18 Reacties

3 jaar geleden

Minstens 500ml per dag

3 jaar geleden

Hier ligt het meestal rond de 500, maar soms snachts nog 200 erbij. Mijn zoontje drinkt ook nog vrijwel niets van water of thee. Ik geloof dat 500 wel prima is als hij/zij ook nog redelijk vaste voeding eet

3 jaar geleden

Hier maar 2 flesjes van 200ml melk per dag en af en toe slokje water 🙈 Zolang ze goed groeien, niet teveel zorgen 😊

3 jaar geleden

Volgens mij ongeveer 500 ml per dag

3 jaar geleden

Wij zitten op 3 flessen van 200 en water krijgt ze bij fruit en bij cracotte

3 jaar geleden

400-500ml melk. Daarbij is denk ik wel de groeicurve belangrijk. En mocht je meer doelen op de hoeveelheid vocht in het algemeen: zolang haar poep lekker smeuïg is, krijgt ze voldoende vocht binnen.

3 jaar geleden

Hier 1 fles van 200 en 1 fles van 250. Daarnaast drinkt ze zeker tussen de 100 a 200 cc water. En fruit en groente

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Hier maar 2 flesjes van 200ml melk per dag en af en toe slokje water 🙈 Zol ...
Zelfde! Genoeg plasluiers is belangrijkste dacht ik!

3 jaar geleden

Hier 3 flessen van 200ml en nog een beker water/thee van 200ml totaal door de dag heen.

3 jaar geleden

Wij zaten op 4x210 maar dat was volgens cb te weinig. Nu doe ik 3x 210 😅 ja sorry hij is echt dunner geworden sindsdien 😭 nu 9,5 mnd

3 jaar geleden

Mijn zoon krijgt nog 4x210, hij vindt het prima, waarom moet ik afbouwen?

3 jaar geleden

Bij ons 2 flessen 240 en dan nog wat water tussendoor. Mss een tip: bij de Albert hyn hebben ze een siroopje voor bij water te doen speciaal voor baby’s .. hier drinken ze ook niet graag water, sinds ik dat er een klein beetje bij doe, gaat het veel beter.

3 jaar geleden

Deze bedoelde ik dus, staat bij de afdeling “baby” zelf . 😊

3 jaar geleden

Cb bureau en kinderarts van ziekenhuis zeiden tegen mij 900 per dag, waarvan 500 flesvoeding.

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Cb bureau en kinderarts van ziekenhuis zeiden tegen mij 900 per dag, waarva ...
Groente en fruit rekenen ze dan ook als vocht he

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

400-500ml melk. Daarbij is denk ik wel de groeicurve belangrijk. En mocht ...
Oh en als aanvulling, onze jongen krijgt 180 in de ochtend (gaat regelmatig niet op), 150 in de middag (gaat ook niet altijd op) en 210 's avonds (gaat altijd tot de laatste druppel op). Tijdens de eetmomenten krijgt hij de Munchkin voor zijn neus met water. Hij neemt altijd wel wat slokjes geen idee hoeveel echt..

3 jaar geleden

Ons mannetje krijgt in de ochtend 100cc pap en 100cc melk, 200cc in de middag en 250cc in de avond voor het slapen. Tussendoor drinkt hij bij fruit en boterham nu uit een Munchkin beker die we goed vol doen en die gaat zo goed als op. Ik denk dus dat hij rond de 800ml vocht op een dag krijgt.

3 jaar geleden

Heb je al (cafeïnevrije) slappe thee geprobeerd extra te geven ipv water.