24 Reacties

3 jaar geleden

Zou borstvoeding ook zo zoet smaken?

3 jaar geleden

Reactie op SENA5

Zou borstvoeding ook zo zoet smaken?
Mijne wel! 🍭🙃 Thanks voor de tip over de aflevering Lennypiepje. Ga ik ff terugkijken!

3 jaar geleden

Bedankt voor de samenvatting!! Ik geef ook nog steeds nr1 melk en wilde dit ook blijven doen na 1 jaar. Omdat ik zelf geen enorme fan ben van zuivel drinken. Vertellen ze in het programma ook waarom kinderen vanaf 1 jaar koemelk moeten drinken? Voor calcium of andere reden?

VRIEND

3 jaar geleden

Ahh super bedankt voor de link, ga het meteen even kijken 👌🏻. Ja zo zie je, heb in het begin biologische geitenmelk gegeven, super duur spul. Overgegaan op Nutrilon Omneo vanwege moeizame ontlasting en omdat deze laatst was uitverkocht maar gewone gegeven. En nu poept hij beter dan ooit tevoren haha 😂.

3 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Bedankt voor de samenvatting!! Ik geef ook nog steeds nr1 melk en wilde dit ...
Koemelk geven is geen must. Maar als je anders opvolgmelk zou geven kun je beter voor gewone melk kiezen. Goedkoper en minder zoet!

3 jaar geleden

Reactie op Eva L

Ahh super bedankt voor de link, ga het meteen even kijken 👌🏻. Ja zo zie j ...
Gaat in het programma alleen over de standaard voeding. Omneo zal wel een andere samenstelling hebben hoop ik? Maar fijn dat de standaard voor jullie het beste werkt toch? 😂

3 jaar geleden

Correctie: kunstvoeding is niet zoeter dan gewone melk...opvolgmelk en groeimelk zijn zoeter werd er gezegd. Het is helemaal niet schadelijk om.na 1 jaar nog kunstvoeding.te geven indien je gewoon bij de nr 1 blijft. Nr 1.kunstvoeding is zelfs beter ter vervaging van moedermelk dan koemelk (dat laatste weet ik maar hebben ze op de reportage niet vermeld) Mijn dochter van 5 drinkt zelfs nog steeds kv r 1 omdat qua samenstellibg beste lijkt op.moedermelk. koemelk bevat in verhouding tot moedermelk enorm veel eiwitten.

3 jaar geleden

Reactie op SENA5

Zou borstvoeding ook zo zoet smaken?
Ja hior borstvoeding bevat ook suikers.. melksuikers...net dezelfde suikers als in kv nr 1.. maar ik kv nr2 voegen ze ook andere mindere gezondere suikers toe

3 jaar geleden

Jaa ook gezien! Maar blijven toch Nutrilon gebruiken de komende 3 maanden. Daarna overstappen op gewone melk. Stom hè?!

3 jaar geleden

Vond het een leuke aflevering. Verder ook nooit verder gegaan als nummer 2. Een ding miste ik ook, het is wel zo dat er ook duurdere merken zijn (nutrilon) die ook veel wetenschappelijk onderzoek nog doen!

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Correctie: kunstvoeding is niet zoeter dan gewone melk...opvolgmelk en groe ...
Heb je het over koemelk of geitenmelk? Want dat laatste is echt vele malen beter dan koemelk.

3 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Bedankt voor de samenvatting!! Ik geef ook nog steeds nr1 melk en wilde dit ...
In zuivel zitten belangrijke bouwstenen voor een kindje om van te groeien, eiwitten die het lichaam gemakkelijk en goed kan verteren, mineralen en vitamines. Er is veel plantaardige 'melk' te vinden in de supermarkt, daar zit vrijwel geen eiwit in en ook veel minder vitamines en mineralen en de verteerbaarheid is slechter dus eiwit word minder goed opgenomen in het lichaam. Ik zou zuivel, melk of bijv yoghurt zeker blijven geven! Ik was van plan zelf weg te blijven van de gezoete yoghi chocomel achtige drankjes (zolang dat lukt :)) daar zit een flinke schep suiker in.

3 jaar geleden

Reactie op sara2020

Jaa ook gezien! Maar blijven toch Nutrilon gebruiken de komende 3 maanden. ...
Haha wij ook!

3 jaar geleden

Reactie op MK-89

Vond het een leuke aflevering. Verder ook nooit verder gegaan als nummer 2. ...
Dat miste ik ook wel ja

3 jaar geleden

Dat kv nr 2 een marketing truc was wist ik wel. En dat de nummers erna niet perse nodig waren ook wel. Vanaf 1 jaar krijgen de kinderen hier koemelk en andere volle melkproducten.

3 jaar geleden

Reactie op cha2020

Dat miste ik ook wel ja
En dat onderzoek wordt dan daarna ook gelijk in de andere merken toegevoegd door regelgeving. Ik heb nu opzich het budget wel, daarom blijf ik ook bij nutrilon, maar of dat nou echt helpt.. geen idee. Zitten zulke grote bedrijven achter natuurlijk..

3 jaar geleden

Reactie op 87R

Dat kv nr 2 een marketing truc was wist ik wel. En dat de nummers erna niet ...
In nr 2 zit meer ijzer, wat ze vanaf 6 maanden nodig zouden hebben, toch? Dan is dat toch geen marketing truc? Of mis ik iets?

3 jaar geleden

Reactie op sara2020

Jaa ook gezien! Maar blijven toch Nutrilon gebruiken de komende 3 maanden. ...
Wij ook hoor, hebben wel even Etos eigen merk geprobeerd alleen reageert onze zoon daar toch anders op. Zeker omdat hij over 2 maanden een jaar is blijven we maar bij Nutrilon.

3 jaar geleden

Reactie op SMDMJDM

En dat onderzoek wordt dan daarna ook gelijk in de andere merken toegevoegd ...
Ja omdat zij onderzoek doen, zullen we daardoor ook wel meer betalen. Ik hoor wel eens om mij heen dat kleintjes toch anders reageren op een bepaald merk, dus die ene procent verschil kan toch wat uitmaken. Ik stap nu ook niet meer over..Maar snap wel dat mensen dat om financiële redenen wel zouden doen.

3 jaar geleden

Reactie op Mitsy

In nr 2 zit meer ijzer, wat ze vanaf 6 maanden nodig zouden hebben, toch? D ...
Klopt maar in principe kunnen ze ijzer ook uit vast voedsel halen.