25 Reacties

2 jaar geleden

Beide dochters hadden dit ook heel vroeg. Jongste is nu net 1,5 en zit er ook al even in. Daarbij haar overal op de grond gooien, het is heel leuk 😅

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! In combinatie met een verkoudheid die doorkomt of tandjes helemaal 🙈 De vraag “zeg eens wat je wel wilt” kan het hier weleens doorbreken. Heeft ze me in verrast aangezien ze nog maar een paar losse woordjes kent. Maar het vingertje wijst het duidelijk aan

2 jaar geleden

Reactie op AHo

Beide dochters hadden dit ook heel vroeg. Jongste is nu net 1,5 en zit er o ...
Haha ja herkenbaar! Spartelen op de grond en heel zielig zijn 🤣🙈 hoe lang hield die “fase” aan?

2 jaar geleden

Hier ook hoor al dik een maand. En zelluf doen kan ze nog niet zeggen, maar zich wel zo gedragen! En heel dwingend duidelijk maken wat ze wel wil. En allemaal logisch....want hoe lastig is het als je dingen nog niet anders kan duidelijkmaken!

2 jaar geleden

Reactie op bianca0856

Haha ja herkenbaar! Spartelen op de grond en heel zielig zijn 🤣🙈 hoe lang ...
Mijn oudste zat er wel driekwart jaar in 🙈 Zij ging op een gegeven moment ook weglopen. Stond het haar niet aan dat ze in de autostoel moest, ging ze van de auto weglopen. Terugkomen ho maar 😅

2 jaar geleden

Hier ook. Nee nee nee tot ze heeft wat ze wel heeft. Als ze dat heeft zeg ik de volgende keer als je dit wilt kan je zeggen... dat helpt wel eens. Ook de eerste woede aanval gehad hier. Ben benieuwd waar het eindigt.

2 jaar geleden

Reactie op AHo

Mijn oudste zat er wel driekwart jaar in 🙈 Zij ging op een gegeven moment ...
Oh née! Dat wordt nog wat wij hebben ook echt een temperament vol mannetje. Moet er soms wel erg om lachen van binnen en soms 😫. Echt karaktertjes worden het🥰

2 jaar geleden

Hij is 17 maanden en kan heel goed nee zeggen. Overigens kan die ook heel goed ja zeggen. Vind het wel fijn dat ik nu met hem kan communiceren. Overigens leg ik hem nog geen dingen op. Tandenpoetsen is nog vrijwillig en is daarom ook leuk nu. Eten hoeft hij ook geen dingen te eten die hij niet lekker vind om negatieve associaties met eten te vermijden. Dus we zijn nog wel in een fase waarin we eerst zijn ja en nee aan het ontdekken zijn.

2 jaar geleden

Hier ook, inclusief driftbuien en keihard drammen 🙈

2 jaar geleden

Hier ook, inclusief driftbuien en keihard drammen 🙈
Fijn te lezen dat meerdere dit al zo vroeg hebben.. 😅

2 jaar geleden

Oooh zo herkenbaar dit! 🙈 en ook niet meer zelf willen spelen maar de hele tijd ‘bank shitten’ hoe mevrouw het zelf noemt. En dan zeg ik ga maar even zelf spelen en dan nee, nee, nee 😂

2 jaar geleden

Reactie op MK-89

Oooh zo herkenbaar dit! 🙈 en ook niet meer zelf willen spelen maar de hele ...
Oh hier ook! En dan heel de tijd, Bumba kijken, Bumba kijken?

2 jaar geleden

Reactie op MOMMYOFC

Fijn te lezen dat meerdere dit al zo vroeg hebben.. 😅
Erg 'fijn' ja 🤣

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Die van ons zegt nog geen nee maar kan het non verbaal perfect laten weten ,,😄 Ik zal alvast laten weten: het is echt niet over als ze 3 zijn! Dan begint het feest pas 😇🤭

2 jaar geleden

Reactie op Fabii

Heel herkenbaar. Die van ons zegt nog geen nee maar kan het non verbaal per ...
Bereid je maar voor inderdaad 😂 Hanna ja dus 17 maanden en echt een pittige tante maar heb nog een dochter van net 3 en die heeft echt next level driftbuien af en toe 😂

2 jaar geleden

Erg 'fijn' ja 🤣
😂🤣

2 jaar geleden

Reactie op MK-89

Bereid je maar voor inderdaad 😂 Hanna ja dus 17 maanden en echt een pittig ...
Precies dat 😂 onze oudste is inmiddels 4,5 jaar. Het wordt weer beter ooit hoor. Ze heeft nog steeds dr buien maar dan op een andere manier!

2 jaar geleden

Reactie op Fabii

Precies dat 😂 onze oudste is inmiddels 4,5 jaar. Het wordt weer beter ooit ...
Haha dat is fijn om te weten! 😂 nog iets minder als 1,5 jaar wachten 🤞🏻😂

VRIEND

2 jaar geleden

Zeer herkenbaar! Dochter van 17,5 maand zit volop in de peuterpuberteit . Wat een pittige fase zeg 😅 alles is ‘nee’! Hoofd blijven schudden(word duizelig als ik er naar kijk 😅) . Niets is goed . Wil morgen meer in de wandelwagen , niet meer in de winkelkar, niet meer in de auto , de fiets is zelfs niet meer leuk . Slapen in de middag is ook drama . Nep huilen 😩 Gelukkig nooit een probleem als ze de nacht in gaat . En verder heb ik een heel lief kind hoor 🥰 maar vind dit echt wel pittig . Was net blij dat de laatste sprong voorbij was , haha !

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op GWE

Zeer herkenbaar! Dochter van 17,5 maand zit volop in de peuterpuberteit . W ...
Morgen = niet