52 Reacties

4 jaar geleden

Ja hoor, ook hier erg herkenbaar! Van 19.00 tot 23.00 inderdaad! Niks is dan goed, ook knuffelen niet. Het is geen honger want ook als ik de borst aanbiedt wordt hij boos. Hij is alleen tevreden als ie beweegt, dus in de draagdoek en dan lopen, of door de woonkamer hupsen of in de wagen. Hij is nu bijna 11 weken en het lijkt langzaamaan beter te gaan. Gisteren lag hij al om 21.30 te slapen in bed, waar dit vorige week nog altijd 23.00 of later was!

4 jaar geleden

Bij mij had hij dat al een maand of twee in de buik ook! Was toen al aan het trappelen alsof zijn leven ervan af hing! En nog steeds is het drama, precies tussen die tijden ook echt!

4 jaar geleden

Onze zoon van 6 weken heeft dat ook tussen 19.00 uur en 23.00 uur, meestal clustert hij dan ook. En na de laatste voeding, vanaf ongeveer middernacht slaapt hij binnen een kwartier tot de ochtend. Vanaf 16.00/17.00 uur is hij al wel wakker en wil dan niet meer in zijn bed zijn en is wat onrustig, maar niet zo erg als na 19.00 uur.

4 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Oooh daar kijk ik naar uit ! 🤭
Ik ook. Nog ff volhouden dus 😅

VRIEND

4 jaar geleden

Hier ook herkenbaar. Draagdoek is wel een wondermiddel dan.

4 jaar geleden

Reactie op SuusvW

Ja hoor, ook hier erg herkenbaar! Van 19.00 tot 23.00 inderdaad! Niks is da ...
Fijn om te lezen dat mijn dochter niet de enige is die boos wordt als ik de borst wil geven tijdens deze uren.. als het me dan eindelijk lukt rond 23u valt ze aan de borst in slaap en kan ik haar na 15-20min in haar bedje leggen. Tot die tijd inderdaad alleen maar bewegen. Ze vindt het heerlijk als ik squats doe 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Herkenbaar! Vanavond heeft hij voor het eerst 2 uur geslapen in de avond 😁 Na het geven van de fles en luier verschonen slaapt hij weer. Ben benieuwd voor hoelang. Onze kleine jongen is nu bijna 7 wk.

4 jaar geleden

Dat is denk ik ook wel ons meest moeilijke moment van de dag. En misschien wel omdat wij dan juist graag tijd samen willen hebben. De ene dag overigens nergens last van, ik ga eens in de gaten houden of dat met de rest van de dag te maken heeft ivm prikkels We hebben sowieso een gevoelige jongen, maar dat zijn alle Baby’s denk ik.

4 jaar geleden

Hier ook. Gewoon prikkels aan het verwerken van de dag. Ze ontwikkelen zich zo snel en zien ineens steeds meer. En dat verwerken ze ‘s avonds. Niet gek dat ze onrustig zijn, ze kunnen nog niet met je praten om te vertellen wat ze die dag allemaal hebben meegemaakt.

4 jaar geleden

Reactie op Gabriellenaomi

Hier ook. Gewoon prikkels aan het verwerken van de dag. Ze ontwikkelen zich ...
Dat is waar! Onze zoon slaapt sinds een paar weken overdag wel in zijn bed, dus overdag maakt hij niet heel veel meer mee dan voeden en knuffelen in de slaapkamer of op de bank en slapen in zijn bed. Wandelen doen we meestal ook ‘s avonds. Maar toch blijken die dingen al veel indruk te maken en voor prikkels te zorgen.

4 jaar geleden

Reactie op Doortje90

Dat is waar! Onze zoon slaapt sinds een paar weken overdag wel in zijn bed, ...
Zeker, vergeet niet dat ze alles voor het eerst zien en er elke dag nieuwe dingen bij komen! Het is niet niks allemaal! Ik laat hem ook gewoon huilen ‘s avonds. Wel in mijn armen. Ik probeer hem niet in slaap te wiegen, maar juist even die prikkels te laten verwerken door te huilen, anders kroppen ze het ergens toch op. En die ‘stress’ slaat op de darmpjes waardoor die krampjes weer erger worden.

4 jaar geleden

Die van mij doet het ook vanaf het begin, ze is nu 7weken.

4 jaar geleden

Ons mannetje huilt ook meer tussen die tijd. We laten hem maximaal 10 minut ...
10 minuten? Is heeeeel erg lang voor een pasgeboren baby... Baby’s maken een stress hormoon aan als ze moeten huilen. Uiteindelijk stoppen baby’s met huilen omdat ze simpelweg geen gehoor krijgen en niet getroost worden... Dus dit gaat dan over in niet meer huilen... Ik zou je baby niet 10 min lang laten huilen hoor... (Ik heb hier scholing over gehad)

4 jaar geleden

Reactie op wccschneider

10 minuten? Is heeeeel erg lang voor een pasgeboren baby... Baby’s maken ee ...
Bizar hoe afwijkend alle adviezen zijn. Consultatiebureau zei tegen mij dat ik de kleine 30-45 minuten moet laten huilen 😱 vind ik echt bizar lang!! Ik sluit me liever bij jou aan 😏

4 jaar geleden

Reactie op wccschneider

10 minuten? Is heeeeel erg lang voor een pasgeboren baby... Baby’s maken ee ...
Alleen als hij wat ligt te jengelen wacht ik 10 minuten. Zodra hij echt huilt sta ik meestal binnen no time bij hem hoor. Soms duurt het wat langer ja, omdat ik bijvoorbeeld nog even moet uitplassen ofzo 😉

4 jaar geleden

Reactie op Wilkas

Bizar hoe afwijkend alle adviezen zijn. Consultatiebureau zei tegen mij dat ...
Dat is inderdaad wel extreem lang. Dat kun je toch ook niet over je hart verkrijgen 😢

4 jaar geleden

Reactie op Wilkas

Bizar hoe afwijkend alle adviezen zijn. Consultatiebureau zei tegen mij dat ...
Ja!!! Wij laten onze zoon helemaal niet huilen. Hij is nu 8,5 week... Consultatie bureau ja.... Nou als ik daar ben alles wat tegen me word gezegd gaat er in het ene oor in en de andere weer uit. Slechtste advies ooit zo lang!!! 🙁 Als je zelf ruzie met je man hebt en je moet huilen en hij troost je niet word je toch ook nog verdrietiger en voel je je alleen? Wat denken ze met een baby dan... Dat een baby expres huilt om aandacht? 🤨 Lekker meteen troosten hoor! Zo voelt jou baby zich veilig en weer hij dat je er altijd meteen bent. Waar hij weer rustiger door word ❤️

4 jaar geleden

Reactie op wccschneider

Ja!!! Wij laten onze zoon helemaal niet huilen. Hij is nu 8,5 week... Consu ...
Helemaal mee eens! Ik luister dus vooral ook niet naar cb ;) we zoeken het zelf wel uit 💪

4 jaar geleden

Reactie op wccschneider

Ja!!! Wij laten onze zoon helemaal niet huilen. Hij is nu 8,5 week... Consu ...
Ik ben het overwegend met je eens, maarrrr er is denk ik wel een grijs gebiedje. Voorop gezegd dat je tot 3-6 maanden een baby niet kunt verwennen. Echter, even laten huilen is ook geen crime. Sommige baby's huilen even om te ontladen of om in slaap te vallen. Ons meisje maakt trouwens soms huilgeluiden in haar slaap(?). Wanneer ik er dan ben (na max 2-3 minuten, langer trek ik zelf niet), slaapt ze soms alweer of morrelt ze nog. Daarnaast, wanneer maak je de overgang naar wel even laten huilen wanneer ze wat ouder zijn?

4 jaar geleden

Reactie op MF088

Ik ben het overwegend met je eens, maarrrr er is denk ik wel een grijs gebi ...
Ik wil ook even reageren op schneider, baby huilen omdat dat het enigste communicatie middel is wat ze hebben. Dat betekend niet dat ze altijd overstuur zijn. Ze huilen omdat ze honger, hebben, moe zijn etc. Soms hebben ze dat huilen even nodig om zich te kunnen uiten. Dit proberen tegen te houden is ook niet goed. Wanneer ze echt overstuur zijn is troosten en knuffelen zeker de bedoeling. 🥰