46 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg eventjes, door mijn werk gaat de onze rond 8u30 naar bed, maar tegen 5u30 ook klaarwakker... Begint soms echt slopend te zijn. Echt ook vol verlangen naar de dag dat hij wa langer slaapt 😅

3 jaar geleden

Ik volg ook even, want de onze doet dat ook ineens .... xD

3 jaar geleden

Alleen maar herkenning. Wij zitten in exact hetzelfde ritme met exact hetzelfde probleem. Heeel erg vermoeiend! Tot heden geen goede oplossing kunnen vinden

3 jaar geleden

Hier ook al een paar dagen. Soms ligt ze stil wakker of te babbelen maar zodra ze een van ons hoort begint ze met huilen. En dan werkt eigenlijk niets, soms bij ons in bed met de pink maar dat gaat niet altijd vanwege werk...

3 jaar geleden

Niet slaapregressie? Kan goed rond deze tijd.

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Niet slaapregressie? Kan goed rond deze tijd.
Ja, dat zou kunnen. Alleen dit is dus al maanden lang zo? Heb het idee dat we altijd in een slaapregressie, sprong of iets anders zitten. 🙈 In de periode van 3 maand tot nu (bijna 8 maand) heeft ze denk ik een keer of 3 doorgeslapen van 18:30-6:30 .. ik heb soms eerder het idee dat er iets in ‘t ritme van ons niet helemaal “klopt” haha.

3 jaar geleden

Reactie op baby078

Ja, dat zou kunnen. Alleen dit is dus al maanden lang zo? Heb het idee dat ...
Bizar! Bij ons dus ook al vanaf 4 mnd dit! Om gek te van worden.

3 jaar geleden

Luna (9maanden)is al vanaf 2 uur wakker momenteel weer. We hebben een week pauze gehad🙈 Nou weet ik dat doorslapen helemaal niet de norm is, maar het is heeeeeeeeel vroeg. Ze is wakker en kletst de oren van ons hoofd, valt dan weer in een mini dutje en begint het kletsen weer! Het was gisteren nieuwe maan.....dus misschien nieuwe energie.....maar ik ben toe aan nachtrust😁

3 jaar geleden

Reactie op baby078

Ja, dat zou kunnen. Alleen dit is dus al maanden lang zo? Heb het idee dat ...
Misschien het ochtend dutje inkorten na 45 minuten. Middag slaapje zo laten max 1.5 a 2 uur. Laatste dutje helemaal schrappen. Krijgt ze genoeg te eten overdag? Tanden ?

3 jaar geleden

Mijn dochtertje word ook elke nacht rond 3uur wakker dan krijgt ze beetje fles dan slaapt ze weer tot 6uur/7uur ongeveer dan gewoon volle fles en dan laat ik dr altijd liggen tot 8uur/half 9 heb ookal van alles geprobeerd maar ze slaapt ook niet meer door sinds ze 4 maanden is ze heeft 1 of 2x doorgeslapen

3 jaar geleden

Ik heb het boek Slaap! Daarin wordt aangegeven dat tussen het laatste overdag slaapje en de ‘nacht’ niet te lang moet zitten want dan zijn ze oververmoeid en maken ze meer stress hormoon aan waardoor ze snachts langer wakker zijn. Echt een aanrader dat boek. Er wordt ook aangegeven dat dat laatste slaapje in de auto bed wagen etc kan zijn en geeneens lang hoeft te duren maar wel effectief is voor een langere nacht. Ons dochtertje wordt sindsdien wel nog wakker snachts maar niet meer voor 1.5 uur maar even drinken en weer door slapen.. 🙈misschien dat dat werkt?!

3 jaar geleden

Hierbij een voorbeeld schema

3 jaar geleden

Ons zoontje sliep altijd redelijk goed. De laatste maanden kwam hij s nachts een stuk of 4 x voor een speentje maar ging daarna gelijk weer slapen. Nu zet hij het op een gillen, met speen in en staan we er echt een beetje radeloos naast omdat niets dan werkt. Vanaf 5 uur is meneer vaak klaarwakker en gaat dan vaak niet meer slapen of hij gaat weer slapen en wordt om het kwartier huilend wakker #nogeenmoeiemoeder 😅

3 jaar geleden

Reactie op Anna🤍

Ons zoontje sliep altijd redelijk goed. De laatste maanden kwam hij s nacht ...
Ah i feel you! Hier werkt het om hem toch met ons mee naar bed te nemen, die 4/5/6x wakker en schreeuwen en huilen is namelijk al tussen 20 en 22 uur... En al vanaf kerst 5.15 uur in de ochtend 😫 het is een fase probeer ik te denken maar wel heel vermoeiend en ook een beetje frustrerend soms!

3 jaar geleden

Herkenning!

3 jaar geleden

Heeeel herkenbaar. Wij hebben ook een vroege vogel die meestal rond 5u al wakker is... We houden het adviesschema aan zoals hier ook in de reacties omschreven staat, maar het helpt helaas niet.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. Al gaat het nu steeds beter. Ik kreeg de tip dat veel kindjes op deze leeftijd (7a 8 maanden) zo'n 11 uur slapen:in de nacht. Mijn kleine ging ook elke dag om 18:00 naar bed en sinds een tijdje ineens rond 04/05 klaar wakker. Ik heb de bedtijd verlaat naar 19:00 en nu wordt ze steeds vaker rond 06:00 wakker. Nog niet elke nacht, maar er zit in ieder geval verbetering in! Misschien heb je er wat aan? ;)

3 jaar geleden

Reactie op lievejosie

Hierbij een voorbeeld schema
Heb je toevallig ook een voorbeeld schema van 9 maanden? Zit zoveel verschil tussen alle schema dat ik heel erg benieuwd ben hoe deze eruit ziet

3 jaar geleden

Pfff vannacht was een en al drama. Iets van 7/8 keer wakker. Nog twee keer de luier verschoond, was het niet. Uiteindelijk om 5 u maar bij ons in bed genomen, maar dat vond ze veel te gezellig. Ligt nu, om 7 u , alweer in bed voor haar ochtend slaapje 🤷‍♀️ zoooo moe 😴

3 jaar geleden

Reactie op Charder

Hier hetzelfde. Al gaat het nu steeds beter. Ik kreeg de tip dat veel kindj ...
Thanks voor je tip! Zal er aan denken. Alleen aangezien ze dus de laatste slaap overslaat, stoppen we haar op tijd in bed. Dat laatste slaapje wil ook echt niet, gister nog geprobeerd. Anders moet ze van 15-19 wakker zijn, en dat is te lang voor haar.