11 Reacties

3 jaar geleden

Heb geen tips, maar ik lees graag mee. Ik herken je schuldige gevoel namelijk.

3 jaar geleden

Hier helaas ook geen tips maar wel hetzelfde schuldgevoel. Als ik even op de bank ga zitten als ze aan het spelen is voel ik me ook heel schuldig en vraag ik me af of ik wel genoeg met haar doe maar ik geloof niet dat iedereen de hele dag door met hun baby aan het spelen is

VRIEND

3 jaar geleden

Eigenlijk geen tips.. hier is het ook al ongeveer twee weken onrustig in de nacht. Mijn zoontje is volgende week 10 maand. Ze hebben zoveel te ontwikkelen nu (plus hier ook weer een tandje) dat het denk ik gewoon even een fase is.. ik herken je schuldgevoel, dat heb ik soms ook hoor! Dat je je hier druk om maakt geeft al aan dat je een lieve en goede moeder bent! Ik weet zeker dat zij jou sowieso het leukst vindt.. respect dat je het alleen doet hoor, ik vind het samen met partner al best pittig! Overdag eten we samen en daartussendoor samen spelen, wandelen, soms lekker in bad, muziek luisteren (en poging tot dansen, heel schattig) en de inhoud van lades bekijken is momenteel de favoriete hobby.

3 jaar geleden

Hoihoi lieve mama, Wat pittig! Het kan een slaagregressie zijn, dan is het gewoon uitzingen tot het weer beter gaat. Hoe zien de slaapjes overdag eruit? Slaapt ze misschien teveel of juist te weinig? Wat ik zou proberen is 2 dutjes overdag. Dutje 1 na 9:15 uur en niet langer dan 45 min. Dutje 2 ergens tussen 1230-1300 en niet later dan 1500 eruit. Dan niet meer slapen en rond 1900 naar bed. Wat ik doe overdag; sochtends opstaan en drinken en dan naar beneden, tv mag even aan. Dan spelen op speelkleed. Vermaakt zich zelf. Dan naar bed. Na bed fruithap en daarna vaak naar buiten samen wandelen door het park. Met mooi weer een kleedje mee en lekker in park zitten. Even lngs de geitjes. Dan naar huus voor een fles, even spelen en slapen. Na slaapje weer op speelkleed. Soms met een boekje ofzo of voor het raam zitten samen en mensen kijken. Dozen doen het hier ook goed. In de doos zetten en rondrijden. En de interessantste speeltjes zijn hier de huis tuin en keuken middelen. Zoals tupperware enzo. Of een oud blad en blaadjes uitscheuren. Telraam doet t nu ook goed. Savonds gaan we graag samen lang in bad, lekker spelen. Soms gaan we een dagje ergens naartoe en dan slaapt de kleine daar, dat is voor de afwisseling soms wel fijn. Wat pittig dat je er alleen voor staat en kan me zo voorstellen dst je af en toe wil sparren. Dat heb ik ook zeeeeker. Soms word je gewoon zo onzeker want ja, je doet ‘ook maar wAt’ , uiteraard wel met in gedachten het beste voor je kind. Dus zo moet je denk ik ook maar denken; je doet je best en meer kan je niet doen. Oja: misschien is fietsen een idee? Doen wij nog niet, maar lijkt me erg leuk.

3 jaar geleden

Oh bedankt voor jullie lieve woorden en fijn om te lezen dat ik niet alleen met het schuldgevoel zit. Overdag slaapt ze gelukkig prima. Ik vind het een leuk idee om haar wat keukenspullen te geven, lege bakjes enzo of een houten lepel.En fietsen gaan we ook zeker doen. Dankje! 🤗

3 jaar geleden

Heeft ze meer honger? Tandje dat doorkomt?

3 jaar geleden

Jeetje wat pittig zeg, om er alleen voor te staan. Wij laten hem ook juist bewust alleen spelen, ik vind het nu, maar ook de komende jaren wel heel fijn als hij zichzelf kan vermaken en ons niet 24/7 nodig heeft. Dus als je het zo bekijkt, voel je je misschien minder schuldig? En het feit dat je er altijd voor haar bent...dan ben jij voor haar echt de allerleukste hoor💕

3 jaar geleden

Mijn kleintje laat zich de laatste weken moeilijker in bed leggen . Zodra ik de kamer uitloop gaat hij heel hard huilen. Slaapt wel gelukkig door als hij eenmaal inslaap is gevallen. Ik ben er ook helaas alleen voor komen te staan en moet dus ook veel alleen uitzoeken😢

3 jaar geleden

Onze kleine komt afgelopen weken plotsklaps weer voor een flesje in de nacht. Laatste week slaapt ze weer vaker door, dus kan bij jouw kleintje ook tijdelijk zijn. Even doorbijten. Bij twijfel kan je altijd consultatiebureau bellen voor advies. Sterkte de komende nachten!

3 jaar geleden

Reactie op Panda23

Oh bedankt voor jullie lieve woorden en fijn om te lezen dat ik niet alleen ...
Een simpel (goedkoop) speelgoedje . Leeg waterflesje vullen met wat macaroni/ rijst etc. Kunnen ze lekker mee rammelen.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is van 17 mei en heeft nu problemen met de slaapjes overdag, ontzettend moe maar niet zelf willen slapen, alleen maar staan in zijn bedje en alles op de grond gooien. Wat ik nu doe ik ga 3/4x naar hem toe en de laatste keer haal ik hem maar eruit en het moment dat die in me armen ligt is die gelijk weg, alsof die even een knuffel wilt ofzo. S nachts geen problemen, heel soms horen we hem, maar is die gelijk weg en een enkele keer moeten we hem troosten. Mijn zoontje kan heeeeel goed zelf spelen, en anders kruipt die wel naar me toe, soms heb ik ook het idee geef ik hem wel genoeg aandacht, maar ik zie dat veel plezier heeft, maar toch heb je af en toe zn moment.. ook hij vind iedereen leuk en lacht naar iedereen en denk ik soms.. nee ik wil de leukste zijn wil dat je naar mij toe komt en niet makkelijk naar andere gaat haha, maar denk aan de andere kant als je een kind hebt die echt eenkennig is dat het nog veel lastiger is. Denk eerder dat je dochter even der momentjes heeft zoals ieder kind of een sprongetje. xx