. 7.00》 ik bied 230 ml kv aan, drinkt soms rond de 200, soms veel minder, vandaag bijvoorbeeld 80 ml (geef ik daarna nog wat volle kwark) 9.30 》 fruit 》 gaat nog moeizaam. Gepureerd gaat het beste maar 200 gram haalt ze praktisch nooit 11.30 》 warme maaltijd / brood 》 beiden vaak naar een paar hapjes. Net name brood komt vaak nog uitgekauwd er weer uit. Ze heeft nog nooit meer san een halve boterham op. 12.30 》 fles 》 drinkt soms 200 ml, soms weer veel minder 14.30 fles》 drinkt meestal rond 200 ml 18.00 》 warm eten, brood, knijpflesje, kwark 》 ik bied van alles aan omdat ze niet geweldig eet 19.15 / 19.30 》 naar bed Eerst deed ik nog flesje maar omdat ze 1 is geworden besloten ermee te stoppen, ook omdat het slecht voor tandjes zou zijn net voor slapen gaan. Veel van jullie doen het nog wel. Zou ik er toch maar weer mee starten gezien haar lage gewicht? Ze drinkt nu gemiddeld 400 ml kv per dag

3 jaar geleden

Reactie op Vanessa81

Hier juist een dame die nog niet zoveel interesse in voeding heeft. Ze zit ...
Wij poetsen zijn tanden altijd na zijn laatste papfles en wij gaan zijn papfles nu bestaande uit opvolgmelk en pap binnenkort omwisselen naar echte melk met brinta of iets dergelijks als papfles omdat ze niet genoeg voedingsstoffen meer halen uit opvolgmelk. Althans zo is het mij uitgelegd dus we gaan het gewoon op die manier doen. En daarna dus tandenpoetsen en dan hups naar bed!

3 jaar geleden

Reactie op Vanessa81

Hier juist een dame die nog niet zoveel interesse in voeding heeft. Ze zit ...
Wij hebben nog een ochtend en een avondfles, de ochtend proberen we beetje over te hevelen naar een beker . En de avondfles gaat weer de laatste zijn die we afbouwen, net als bij onze oudste. Na de fles tandenpoetsen en daarna naar bed. Beoordelen of je kleine het nodig heeft voor voedingsstoffen kun je denk ik het beste door haar groeicurve in de gaten te houden. Zeker als er nog niet veel vaste voeding naar binnen gaat, zou ik het even in de gaten houden.

3 jaar geleden

Fles 130 volle geitenmelk met 90cc kokend water vermengd Havermoutpap Hele appel geraspt of ander fruit in stukjes Lunch 1 boterham en fles 110 geitenmelk met wat kokend water vermengd Snack bakje skyr met gepofte spelt erop of een koekje of een knijpfruit Avondeten met de pot mee, klein bordje Fles 130geitenmelk met kokend water erbij tot 210. Heb een beker water staan, drinkt hij af en toe slokjes uit.

3 jaar geleden

Fles 130 volle geitenmelk met 90cc kokend water vermengd Havermoutpap Hele ...
Waarom met water nog??

3 jaar geleden

Reactie op Haniyah

Waarom met water nog??
Dan is het gelijk warm 🙈 en hij drinkt niet veel water gedurende de dag :)

3 jaar geleden

Dan is het gelijk warm 🙈 en hij drinkt niet veel water gedurende de dag :) ...
Hehehe zo extra 30ml water toevoegen.. En Mij vraag is nog Waarom geitenmelk niet van koemelk

3 jaar geleden

Reactie op Haniyah

Hehehe zo extra 30ml water toevoegen.. En Mij vraag is nog Waarom geitenme ...
Zijn papa had hele erge koemelk allergie, geit is rustiger voor de darmen. Na de opvolgmelk eerst met geit begonnen Dat gaat nu goed, dan gaan we rustig flessen vervangen door koemelk :)

3 jaar geleden

Succes 🌺

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Oeps nog even verder; Avondeten en als toetje vaak een appelmoesje. Maar al ...
Mijn zoontje is ook smal, maar eet voor mij gevoel best veel. Behalve avondeten dat is dramaaaa ahah