15 Reacties

3 jaar geleden

Wij zijn naar de osteopaat geweest. Wereld van verschil!

3 jaar geleden

Hier ook nog vaak. Ik dacht dat het tot een jaar kon duren voor het maagklepje goed gesloten was? Of ben ik verkeerd?

3 jaar geleden

Ons zoontje heeft een middenrifbreuk en spuugt daardoor heel snel omdat zijn maagje van door dat gat piept... omdat we bleven aandringen, hebben ze een slikfoto gemaakt en toen was dat meteen heel duidelijk. Krijgt nu zuurremmers en spuugt daardoor al heel veel minder. Donderdag horen we of hij wordt geopereerd. Hoop het wel, omdat dan de oorzaak aan wordt gepakt. Nu is het alleen symptoombestrijding...

3 jaar geleden

Hier ook hetzelfde ons zoontje van 9 maanden spuugt ook ontzettend veel. We lopen nu bij de kinderarts op het ziekenhuis. Ons zoontje heeft ook moeilijke ontlasting en daar heeft hij nu forlax voor ze willen eerst kijken of het spugen komt omdat het misschien niet kan zakken naar de darmen. Door de forlax moet hij nu hele dunne ontlasting krijgen en zou hij misschien minder spugen. Is dit niet het geval wat tot nu toe nog niet is helaas. Gaan ze verder kijken naar de maag. Dus benieuwd! Succes voor jullie. Is inderdaad niet fijn dat ze zo spugen de hele dag.

3 jaar geleden

Hier onze dochter van 8 maanden, spuugt ook nog veel. Kinderarts heeft aangegeven dat dit vrij normaal is en kan wel tot ongeveer 2 jaar aanhouden. Ik voeg nog johannesbroodpitmeel toe aan haar flesjes. Naar mijn idee heeft zij er niet veel last van (zo lijkt het tenminste). Ze spuugt en gaat weer over op de orde van de dag haha. Ik weeg haar regelmatig en ze valt niet af. Ik lees mee betreft de tips ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Lisette8919

Wij zijn naar de osteopaat geweest. Wereld van verschil!
Is die nog open?

3 jaar geleden

Wij zijn rond de 3mnd paar keer naar de osteopaat geweest, dat hielp heel goed. Op het moment hebben we wel nog steeds regelmatig 'een plasje' op de grond. Flesvoeding/vaste voeding maakt niet uit, kan ook nog 1,5/2 uur na het eten. Ook vervelend maar klinkt bij lange na niet zo erg als wat jij omschrijft. Dacht er gisteren toevallig aan om misschien nog een keer met de osteopaat te schakelen. Maar die zijn voorlopig nog dicht helaas. Heb je weleens met de huisarts of CB overlegd?

3 jaar geleden

Reactie op LindavB

Ons zoontje heeft een middenrifbreuk en spuugt daardoor heel snel omdat zij ...
Pffff wat bizar dat ze eerst niks wilden checken. Goed dat je hebt aangedrongen en op je eigen gevoel bent gaan vertrouwen. Ik hoop ook voor de operatie, want dat is het effectiefst op langer termijn. Al die symptoombestrijdingen heb je niet zoveel aan...

3 jaar geleden

Pffff wat bizar dat ze eerst niks wilden checken. Goed dat je hebt aangedro ...
Nee... en maagzuur dient ook ergens voor, vertering van voedsel. Dus kan me voorstellen dat de darmen daar ook hinder van ondervinden. Het is dat de verpleegkundige van het CB en de mentor van de kinderopvang zeiden dat het geen normaal spugen was wat ie deed, anders waren we er nu nog niet achter, vrees ik. Maar ben al zo blij met de verbetering die er nu is door de Nexium.. net een ander kind! Eentje die me arm vreet 🤣

3 jaar geleden

Bij mij heeft geholpen 1 flesje minder te geven en alle flesjes voor het slapen dus fles 1: sochtends in bed end an slaapt hij meestal door. Fles 2: ochtend slaap fles 3: acond slaap

3 jaar geleden

Bij ons werkt Johannes broodpitmeel heel goed. Gebruiken we sinds Abel 2.5e maand is. We zijn bij 6 maanden ook naar de osteopaat geweest maar in het geval van Abeltje heeft hij niks bijzonders gevonden. Hij gaf aan dat het dan waarschijnlijk aan het maagklepje ligt wat gewoon nog niet gesloten is. Maar ik zou dus JHPM van het Kruidvat aanraden. Is symptoombestrijding maar het klepje sluit als het goed is in het eerste levensjaar.

3 jaar geleden

Ons zoontje van bijna 8 maanden heeft altijd heel veel gespuugd. Bijna de hele dag door kwam zijn eten er uit, in welke houding hij ook zat. Al heel veel geprobeerd en bij verschillende artsen geweest. Niets hielp dus nu zijn we zelf maar gaan stoeien en proberen met voeding. Na 8 maanden denken we dat we er achter zijn. Waarschijnlijk heeft hij al die tijd gespuugd juist van de Johannesbroodpitmeel. Al die tijd gegeven om het juist tegen te gaan, maar nu blijkt hij hier waarschijnlijk niet tegen te kunnen. Ontlasting is hierdoor ook ineens heel anders. Misschien/hopelijk een tip voor anderen

3 jaar geleden

Mijn dochtertje geeft ook geregeld mondjes terug. Soms spuugt ze het uit en soms hoor ik haar slikken lijkt wel. Het is niet mega veel wat er uit komt maar wel geregeld wat. Ik ga het binnenkort ook voorleggen op het cb.

3 jaar geleden

Reactie op duomil

Bij mij heeft geholpen 1 flesje minder te geven en alle flesjes voor het sl ...
Bij ons heeft dit ook geholpen. Hij at al brood+korst 2x fruit en avond eten. En dan 4x 210 fles.nu zijn we eerst geminderd naar 3x 210. En nu zitten we op 2x 150cc en 1x 210cc + pap. En merk inderdaad ook dat het spugen echt minder word (eindelijk) hij is bijna 9 maanden nu. En krijgt dan ook tussendoor soepstengel / komkommer / tomaatje als tussendoortje... En water voor de vocht.;)

3 jaar geleden

Reactie op LindavB

Ons zoontje heeft een middenrifbreuk en spuugt daardoor heel snel omdat zij ...
Spannend als hij geopereerd moet worden. Weten jullie al meer? Wat zijn altijd zijn klachten geweest waardoor jullie hier een vermoeden van hadden? Het vele spugen?