52 Reacties

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Onze zoon is nu 7 weken doet dit ook. Onze dochter van bijna 3 gaat rond 7.30 naar bed wat dus als conclusie brengt dat zij moeilijk in slaap komt.

4 jaar geleden

Reactie op Jolien1995

Heel herkenbaar! Onze zoon is nu 7 weken doet dit ook. Onze dochter van bij ...
Hier hetzelfde... Ons zoontje kan dus ook niet goed inslapen 🙄

4 jaar geleden

Onze tweeling is 6w en zij doen dit ook. Ze slapen gedurende de dag en snachts heel goed maar tussen 19u en 23u is er wel iedere avond 1 van de 2 die niet in slaap komt. Blij dat het niet alleen bij ons is.

4 jaar geleden

Reactie op Stefanies89

Onze tweeling is 6w en zij doen dit ook. Ze slapen gedurende de dag en snac ...
Gelukkig, de rest van de slaapjes gaan ook prima!! Eigelijk mogen we niet klagen, maar zodra je wilt chillen savonds dan zit je er weer de hele avond mee 🤣

4 jaar geleden

Heel herkenbaar, en 23uur laatste fles willen geven en dan bijna niet wakker te houden 😅

4 jaar geleden

Misschien heb je hier wat aan, heb ik van de Instagram @slaaptipsvoorbaby’s Daarnaast is het echt weken de tijd geven voor iets werkt. Misschien heeft ze nog trek? Misschien mist ze geborgenheid? Huidhonger? Last van krampjes of reflux? Zuigbehoefte? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Probeer erachter te komen waar het vandaan komt, pak de oorzaak aan.

4 jaar geleden

Misschien heb je hier wat aan, heb ik van de Instagram @slaaptipsvoorbaby’s ...
@slaaptipsvoorbaby’s op Instagram, aanrader!

4 jaar geleden

Ik denk dat het gewoon de prikkels zijn van de dag. Baby's verwerken savonds alles van de hele dag, bekende huiluurtje. Bij ons is ze ook vaak de hele avond aan het huilen, alleen als we der vast hebben is het goed. Dus laten haar dan ook bij ons in slaap vallen en leggen haar dan in bed (ze is nu 6 weken oud). En inbakeren werkt heel goed, sinds we dat doen valt ze al sneller in slaap savonds.

4 jaar geleden

Reactie op Femmel91

Ik denk dat het gewoon de prikkels zijn van de dag. Baby's verwerken savond ...
Precies, vaak is het ontprikkelen, alle indrukken verwerken. Huilen is op dat moment goed en laat hem dit ook eventjes doen. Dan geef je het kind het gevoel dat dat gevoel er ook mag zijn. Als je het troost, dan geef je het kind het gevoel dat die emotie er niet mag zijn. Dit had ik laatst gelezen op 24Baby of oudersvannu. Kan het artikelen even niet zo snel vinden. https://www.mamaenzo.nl/huiluurtje-baby-6-tips/ Als je op internet ‘huiluurtje’ intypt zal je veel erkenning en tips vinden

4 jaar geleden

Ons mannetje huilt ook meer tussen die tijd. We laten hem maximaal 10 minuten huilen en gaan dan even naar boven om te laten horen dat we er zijn. Vaak geeft hem dat al wat meer rust, zonder dat we hem hoeven te troosten

4 jaar geleden

Ik moest lachen toen ik de titel las. Heel herkenbaar. Hier ook tussen die tijd terwijl de rest van de dag én nacht goed gaan. Hij is nu 7 weken. Ik ga dit even volgen!

4 jaar geleden

Ons mannetje huilt ook meer tussen die tijd. We laten hem maximaal 10 minut ...
Persoonlijk vind ik max 10 minuten erg lang. Ik zie dat je kindje tussen de 1 a 2 maanden is. Ook als je de adviezen leest op internet en boeken. Fijn dat het voor jullie kindje werkt, maar zou zelf Max 10 minuten niet snel adviseren. (Al doe je dat niet hoor :))

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik geef borstvoeding dus de kleine wil vaak ook de hele avond drinken... clusteren. En heeft last van krampjes. Bv biedt ook troost. Krampjes is tussen 6 en 8 weken t ergst. Volgens mij met een maand of 3 komt er meer regelmaat. Hoop ik hihi

4 jaar geleden

Hier ook heel bekend. Gedurende de dag en nacht gaat het super! Maar ‘s avonds is het jengelen tenzij ze bij mij kan liggen, dus dan doen we dan gewoon lekker

4 jaar geleden

Super herkenbaar! 5 weken oud en 's avonds alleen stil in onze armen.

4 jaar geleden

Persoonlijk vind ik max 10 minuten erg lang. Ik zie dat je kindje tussen de ...
Het ligt er ook aan hoe hij huilt. Bij zachtjes wat jengelen kan het soms 10 minuten duren maar bij echt flink huilen duurt het nog geen anderhalve minuut 😉

4 jaar geleden

Oooh hier nog eentje en daarbij 'lekker' clusteren... Killing, haha. Volgens mij is het meestal rond de 3 maanden weer voorbij... Onze vent is 4 weken nu, dus nog even te gaan! 🤪

4 jaar geleden

Reactie op Tess09

Heel herkenbaar! Ik geef borstvoeding dus de kleine wil vaak ook de hele av ...
Oooh daar kijk ik naar uit ! 🤭

4 jaar geleden

Heel herkenbaar inderdaad. Nu geef ik om 19.00 de fles en dan houd ik hem bij me en dan om 21.00 weer de fles en dan trekt hij de nacht door. Voorheen was het drama tot 21.45 schreeuwen schreeuwen dus nu geef ik hem de laatste fles eerder en dit gaat goed!

4 jaar geleden

Bij ons is dit na de fles van 16u.. ze blijft dan onrustig, huilen etc tot de volgende fles.. 20u