14 Reacties

3 jaar geleden

kan je hier wat aan doen dan? volgens mij niet. en je kan bij een baby niet zo'n gebitje in doen.

3 jaar geleden

Jazeker! Mijn beide kids. De zenuwen krijg ik ervan... Wat ik ertegen kan doen weet ik nog niet zo goed..Dus ik lees mee!

3 jaar geleden

Wij hadden dit twee weken daarna hield ze er uit zichzelf weer mee op

3 jaar geleden

Hier ook! Wij geven een bijtring. CB gaf aan om iets in de handen te geven zodat ze afgeleid worden van het knarsen. Hier is het ene dag wel, andere dag niet. Gaat vanzelf weer over....

3 jaar geleden

Ja, oudste deed dit ook en jongste begint er nu ook mee. Bij de oudste vaak deed zit dit als er net weer tanden/kiezen doorkwamen en dan deed ze het weer even 2 weekjes. Stopte altijd vanzelf.

3 jaar geleden

Reactie op van010

kan je hier wat aan doen dan? volgens mij niet. en je kan bij een baby niet ...
Ik dacht afleiden met iets. Dat helpt hier heel soms :). Nee dat lijkt mij niet gewenst een bitje en ook niet mogelijk.

3 jaar geleden

Reactie op Marrie35

Jazeker! Mijn beide kids. De zenuwen krijg ik ervan... Wat ik ertegen kan ...
Oke ik ben ook niet de enige die de zenuwen hier van krijgt 🤫🙈. Ik probeer hem af te leiden met speelgoed of iets dergelijks maar helpt niet altijd of maar eventjes

3 jaar geleden

Reactie op cha2020

Hier ook! Wij geven een bijtring. CB gaf aan om iets in de handen te geven ...
Gelukkig!! Was een beetje bang dat bijvoorbeeld het schadelijk is voor het gebit, hoop dat het gauw achterwege is. Afleiding probeer ik ook inderdaad:)

3 jaar geleden

Reactie op MK-89

Ja, oudste deed dit ook en jongste begint er nu ook mee. Bij de oudste vaak ...
Bedankt! Kan het inderdaad ook mee te maken hebben, hij heeft weer rode wangen en veel speeksel.

3 jaar geleden

Oh ons meisje deed dat tot een week geleden ook, kippenvel kreeg ik ervan zo akelig! Ik moest naar de tandarts en die zei ook dat het geen kwaad kon, je kan er niks aan doen..

3 jaar geleden

Reactie op Marrie35

Jazeker! Mijn beide kids. De zenuwen krijg ik ervan... Wat ik ertegen kan ...
Hoi, ik zie dat je oudste kind 6 is. Mijn oudste is ook 6 en knarst als een gek. Ik ben met hem naar de tandarts gegaan, want zijn tanden zijn echt kleiner geworden door het knarsen. Gelukkig ben ik optijd, omdat het nu nog melktanden zijn. Ze hebben een soort gebit gegeven voor door de dag. Begint met 1 uur per dag. Knarsen veroorzaakt ook wallen onder de ogen, omdat ze tijdens hun slaap tekort komen aan zuurstof. Weet niet of je oudste dat ook heeft. Het is dus eigenlijk wel een probleem voor op later leeftijd. Voor baby's is het nu verkennen en als ze het op later leeftijd verder doet ook naar de tandarts. Ik wil er wel bij vermelden dat de eerste tandarts waar ik geweest ben zei dat het heel normaal was, maar mijn moeder gevoel zei nee er klopt iets niet en ben ik gelukkig bij een tandarts terecht gekomen die hier meer over weet.

3 jaar geleden

Ons zoontje doet het sinds kort ook,wat een geluid zeg 😱 maar hij heeft nu ook heel goed door dat papa en mama het vreselijk vinden, dus dan doet ie het juist expres met een big smile 😂 lekkere ondeugd! Hoop dat deze fase snel voorbij is.....

3 jaar geleden

Onze Tess doet heeft dat ook geregeld gedaan. Nu al een hele tijd niet meer. Het was niet dagelijks (gelukkig🙈😂)