31 Reacties

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Eems

Mijn dochter had dit ook precies hetzelfde rond de 10 weken. Ik heb toen na ...
Ja dat ga ik ook doen... moest ze nog even uitkoken! Vanmorgen gelijk gedaan

VRIEND

4 jaar geleden

Vanmorgen een grotere speen op de fles gedaan... dit was meteen heel veel rust

4 jaar geleden

Ik heb zojuist de logopedist van onze zoon gesproken, rond deze periode gaat blijkbaar het reflex om te drinken weg en moeten ze zelf leren drinken. Dat kan wat frustratie geven. Gaat weer over en zoveel mogelijk tzelfde doen zodat ze goed leren drinken ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Onze dochter heeft dat ook heel lang gehad. Uiteindelijk resulteerde dat in ...
Mag ik vragen hoeveel voeding je dan aanbiedt? Ik voed ook op verzoek maar ben sinds kort van borst over naar fles en vind het dan lastig als hij na bijvoorbeeld 1.5 uur al flink huilt en honger blijkt te hebben.

VRIEND

4 jaar geleden

Mag ik vragen hoeveel voeding je dan aanbiedt? Ik voed ook op verzoek maar ...
Nu krijgt ze 150 cc ( 170) ze drinkt hem meestal niet leeg. Omdat ze zo onrustig is

4 jaar geleden

Reactie op Roosje85!

Nu krijgt ze 150 cc ( 170) ze drinkt hem meestal niet leeg. Omdat ze zo on ...
Poeh 150cc gaat er hier echt niet in. Max 120cc. En hoe vaak meldt ze zich dan ongeveer? Want geef je ook 150cc als dit bijvoorbeeld al na 1.5 uur is?

4 jaar geleden

Mag ik vragen hoeveel voeding je dan aanbiedt? Ik voed ook op verzoek maar ...
Ja tuurlijk. Ons meisje is 3 maanden en weegt 4825gram. Wij doen 165 in de fles (150 water met 5 schepjes) en daar nog 1,5 schepje jbpm bij (nitriton) vanwege verborgen reflux. Meestal komt ze uit op 5 flessen op de dag. Qua voeding geven we dus ruim maar ze drinkt ook lang niet altijd alles op. Ze drinkt wat ze wil drinken en dat gaat helemaal prima. Alleen nu met dit warme weer gooit ze alles op de schop 🙈 En dan zit ze ook nog eens in haar 4e sprongetje

4 jaar geleden

Mag ik vragen hoeveel voeding je dan aanbiedt? Ik voed ook op verzoek maar ...
Ow nog vergeten. Als ze alweer honger heeft na 1,5 uur. Waarom geef je haar dan niet gewoon weer een fles? Baby's zijn geboren met een natuurlijk gevoel voor honger en verzadiging. Als ze honger hebben geven ze dat aan maar als ze genoeg hebben ook. Je zal je baby dus echt niet 'overvoeden' zoals ze dat zeggen want die zal echt niet meer drinken als ie geen honger meer heeft. Onze dochter heeft ook een tijdje veel vaker om voeding gevraagd. Wij gaven dan gewoon de fles. Toen zat ze in een groeispurtje en willen ze ook meer. Daarna werd dat vanzelf weer minder. Of je doet wat meer in de fles aan voeding per keer en kijkt of dat helemaal opgedronken wordt? Die vsn ons drinkt gewoon niet meer. Ookal doen wij meer in de fles. Als ze meer wil (zoals met dit warme weer) vraagt ze ook vaker om voeding maar drinkt dan tussendoor bijvoorbeeld maar 40 of 50 cc.

4 jaar geleden

Onze dochter had dit ook en toen zijn wij overgegaan van de s-speen naar de m-speen van Difrax. Toen was ze weer vrolijk en dronk ze een stuk rustiger.

4 jaar geleden

Reactie op Daphne Trommelen

Hier hetzelfde. Hij draait continue met zijn gezicht naar mijn lichaam toe, ...
Hier doet me ook ook is 10 weken en 2 dagen. Zal wel weer een sprong zijn in combinatie met de warmte.. top!! Gaat weer over

3 jaar geleden

Als het laatste beetje melk te koud is geworden, drinkt ze niet meer goed (melk komt dan ook niet meer goed uit de speen). Melk weer verwarmen en dan gaat t goed!