18 Reacties

3 jaar geleden

Euhm...ja hoor. Bij 1e dochter eigl.niet...was heel behendig maar 2e nu...met haar vinger onder de stoel (die ze zelf wegtrok) en ze is zelfs al.van de.verschoningstafel gevallen (had me.ff omgedraaid voor de oudste dochter...ff.niet opgelet en ineens bam..ma.gelukkig niks te zien. Tis snel gebeurd soms

3 jaar geleden

Ik deed hier haar autostoel gordel om en velletje van haar vinger kwam tussen de klip... ze greep er net naar toen ik hem dicht klipte en ik had dat niet verwacht... ik voelde me zo schuldig en huilen dat ze deed, maar ze kijkt nu gelukkig wel uit als ik de gordel om doe (ze is ook rond de maanden10.5 maanden). Ik denk dat er nog wel meer gaat gebeuren en je voelt je dan vast eerst heel schuldig, maar ze leren er ook van en ze zijn nu ook op het ount dat ze alles willen aanraken/pakken etc.

3 jaar geleden

Hier ook een kleine ontdekker die regelmatig valt, zijn hoofd stoot of met zijn vingertjes ergens tussen zit. Hij heeft elke week wel ergens een blauwe plek op z’n hoofd 🙈 Ook al houd je je kindje nauwlettend in de gaten, het hoort er ook gewoon bij. Het is soms zielig maar ze kunnen echt wel wat hebben hoor. Het gaat beter als ze zich beter kunnen opvangen en hun val kunnen breken heb ik gemerkt.

3 jaar geleden

Ik snap je gevoel hoor, herken het soms ook van mijzelf. Maar kindjes moeten nou eenmaal ontdekken! Dat gaat af en toe gepaard met een val of een stoot. Ik vind zeker niet dat je je schuldig hoeft te voelen hoor, je kan gewoon niet overal bovenop zitten. 😊

3 jaar geleden

Het hoort erbij helaas een maakt je zeker geen slechte moeder. Vinger tussen de la maar een keer maar diverse bulten en blauwe plekken op zijn hoofd. Je kunt er niet elke seconde naast staan. En dit duurt ook nog even hoor. Hebben het met onze oudste van bijna 4 nog steeds regelmatig. Dikke lippen (gevallen met de loopfiets), grijs voortandje (misgrijpen voor steun aan tafel) en eergisteren stopte ze ineens haar pink in het putje van de gootsteen na het handen wassen. Ze kreeg hem er eerst niet uit en vervolgens in paniek hard getrokken. Flink wat vellen eraf... hoe lang zou het duren? Nog een jaar of 10?! 😁

3 jaar geleden

O meid mijn dochter is gisteren ook gevallen. Op haar wang een grote blauwe plek. Maar weet je ze gaan helaas nog zo vaak vallen en klem zitten. Het leven bestaat uit vallen en opstaan. Tuurlijk maakt dat je geen slechte moeder ben je mal! Vanmorgen appte me vriendin mij ook dat haar zoontje ook was gevallen. Dus echt normaal

3 jaar geleden

Ik herken dit helemaal! Ik ben toen mijn zoontje 6 weken oud was met hem op mijn borst in slaap gevallen doordat ik zo oververmoeid was de eerste weken. Uit mijn armen geglipt en uit bed gevallen.. ik voelde me zo ontzettend slecht en ik kan me er nu nog druk om maken.. maar gebeurt is gebeurt en daar kan je niks meer aan doen. Ze kunnen wel wat hebben en vallen en stoten gaan ze zich nog heel hun leven doen. Daar leren ze ook weer van! Je bent echt geen slechte moeder en kunt er niet 24/7 bovenop zitten! 😘

3 jaar geleden

De mijne is ook gevallen vandaag, hij klom over iets heen en bam op z'n snuffert. Huilen, maar zag niets geks. Later zag ik dat zijn pols helemaal blauw ziet... Kan het handje alle kanten op bewegen dus het valt mee. Maar ja, gebeurt hier ook dus 😖

3 jaar geleden

Ah, niet schuldig voelen hoor. Je kunt niet alles altijd op tijd zien. Dat soort dingen gebeuren bij het opgroeien toch? Vallen en opstaan.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar, maar niet nodig om je schuldig te voelen. Leren gaat idd met vallen en opstaan. Ik merk dat ik er bij de tweede nu wel beter mee om kan gaan, weet nu dat het niet te voorkomen is en zeker niks zegt over of je een goede ouder bent!

3 jaar geleden

Wat fijn dat jouw kindje de ruimte krijgt om de wereld zelf te ontdekken! Zolang dit op een veilige manier gebeurt, horen blauwe plekken er gewoon bij. Zo leren ze ook dat het pijn doet als je vinger tussen de lade komt.

3 jaar geleden

Aah nee, niet schuldig voelen! Het klinkt stom maar dit zal waarschijnlijk veel vaker gebeuren 🙁.. Ons zoontje is overal behoorlijk snel mee en wil zelf ook te snel, dat brengt klungeligheid met zich mij. Twee maand terug was hij met zijn mond op de rand van de boxlade terecht gekomen en had een bloedlip, ook heeft hij al een blauwe plek op zijn voorhoofd gehad door een val 🥺. Een ongeluk zit in een klein hoekje en dat gaat zo vliegensvlug.. Vallen en opstaan hoort er nou eenmaal bij!

3 jaar geleden

Ja hoor hier is ze ook al vaak genoeg gevallen tijdens het spelen. Ook heeft ze al eens met haar teentjes tussen de comodela gezeten ik voelde me toen ook schuldig maar het ze was het na even huilen al weet vergeten. Zolang je er voor hem bent om hem te troosten denk ik dat het helemaal goed is dat hij lekker kan ontdekken en daar hoort vallen bij.

3 jaar geleden

Onze dochter is al paar keer met haar vinger tussen de la gekomen, heeft een plant omver getrokken met haarzelf eronder. Gaat staan en hangt achterover in bed. Hoort bij de ontdekkingsfase. Ongelukje zit in een heel klein hoekje.

3 jaar geleden

Ja ik werk zelf op een kinderdagverblijf en mijn eigen kind klom thuis overal op. Gebeurt in een oogwenk! Als peutertje wel 3x naar de huisarts geweest om te plakken... stomme salontafel!

3 jaar geleden

De wereld ontdekken. Ook dit hoort erbij. Hoe weten wij bijvoorbeeld dat vallen zeer doet? Dat je vinger tussen de la pijn kan doen? Door ervaringen. Hoe zielig ook, deze kleintjes moeten ook deze ervaringen opdoen om te weten wat ze wel en niet kunnen doen. Het zal zeker niet de laatste keer zijn dat zoiets gebeurd. Maar wees er als mama om hem te troosten. Om hem kusjes te geven. Zodat hij weer verder kan met ontdekken! En dat schuldgevoel? Als je het mij vraagt, je doet het als mama hartstikke goed als je je kindje zoveel vrijheid geeft om te ontdekken! Daar wordt zo'n kleintje alleen maar wijzer van.

3 jaar geleden

Geef jezelf niet de schuld alsjeblieft je kunt er niks aan doen kinderen ontdekken en dit hoort er helaas ook bij bij mij is t verschillende keren gebeurt dat m’n kleine op de tafel is geknalt of gevallen is allemaal heel normaal natuurlijk moet je voorzichtig wezen maar wees niet te hard voor jezelf alsjeblieft xx

3 jaar geleden

Ja hoor, hier aan 14maandjes dochtertje met mondje op tafel gevallen. Tandje in lip, heeeeevig bloeden! Pinkje tussen deur van wasmachine, tenen onder de deur, willen rechtstaan in haar kleine zetelke en die kantelde om, ... ohh en nog veel meer. Zal ook nog veel gebeuren. Je hebt geen ogen op je gat 😉 Als mama ben je ook bezig met je huishouden, eten maken, noem maar op. 😘 Je bent hiervoor zeker geen slechte mama! Je bent een topmama met een fulltime job voor het opvoeden van je kindje. Met vallen en opstaan, maar al doende leert men. Als je niks doet kan je niks misdoen 😘