15 Reacties

2 jaar geleden

Belangrijkste oorzaak van vroeg wakker worden is volgens mij te lange wakkertijd in de middag. Ik zou max.4.5 uur doen op deze leeftijd. Dat betekent dat mijn zoontje vaak om 18.30 naar bed gaat.

2 jaar geleden

Reactie op DewiLax88

Belangrijkste oorzaak van vroeg wakker worden is volgens mij te lange wakke ...
Hmm, goed te weten! Al zitten we daar wel redelijk aan. Gisteren van 12.30 tot 14.30 geslapen en sliep daarna om 19.30 weer dus dat is na 5 uur. Eerder lukt mij ook echt niet want hij is klaar wakker en is heel druk en kletst de hele tijd

2 jaar geleden

Hmm, goed te weten! Al zitten we daar wel redelijk aan. Gisteren van 12.30 ...
Bedoel je druk in bed of voordat je hem naar bed brengt? Want ik dacht ook heel lang met mijn zoontje dat hij niet moe was omdat hij 's avonds heel druk was.. bleek dat hij dus over zijn slaap was. Half uurtje zijn wakkertijd ingekort sindsdien en daarop slaapt hij beter.

2 jaar geleden

Wij hebben een slaaptrainer gekocht (Zazu het schaap). Als onze dochter zo vroeg wakker wordt, wijzen we naar de klok en geven we aan dat het nog tijd is om te slapen. We gaan elke tien minuten een aaitje geven over haar hoofdje wanneer ze blijft huilen, maar maken dan verder geen contact. Bij praten wordt ze actiever en we houden alles dan echt nog donker. Ze is anderhalf, maar inmiddels maakt ze zelf een shhhh-gebaar als de klok op rood gaat in de avond. Wanneer ze eruit mag (06:00 uur), haal ik haar uit bed alsof er niets gebeurd is. Heel blij geef ik haar complimenten voor het in bed blijven. Toen we deze aanpak een week hanteerden, ging ze langer slapen. Zes uur - half zeven blijft wel haar tijd, maar het is in ieder geval na zes uur.

2 jaar geleden

Wordt hij huilend wakker of vrolijk? En ‘eist’ hij dan dat je komt? Hier laten we dochter lekker spelen met haar slaapknuffeltje en vaak slaapt ze dan nog kleine beetjes. Pas als ze actief gaat roepen gaan we naar haar toe

2 jaar geleden

Reactie op DewiLax88

Bedoel je druk in bed of voordat je hem naar bed brengt? Want ik dacht ook ...
Hij valt nu zelf in slaap in bed, maar hij is druk daarvoor, tijdens het omkleden en ook na zn flesje dan nog

2 jaar geleden

Reactie op Abby_1305

Wij hebben een slaaptrainer gekocht (Zazu het schaap). Als onze dochter zo ...
Bedankt, dat is misschien nog een optie om te proberen ja. Weet niet of het helpt voor het wakker worden in de nacht maar heb ik wel iets om aan te leren dat het in de ochtend te vroeg is nog om op te staan

2 jaar geleden

Reactie op Claudiiaa

Wordt hij huilend wakker of vrolijk? En ‘eist’ hij dan dat je komt? Hier la ...
Altijd dus huilend wakker..... En als je niet komt wordt het van kwaad tot erger. Als je wel komt vaak ook nog schreeuwen als je hem oppakt, je mag dan vaak ook niet met hem gaan zitten en hij roept alleen maar nee nee nee. We zijn nu weer bezig...het was om 1.00 uur feest, toen sprak ik hem toe dat hij echt moest slapen en dat het bedtijd was en viel hij in slaap, nu 3.30 uur weer huilend wakker maar nu dus weer "boos" en niets is goed

2 jaar geleden

Hij valt nu zelf in slaap in bed, maar hij is druk daarvoor, tijdens het om ...
Hij valt *niet zelf in slaap

2 jaar geleden

Altijd dus huilend wakker..... En als je niet komt wordt het van kwaad tot ...
Hoi Mandri dit klinkt als nachtangsten moet je maar eens op googlen. Dat zijn ze niet echt wakker wakker zeg maar. Mn dochter heeft dit ook gehad, kun je ze beter laten huilen even, stopt t vanzelf. Suc6 ermee. Groetjes Peggy

2 jaar geleden

Altijd dus huilend wakker..... En als je niet komt wordt het van kwaad tot ...
Bij mijn dochter nu van 19 maanden heb ik al 2 weken zelfde. Heb geen idee wat kan helpen. Soms moet ik bij haar 2 uurtjes blijven zitten in de kamer. Wil zelf haar niet te vroeg naar beneden meenemen als wordt zij om 2:00 of 3:00 uur wakker. Zij is huilend wakker, en daarna wordt nog erger qua huilen en schreeuwen.

2 jaar geleden

Je zou ook eens een slaapcoach kunnen inschakelen.

2 jaar geleden

Altijd dus huilend wakker..... En als je niet komt wordt het van kwaad tot ...
Dit klinkt mij als nachtangst. Je kunt dan niks anders doen dan zorgen dat je kindje zich niet bezeert, vooral geen prikkels toedienen en wachten tot het over is helaas.. wij hebben het ook een x aantal nachten gehad en dit ging gelukkig vanzelf over, maar ik ken ook verhalen dat het wel langer heeft geduurd bij anderen.. Qua slaapschema zitten wij ook continu met onze handen in het haar. Op het kdv rest onze zoon(19mnd) het met 1 middagdut. Als hij thuis is hanteren we de volgende "regels" sinds 3 dagen en dat werkt tot nu goed voor ons: 1e dutje (vroeg in de ochtend ivm vroeg wakker) niet eerder dan 2u na wakker worden, liever nog 3u ertussen. Hij slaapt dan 1.5 tot 2u (tot een uur of 10.00/10.30). Dan in de middag niet vóór 14.30 in bed. Ook dan slaapt hij 1.5 tot 2u. Uiterlijk 17u wakker maken (nog niet nodig geweest) , en tussen 18.30 en 19.00 de nacht in. Vanmorgen was het 5.30 de 2/3 nachten ervoor 5.50 . En een heel aantal nachten dáárvoor tussen 4.15 en 5.00😅. Het lijkt dus wel iets te helpen en we hopen dit schema over een tijdje wat op te kunnen schuiven zo dat de lange ochtenddut de normale middagdut wordt , en de middagdut nog max een powernapje tot hij zonder kan..

2 jaar geleden

Vannacht was het weer raak....03.15 uur wakker, in de schommelstoel in slaap, maar 3x gepoogd weg te leggen en meteen rechtop en wil er weer uit.... Hij is nu nog steeds wakker dus al vanaf 3.15 uur....dat zijn geen nachtangsten!? Maar wij dus ook wakker en wallen

2 jaar geleden

Vannacht was het weer raak....03.15 uur wakker, in de schommelstoel in slaa ...
Herkenbaar, mijn dochter is ook een gevoelige slaper (zo noem ik het maar..) Uiteindelijk ben ik ook naar een slaapcoach gestapt, maar dan wel een psycholoog die ook bij Kempenhaeghe werkt als slaapexpert. Haar praktijk heet Slaaplekker. Ik wilde namelijk niet iemand die alleen maar een cursus bij een andere slaapcoach ofzo gevolgd heeft. Want alleen een ritme aanleren is hier niet voldoende geweest..en ik wil iemand die ook genoeg kennis heeft van hoe het mentaal en fysiek werkt. Tot nu toe worden de nachten waar in ze doorslaapt steeds meer en beter. Dus het heeft zeker zin om te overwegen. Als je vragen hebt, dan mag je me altijd een bericht sturen. Succes!