17 Reacties

3 jaar geleden

Ik denk eerlijk gezegd een sprongetje....onze zoon van 10 maanden is sinds deze week niet te genieten en zet het tijdens het eten steeds op een schreeuwen en weigert het gewoon

3 jaar geleden

Mijn dochter bijna 10 maanden ook hoor avond eten wilt zr ook niet. Is niet te genieten, krijsen om niks. En nu ook koorts en 4 tanden komen door

3 jaar geleden

Herkenbaar...Luna is bijna een jaar en heeft dat ook gehad! Dan maar even wat meer flesvoeding of iets.....gaat wel over!

3 jaar geleden

Droge crackertjes lijkt hier het toverwoord. Een heleboel eten is sinds kort spontaan niet lekker meer, maar die crackertjes.. En dan vooral lekker zelf af happen en delen met papa en mama!

3 jaar geleden

Is ze te moe? Probeer het middageten en avondeten eens om te wisselen.

3 jaar geleden

Was hier ook een strijd, maar dat is gelukkig niet meer zo.. De oplossing is om haar bij elke maaltijd een paar stukjes komkommer erbij te geven, is ze gek op. En ze mag zelf kiezen wat ze eerst wil eten vd rest (Rapley) Nieuwe dingen introduceer ik met kleine beetjes en een paar maaltijden achter elkaar. Rolinde op de Groei heeft op Instagram veel goede tips voor moeilijke eters. Dat geeft mij iig veel houvast en zelfvertrouwen. Hopelijk heb je iets aan mijn tips. Succes mama 💕

3 jaar geleden

Hoi! Ik heb helaas geen tips voor je, wel herkenning. Ik was toevallig van plan om een bericht te plaatsen met het probleem dat mijn dochtertje van 10 maanden geen avondeten meer wilt, nu sinds 3 à 4 dagen. En toen stuitte ik op jouw bericht. Hier hetzelfde probleem dus, een drama is het, terwijl ze altijd een onwijs goede eter was. (Kleine side note: mijn dochtertje moest 3 à 4 dagen geleden spugen na het avondeten, dus wellicht kan het weigeren van avondeten te maken hebben met een negatieve associatie met avondeten. Of een combinatie van factoren) Fruithapje eet ze wel, mits het bekend fruit is, iets nieuws hoef ik niet te proberen, dat is ook drama. Ik hoop voor ons beiden dat het snel weer zoals vanouds is😊

3 jaar geleden

Kan het zijn dat ze tandjes krijgt? Onze oudste at altijd een tijd vooral geen warm eten als er weer tandjes/kiezen doorkwamen. Als ze er door waren dan at ze alles weer!

3 jaar geleden

Reactie op xjongkind

Hoi! Ik heb helaas geen tips voor je, wel herkenning. Ik was toevallig van ...
Hier precies het zelfde dochter van 10 maanden wilt op het moment ook geen avondeten. Let wel. 4 boven tanden komen door, verkouden, keelontsteking, en zit in haar sprong in de donderwolk... dus heel gezellig hier 🥳🥳🥳🤣

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Hier precies het zelfde dochter van 10 maanden wilt op het moment ook geen ...
Hier ongeveer hetzelfde, echt party!! 😉🥳

3 jaar geleden

Herkenbaar! Al wil madam hier geen potjes meer, enkel vers eten. (MIJN! eten 😉) Ik denk dat het een fase is en dat ze wanneer ze er behoefte aan heeft wel weer vers eten eet. Zolang ze iig nog iets binnen krijgt zou ik me er niet druk om maken. Ik heb mijn meisje ook een tijdje een boterham als avondeten gegeven omdat ze haar eigen eten toen weigerde.

3 jaar geleden

Die van ons wil niet eten als er urine in haar pamper broekje zit , ze weigert dan alles eten de fles net zo lang tot ze een schone broek aanheeft. 🤣

3 jaar geleden

Hier ook herkenbaar, ze haalt het ook uit haar mond. We laten haar nu zelf eten, wel alles de plak maar dan eet ze wel alles op.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar. Eerst nul problemen met eten en nu is het echt strijd iedere ochtend en avond. Hopelijk komt het door sprong 7 en de boven tanden die doorkomen.

3 jaar geleden

Hier eet ze ook amper.... zit in de sprong en tanden... hopelijk komt het door de sprong

3 jaar geleden

Hier ook 1,5 week “last” van gehad, inmiddels gaat het weer goed dus zal wel weer een fase geweest zijn 🙄

3 jaar geleden

Ik denk eerlijk gezegd een sprongetje....onze zoon van 10 maanden is sinds ...
Mag ik wat vragen? Mijn dochter in de ochtend eet ze goed. Ma naarmate de dag vorderde eet ze steeds minder tot half 4 gaat het goed. Maar ze wilt geen groentehapje... geen papfles.... Ze gaat huilen en wilt niet! Had jouw kindje dat ook ? Zit er alweer vooruit gang jn ?