46 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op baby078

Pfff vannacht was een en al drama. Iets van 7/8 keer wakker. Nog twee keer ...
Vreseeeelijk hé! Hier ook. Vanaf 4 uur al klaarwakker! Niet meer geslapen, niet te doen.

3 jaar geleden

Reactie op levvie

Vreseeeelijk hé! Hier ook. Vanaf 4 uur al klaarwakker! Niet meer geslapen, ...
Wat een ellende. Wel fijn om te weten dat we niet de enige hierin zijn. 🙈

3 jaar geleden

Onze zoon heeft tot vorige week van 7 tot 7 geslapen. Nu al een week in de nacht wakker. Gisteren is er een tandje (2e) doorgekomen. Dus hopen dat het daar van is 🙈 maar dat is even afwachten. Achja we waren al erg verwend dat hij met 7 weken van 23 tot 7sliep en met 11 weken van 7 tot 7. Helaas weer even wennen die gebroken nachten

3 jaar geleden

Wij staan elke ochtend om 5 u op nu, al maanden 😂

3 jaar geleden

Wij staan elke ochtend om 5 u op nu, al maanden 😂
Oooh pittig! Haha. Hopelijk slaapt de kleine dan tot 5 u wel aan een stuk. Kun je als je op tijd gaat slapen, toch nog je benodigde uurtjes halen 😴

3 jaar geleden

Reactie op baby078

Oooh pittig! Haha. Hopelijk slaapt de kleine dan tot 5 u wel aan een stuk. ...
Ja op zich gaan de nachten verder ok, moet er max 1x uit om te troosten. Voeding om 1815, dan om 19 slapen en dan om 530 weer 🤞🏼 Zelf om 22 slapen ^^

3 jaar geleden

Ja op zich gaan de nachten verder ok, moet er max 1x uit om te troosten. V ...
Oké dat scheelt! Slaap lekker voor zo 👍😊

3 jaar geleden

Reactie op MamavanSiem

Ah i feel you! Hier werkt het om hem toch met ons mee naar bed te nemen, di ...
Wij hebben nu twee keer geprobeerd hem in bed te nemen, maar dan gaat hij lopen keten en proberen met ons te spelen. Ik denk omdat hij niet gewend is om bij ons te slapen, dat deden we namelijk nooit🙈 ja ik vind het ook best wel frustrerend soms, je weet gewoon niet wat je moet doen en wat er aan de hand is... hopelijk is het maar een fase 😊

3 jaar geleden

Hoe ging het vannacht? Hier was het 3 uur klaaarwakker🤯. Om half 5 sliep hij weer tot half 7. We gaan nu kijken of het 2-3-4 ritme wat is. Ben benieuwd 🙏🏻

3 jaar geleden

Reactie op levvie

Hoe ging het vannacht? Hier was het 3 uur klaaarwakker🤯. Om half 5 sliep h ...
Mag ik vragen wat het 2-3-4 ritme is? 🤭

3 jaar geleden

Reactie op levvie

Hoe ging het vannacht? Hier was het 3 uur klaaarwakker🤯. Om half 5 sliep h ...
Vanaf half 2 onrustig tot 4 u toen sliep ze idd ook tot half 7. Wij houden eigenlijk onbewust dat 2,3,4 ritme aan kwam ik net achter haha. Wakker van half 7/ 7 u tot 9, dan van 10 tot 13 en dan van 3 tor half 7/7 u. Ze is nu heel erg gewend aan dit systeem/ ritme, dus probeer het niet te veel om te gooien. Hopen op gewoon een fase 🙏 en iedere avond weer hopen op een betere nacht. We hebben hier ook wel een beetje een vermoeden van boventanden. Alleen slaapjes overdag gaan wel prima 🤔

3 jaar geleden

Mag ik vragen wat het 2-3-4 ritme is? 🤭
Dat is het ritme dat ze aanraden in het boek Baby in een droomritme. Je gaat uit van de wakkertijden 2uur, 3uur en 4 uur. Dus nadat ze sochtends wakker worden van de nachtslaap doe je je baby 2 uur later weer in bed. Als je baby wakker wordt, doe je hem 3 uur later weer in bed. En daarna is de baby 4 uur wakker tot hij zn avondslaapje in gaat. Bij slechte dutjes houden ze 2-3-3-3 ritme aan. Met een powernap richting het einde van de middag, liefste niet later dan 17 uur.

3 jaar geleden

Reactie op baby078

Vanaf half 2 onrustig tot 4 u toen sliep ze idd ook tot half 7. Wij houden ...
Ah dat is dus niks nieuws voor jullie! Hopelijk inderdaad een fase. Ik vind het alleen zo’n lange fase al 4 maanden😩

3 jaar geleden

Reactie op levvie

Ah dat is dus niks nieuws voor jullie! Hopelijk inderdaad een fase. Ik vind ...
Helaas niet nee! Ja wel een heeeele lange fase. Ooit zal het vast overgaan 🙈😅 soms wel een beetje jaloers op de mama’s van de kindjes die al gauw doorslapen van 19-7

3 jaar geleden

Reactie op baby078

Helaas niet nee! Ja wel een heeeele lange fase. Ooit zal het vast overgaan ...
HEEL jaloers🤣😅👍🏻 maar hier gaan de dutjes overdag ook gewoon prima, gek hé

3 jaar geleden

Reactie op levvie

HEEL jaloers🤣😅👍🏻 maar hier gaan de dutjes overdag ook gewoon prima, gek ...
Ja best bijzonder hé. We hebben alles al overwogen, wat het kan zijn. Kunnen het niet achterhalen.. de zeldzame nachten dat ze wel eens doorsliep, deden volgens ons we ook niks anders. Wel hebben we ook een valse start gehad met een koemelkallergie en daardoor huilbaby. Het zal eens best goed komen. Tieners slapen graag uit toch? 🙈😂

3 jaar geleden

Reactie op lievejosie

Hierbij een voorbeeld schema
Heb je toevallig ook het voorbeeld schema van 9 maanden? Ben benieuwd hoe die er uit ziet? Benieuwd wanneer ze de powernap laten vallen. Alvast bedankt

3 jaar geleden

Hoi hoi, het lijkt hier toch te werken om de kleine later op bed te doen. Rond half 8/ kw voor 8. Hij wordt dan later wakker en ligt ook niet meer 1,5 uur wakker snachts. Wie weet een idee voor jullie. Hij word nog steeds vroeg wakker, rond kwart voor 6. Maar alles beter dan 4u snachts.

3 jaar geleden

Die van mij is ook wakker . Kan je geen melk geven? Als die van mij wakker is wil hij drinken en weer verder slapen maar dan geef ik bv geen flesvoeding.

3 jaar geleden

Reactie op Joyceg

Heb je toevallig ook het voorbeeld schema van 9 maanden? Ben benieuwd hoe d ...
Hierbij!