48 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Sim-cat1986

Dit boek zou iedereen moeten lezen die een baby heeft met slaap problemen. ...
Hier nu ook sinds een week ongeveer met methode Estivill bezig en wat je zegt: een heel ander kind! Het fijne aan de methode vind ik dat je veel troostmomenten mag bieden door regelmatig terug te komen, door je eigen zelfverzekerde houding, de slaapassociaties en zelfs voor het gaan slapen (door het moment van genegenheid). Heel wat anders dan 'gewoon laten huilen', wat niet voor mij/ons is weggelegd!

3 jaar geleden

Wij hebben met een slaapcoach gesproken en zij adviseerde in de kamer op een stoel te gaan zitten. Eerst zet je de stoel naast het bedje neer. En deze verschuif je elke paar dagen een stuk verder naar de deur. Dit kan in 3 stappen of bijvoorbeeld 5 stappen. Zij adviseerde na ongveer 4 dagen naar de volgende stap te gaan. Je blijft op de stoel zitten tot je kindje slaapt. Als je kindje huilt of iets mag je hem oppakken en als hij rustig is leg je hem weer in z’n bed. En ga je weer in de stoel zitten. Probeer de susmomenten en aanrakingen steeds verder af te bouwen. Bij ons had dit voor de nacht meteen effect. We hebben de eerste paar avonden wel 45 min tot 1 uur in z’n kamer gezeten. Dus kost zeker behoorlijk wat beheersing en doorzettingsvermogen. Maar de eerste nacht was hij maar 1x wakker ipv 3 a 4x. En de nachten daarna steeds minder. Wij hebben besloten iets langer tussen de stappen te doen maar weinig op hem te reageren en ik hou zelfs mn ogen gesloten als ik in de stoel zit. Maar zitten nu gemiddeld maar 20 min in de stoel. Ik merk dat hij steeds minder mij nodig heeft om in slaap te vallen en steeds meer zelf weer wat hij kan doen om in slaap te vallen. Deze methode is vast niet voor iedereen weg gelegd en ook zeker geen quick fix. Maar voor ons was het een fijne methode waarbij we ons kindje niet hebben hoeven laten huilen. Succes iedereen met deze struggle in waar je nou goed aan doet!

3 jaar geleden

Reactie op ZwangereV

Hier nu ook sinds een week ongeveer met methode Estivill bezig en wat je ze ...
Estevill is gecontroleerd laten huilen en blijft laten huilen

3 jaar geleden

Je kan het ledikantje mss naast je bed zetten en haar zo eerst in het bedje leren slapen naast jullie?

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Estevill is gecontroleerd laten huilen en blijft laten huilen
Joe misschien wat minder oordelen over anderen. Doe waar jij je goed bij voelt en wat voor jou en je kind werkt, deel je ervaringen. Maar dit is niet een plek om te oordelen als iemand het anders aanpakt dan jij.

3 jaar geleden

Nou, ze is naar dr eigen kamer verhuisd. Het gaat redelijk, ze accepteert het wel, maar is nog net zo vaak wakker als bij ons op de kamer. Eventjes voeden en madam slaapt weer verder. Dus ik heb mijn eigen kant van het bed weer voor mezelf!🥳 Behalve afgelopen nacht want nu heeft ze koorts en wil ze graag voor kacheltje spelen bij mama🙄🙈 Ik ben zooo brak he..

3 jaar geleden

Reactie op BelandaKecil

Nou, ze is naar dr eigen kamer verhuisd. Het gaat redelijk, ze accepteert h ...
Sterkte!!! Wel een stap in de richting naar zelfstandigheid gemaakt 💪🏻

3 jaar geleden

Wat bij ons wel hielp was een gedragen T-shirt van mijzelf bij haar in het bedje te leggen (of zelf een nacht met een hoeslakentje slapen) zodat jouw mamageurtje sterk in het eigen bedje zit. Ook hebben we van kleins af aan eenzelfde muziekje laten spelen als ze getroost moest worden. Dit zorgde ervoor dat ze dit associeerde met getroost worden en was de stap naar haar eigen bedje ‘s nachts kleiner. Overdag deed onze meid al dutjes in de eigen kamer vanaf 3 maanden.

3 jaar geleden

Yesss! Vannacht heeft mijn dochter voor het eerst door geslapen! Oooh ik hoop zo dat dit een gewoonte wordt voor haar! Ik gun haar (en mijzelf uiteraard 😁) zó dat we vanaf nu goede nachtrust hebben..

3 jaar geleden

Reactie op BelandaKecil

Yesss! Vannacht heeft mijn dochter voor het eerst door geslapen! Oooh ik ho ...
Super zeg! Duim met je mee!

3 jaar geleden

Reactie op BelandaKecil

Yesss! Vannacht heeft mijn dochter voor het eerst door geslapen! Oooh ik ho ...
We gaan een slaapcoach inschakelen. Heb er een gevonden die door de gemeente vergoed wordt (want ze is psycholoog, dus gezondheidszorg). Hopelijk helpt dit. Het doorslapen was helaas nog maar twee keer meer gebeurd. Ben kapot..

3 jaar geleden

Reactie op BelandaKecil

We gaan een slaapcoach inschakelen. Heb er een gevonden die door de gemeent ...
Ik duim voor jullie!

3 jaar geleden

Reactie op BelandaKecil

We gaan een slaapcoach inschakelen. Heb er een gevonden die door de gemeent ...
Wat fijn!!! Welke coach heb je gevonden als ik vragen mag? Ik ben zelf kinderpsycholoog en overweeg om slaap coaching erbij te gaan doen op termijn..op dat vlak ook ervaringskundige. Bij onze dochter van 13 maanden is het slapen ook niet vanzelf gegaan.

3 jaar geleden

Reactie op Nicolien161

Wat fijn!!! Welke coach heb je gevonden als ik vragen mag? Ik ben zelf kind ...
Praktijk Slaaplekker. 😉

3 jaar geleden

Geen idee of er iemand nog reageert😅 ik volg dit topic al een tijdje al heb ik natuurlijk niet alle berichten gelezen.. maar wellicht dat iemand me wil helpen? Ik kan mijn kind zegmaar niet wakker in bed leggen.. ik moet hem altijd dragen en wiegen/lopen tot hij in slaap valt en dan leg ik hem met geluk in zijn eigen bed (langs ons bed) en dan word die snachts een keertje wakker geef ik hem melk (vind ik opzich niet erg mits hij na de melk weer gaat slapen) dit doet die meestal ook omdat ik hem dan nog een paar minuutjes langs me leg tot hij weer wat dieper slaapt en dan leg ik hem terug.. Het probleem is dus eigenlijk het naar bed brengen, ik moet dus altijd wiegen en met mijn tenger postuur kan ik zo’n dreumes van 1,3jaar niet meer aan ik loop al naar de fysio enz. Nou probeer ik het gecontroleerd laten huilen en troosten (dit werkt! Maar alleen dus in de nacht na zijn flesje) als ik dit namelijk doe voor het naar bed brengen moment schreeuwt die me alles bij mekaar raakt compleet in paniek als ik hem er niet uit haal waardoor hij begint over te geven.. ik kan het niet meer aan hem iedere keer te moeten wiegen ik vraag me dus af hoelang moet ik hem nog wiegen en wanneer moet ik door de zure appel heen bijten.. het probleem ook is telkens als die zo van stuur is komt mijn man iedere keer van hij heeft pijn! En dan os het ja zijn tanden.. en daarna ja wellicht krampen .. eerlijk gezegd sta ik ook niet echt te wachten om een compleet boek te moeten lezen ik zie sws door het bos de bomen niet meer met hoeveel methodes er bestaan met artikelen en boeken😪

3 jaar geleden

Geen idee of er iemand nog reageert😅 ik volg dit topic al een tijdje al he ...
Ik weet niet of je al eens geprobeerd hebt om met hem in jullie bed te gaan liggen, eventueel knuffelen of over zijn rugje te wrijven? Dat helpt hier!

3 jaar geleden

Geen idee of er iemand nog reageert😅 ik volg dit topic al een tijdje al he ...
Ons dochtertje valt ook niet zelf in slaap, als in wakker in bed leggen en dan in slaap vallen. Wij hebben een soort bedbank in haar kamer waar ik altijd met haar samen ga liggen (vind ik zelf ook heel fijn even lekker samen knuffelen na een werkdag) en als ze in slaap is gevallen dan zet ik haar in haar eigen bedje waar ze dan verder slaapt. Misschien kun je dit proberen?

3 jaar geleden

Reactie op Dorine-24

Ik weet niet of je al eens geprobeerd hebt om met hem in jullie bed te gaan ...
Dit hielp voor een poosje maar helaas was dat meer een “fase” Ofzo.. nu elke keer als ik dit doe begint die te trappelen tot ik opsta en wandel met hem.. tot ik weer ga liggen en met geluk slaapt die even op mijn buik maar vaak ook dat ik dan weer op moet staan ik moet dit wel eens 3/4 keer doen😪

3 jaar geleden

Reactie op lentje

Ons dochtertje valt ook niet zelf in slaap, als in wakker in bed leggen en ...
Nou de bedbank vind ik een geweldig idee😅 we gaan straks verhuizen dus die hou ik er in🤣🤣

3 jaar geleden

Geen idee of er iemand nog reageert😅 ik volg dit topic al een tijdje al he ...
Wij hebben net een periode achter de rug dat we ons zoontje ook weer moesten wiegen. Wij hebben een stoel van IKEA op zijn kamer (type Poäng), daar zit flink vering in. Dus met kind op schoot/in mijn armen in de stoel wiegen/schommelen. Tillen en rondlopen is echt niet meer te doen nu, vind ik. Ze worden echt zwaar... Dus niet echt een oplossing voor het 'probleem' maar wel verlichting voor jezelf.