35 Reacties

3 jaar geleden

Vanaf 6 maanden al...haal er wat uit voor haar en pas dan kruiden we

3 jaar geleden

Volledig vanaf 6 maanden, ik kook alleen zoutloos. Wat pepers, paprika, knoflook of whatever kan echt geen kwaad. Zoë eet zelfs pikant mee en vind het heerlijk.

3 jaar geleden

Ze eet regelmatig mee, zo weinig mogelijk zout. Als we iets pittigs eten zoals bami, of iets van patat krijgt ze een potje(meestal de 12maanden want die is grover)

3 jaar geleden

Vanaf 6 maanden deden wij dat. Ons zoontje is gek op aardappels. En dan spinazie/bloemkool/broccoli/worteltjes. Stampot vind hij ook heerlijk. Ik kook zonder zout. En als wij iets eten wat we hem niet willen geven, krijgt hij een potje.

3 jaar geleden

Wij eten nu pas als hij al op bed ligt...dat ritme moeten we nog omgooien. Maar de kleine ligt er vaak al rond 18:30 in en we zijn pas rond 18:00 thuis op werkdagen. Ik maak het dus nog apart, portioneer alles en vries het in.

3 jaar geleden

Wij koken zonder extra zout dus ze kan gewoon mee-eten.

3 jaar geleden

Onze dochter eet alleen ‘echt’ mee met gezonde maaltijden.. als we iets eten wat ze niet echt mee kan eten geef ik een potje, maar dan laat ik haar wel wat hapjes proeven

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Wij koken zonder extra zout dus ze kan gewoon mee-eten.
Haha wat schattig!!

3 jaar geleden

Onze zoon van 9 maanden eet eigenlijk maar weinig met de pot mee. Vooral omdat wij veel pittig eten met kruiden en sambal. En we eten maar zelden aardappels groenten vlees. Als we losse groenten eten krijgt hij ook stukjes, en als we patatjes eten krijgt hij er een paar (airfryer en zonder zout). Verder maak ik voor hem apart eten!

3 jaar geleden

Wij maken meestal tijdens het koken een hapje voor hen klaar zonder zout. Maar als we iets eten wat kruidig of vettig is, krijgt hij een vooraf ingevroren hapje. Daarvan hebben we altijd een kleine noodvoorraad in de vriezer

3 jaar geleden

Ons zoontje eet bijna nooit met de pot mee. Ik vind het heel erg want ik ben echt iemand die bewust met eten om gaat. Elke x als ik hem een zelfgemaakt prakje doe dan vind hij het niets.... Potjes gaan er wel met gemak in. Dan wel de 12 / 15 + potjes ivm structuur. Elke x probeer ik het weer en kan het weggooien... op dat gebied voel ik me echt gefaald als moeder. Iemand nog tips?

3 jaar geleden

Ons zoontje eet bijna nooit met de pot mee. Ik vind het heel erg want ik be ...
Heb ik ook lang gehad! Voelt echt heel naar he. Hier is het nu zo, dat als er zoete aardappel of pastinaak door zit, hij het wel lust. En ik heb wat geëxperimenteerd met de hoeveelheid water toevoegen voor de smeuïgheid. Maar hier eet hij ook geen potjes, daar kokhalst hij echt van...*zucht*

3 jaar geleden

Die van ons eet al een poosje met de pot mee... ik gebruik verder geen zout en weinig kruiden. En als hij iets nog niet mag, dan doe ik iets ter vervanging wat hij wel mag.

3 jaar geleden

Vanaf 6/7 maanden eet ons zoontje gedeeltelijk mee. Altijd een beetje afhankelijk wat we eten. Eerst schepte ik voor hem vast op voor het toevoegen van de kruiden. Inmiddels krijgt hij de meeste kruiden ook gewoon, behalve zout. Als we heel pittig eten, krijgt ie natuurlijk wel iets anders.

3 jaar geleden

Wij koken nog apart omdat wij eten als ze op bed ligt. Aardappeltjes, groente, gehakt of stukje zalm

3 jaar geleden

Hier eet ze enigszins mee met de pot. Ik doe wat van dezelfde ingrediënten in apart pannetje, zonder kruiden. Ben nu langzamerhand kruiden aan het toevoegen. Wij eten nogal vaak pittig, dus dat lijkt me een beetje te veel voor haar.

3 jaar geleden

Een aanvullende vraag, hoe maken jullie vlees klaar en wat voor vlees? Braden lijkt me niet goed. Tot nu toe kook ik het...

3 jaar geleden

Reactie op Milein

Een aanvullende vraag, hoe maken jullie vlees klaar en wat voor vlees? Brad ...
Braden is ivm de vetten die ze nodig hebben juist wel goed. Natuurlijk met mate😉🙂

3 jaar geleden

Reactie op Milein

Een aanvullende vraag, hoe maken jullie vlees klaar en wat voor vlees? Brad ...
Gewoon hetzelfde als ons vlees of vis. Wij doen dit inmiddels allemaal niet meer te moeilijk.

3 jaar geleden

Heb ik ook lang gehad! Voelt echt heel naar he. Hier is het nu zo, dat als ...
Thx voor de tip😀