59 Reacties

3 jaar geleden

Mijn kleine meid van 8,5 maand krijgt ook 3 flessen. 08:00 180cc 13:00 150cc 19:00 210cc Tussen de flessen door fruithapje en avondeten. En naast de ochtend en middag fles een boterham (smiddags 2 boterhammen)

3 jaar geleden

Reactie op charis1704

Mijn kleine meid van 8,5 maand krijgt ook 3 flessen. 08:00 180cc 13:00 150 ...
Hier hetzelfde, alleen ochtendfles tussen 7 en 7:30.

3 jaar geleden

3 x 210 ml met 7 scheppen om 0700 / 1300 / 1900 uur.

3 jaar geleden

😂 Wij zitten nog op 6 flessen vaak. En tussen de middag krijgt ze een hapje. Iets van fruit en brood. Maar daar eet ze maar weinig van. En het avond eten eet ze beter, maar geen idee hoeveel gram ze krijgt. Vaak twee stukjes vis en wat groente.

3 jaar geleden

Mijn kleintje van 7,5 maand ook 3 flessen van 180cc. Maar dan om 8:00, 14:00 en 19:00 uur met tussendoor fruit, groente en een maisfinger.

3 jaar geleden

Reactie op EmmaRietje

😂 Wij zitten nog op 6 flessen vaak. En tussen de middag krijgt ze een hapj ...
Wij zitten ook nog op 6 flessen haha. Ons meisje is over een weekje 8 maanden maar heeft het echt nodig. Wij volgen de kleintjesmethode dus ook geen idee hoeveel ze vast voedsel eet, en dat krijgt ze ook maar net wanneer het uitkomt en anders een keer niet. Food under one is just for fun. Dus nog lekker veel flesjes melk hier :)

3 jaar geleden

Hier 3x 180, 200 gram fruit en 200 gram groenten. Ongeveer om 7.00- 9.30- 13.30-16.00- 18.30.

3 jaar geleden

Ons zoontje krijgt om 7.00 een fles van 90cc en pap gemaakt met 90cc opvolgmelk. Dan om 12.00 180cc bij zijn boterham, om 15.30 nog een fles van 120cc bij zijn maispuff/broodkorst/soepstengel, die zijn we aan het afbouwen, dat wordt dan straks wat water of thee. Om 19.00 een papfles van 210cc en tussendoor om 9.30 een stuk fruit met water of thee en om 18.00 groentehap van ongeveer 130 gram. Ik merk dat hij het nog te fijn vind om lekker bij papa of mama een fles te drinken, dus ik ben niet zo drastisch aan het overstappen dat ik ineens een fles weg laat. Hebben we geprobeerd en dan schreeuwt hij moord en brand tussen 16 en 17uur. Hij gaat vanzelf wel meer vast eten willen, merkte vandaag al dat hij na zijn groentehapje nog meer wilde, zo leek het

3 jaar geleden

Mijn kindje is nu 7,5maand en heeft nu 2 flessen. 7u smorgens en 19u savonds. Daartussen groentepap en fruitpap. Ik kreeg wat onder mijn voeten bij Kind en Gezin dat ze 6 maanden was en nog steeds 4 flessen melk dronk.. ze zeiden dat dat echt teveel eiwitten geeft en zij kunnen dat niet op tijd verwerken. Ze doet het perfect nu,is echt voldaan. Ik lees hier dat sommige voor zo oud nog op 7 flessen zitten.. hebben jullie in Nederland ook iets als kind en gezin?

3 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt 's ochtends en 's avonds 210+7 en tussendoor gewoon fruit, brood, tussendoortje (maisdingetje bijvoorbeeld) en 's avonds groenten.

3 jaar geleden

Reactie op Bubble32

Mijn kindje is nu 7,5maand en heeft nu 2 flessen. 7u smorgens en 19u savond ...
Jawel hoor. Het consultatiebureau. Bij ons doen ze er niet moeilijk over hoor dat ze nog 6 flessen krijgt. Ze hadden het liever anders maar ze groeit goed en het gaat super goed dus dan vinden ze het allang prima. Heel raar vind ik wel dat ze tegen jou gezegd hebben dat je naar 2 flessen moet omdat ze anders teveel eiwitten krijgt. Borstvoeding of kinstvoeding is tot 1 jaar toch echt gewoon nogsteeds de hoofdvoeding hoor en voldoet gewoon perfect aan alle behoeftes van je kind. Vaste voeding is BIJvoeding, dus voor erbij, om te oefenen, ontdekken en proeven. Geen hoofdvoeding.

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Jawel hoor. Het consultatiebureau. Bij ons doen ze er niet moeilijk over ho ...
Tja wie moet je op den duur geloven he. 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Onze zoon krijgt ook nog 5 flessen 150cc plus 6 scheppen. Omdat hij aantal weken terug is afgevallen. Heeft reflux en vermoeden van koemelkallergie. Ook vaste voeding komt er steevast uit. Dus daar zijn we nu een weekje mee gestopt op advies van de kinderdietist. Deze week moeten we dat rustig aan weer op gaan pakken en hopen dat vaste voeding nu wel beter gaat. Hopelijk krijgen we nexium voor het zuur als ie spuugt, want dat is echt zo zielig dan.. Overigens mochten we wel maisfingers aanbieden en dat vindt ie toch lekker! En het blijft er in.. ook niet onbelangrijk.

3 jaar geleden

Reactie op Bubble32

Mijn kindje is nu 7,5maand en heeft nu 2 flessen. 7u smorgens en 19u savond ...
Hier juist hetzelfde maar 2 flesjes en rest fruit en groenten

3 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 8,5 maand en tot 3 dagen geleden zaten wij nog op 4 van 2x210 en 2x180 flesjes. We wilde starten met het afbouwen en dan 3 flesjes geven. Alleen hij werd in eens 2 dagen achter elkaar later wakker dan normaal en doet nu 2 dagen lange dutjes en daardoor is alles een beetje in de war. Dus zitten we nu in eens op 3 flessen 🤷‍♀️. Ik volg hem gewoon. 7.20 fles 210 + 7 scheppen 9.00 fruithapje 12.30 warme hap 14.00 fles 210 + 7 scheppen, laat een laagje staan. 16.00 of 16.30 - broodje of crackers of wat fruit. 18.00 fles 210 + 7 scheppen Voor nu even zo, maar als hij toch behoefte heeft aan wat meer melk, dan geven we dat ook. Uiteindelijk kan hij het goed zelf aangeven.

3 jaar geleden

Reactie op Bubble32

Mijn kindje is nu 7,5maand en heeft nu 2 flessen. 7u smorgens en 19u savond ...
Wat is jullie schema dan? Ik ben gewoon benieuwd, want onze zoon laat steeds melk staan van die 3 flessen 😉

3 jaar geleden

Wij zitten nog op 4 flessen van 180. Hij eet ook goed groente en fruit en wat brood. Ik dacht dat hij de flessen nog nodig had voor vochtinname... want water drinken lukt nog niet zo goed. Hoe zorgen jullie voor voldoende vocht ? Wat is voldoende vocht eigenlijk?!

3 jaar geleden

6u30-7u 180ml 8u beetje brood Groetenpap Fruitpap S avonds flesje melk met verdikking Soms nog een nachtvoeding (niet altijd) Tussendoor water

3 jaar geleden

Reactie op Jvb87

Wat is jullie schema dan? Ik ben gewoon benieuwd, want onze zoon laat steed ...
Ons schema is Om 7u fles melk van 240ml 11u groentepap 250gr Met water 15u fruitpap 250gr Met water 19u fles melk van 240ml. In het begin moest ze niet zo van water hebben, maar gewoon elke dag geven en proberen en nu drinkt ze zo goed water.

3 jaar geleden

Reactie op Jvb87

Wat is jullie schema dan? Ik ben gewoon benieuwd, want onze zoon laat steed ...
Het zou wel kunnen dat als hij van de 3 flessen melk laat staan dzt hij wel zou kunnen genoeg hebben aan 2 flessen,maar die dan ophogen.