52 Reacties

3 jaar geleden

Die van ons tijgert heel het huis door en wil ook niet echt kruipen, maar klimmen en klauteren doet ze wel overal op, ik denk dat ieder kindje zn eigen tempo heeft en je je geen zorgen hoeft te maken! Wat vind hij wel interessant om te doen?

3 jaar geleden

Mijne 10 maanden kruipt niet en tijgert ook niet. Klimt ook nergens op haha

3 jaar geleden

Reactie op MonikaKnobel2019

Die van ons tijgert heel het huis door en wil ook niet echt kruipen, maar k ...
Ah heerlijk! Ons zoontje rolt en draait gewoon overal heen, maar ook tijgeren zit er niet in. Hij vindt het heerlijk om mentaal bezig te zijn. Dus te zitten met wat interessant speelgoed tussen zijn beentjes en hij kan zich zo een half uur vermaken. Alleen lijkt het fysieke wat stil te staan bij hem.

3 jaar geleden

Hier eentje die ook niet tijgert/kruipt. Als ze op de buik beland duwt ze haar op naar zit (kan ze sinds 2d ook nog maar, ervoor huilde ze alles bijeen 😂) en op haar poep beweegt ze haar ook nog niet bewust voort. Bij kind en gezin zeiden ze dat kruipen gemiddeld rond 11 maand is, en dat is een gemiddelde 😊 ik probeer me er niet teveel meer in te stressen want dat helpt toch niet 🙈

3 jaar geleden

kleine van mij wordt deze maand de 26ste 1 jaar. bij hem heeft ook alles lang geduurd. hij ging pas met 10 halve maand kruipen. als ze dat eenmaal gaan doen dan komt ineens alles te gelijk. geen zorgen . hij kon ineens uit niets kruipen en staan. dat allemaal in een tijd van 2 weken. komt echt wel goed.

3 jaar geleden

Ik heb helemaal nooit gekropen. Mss slaat jouw kindje die fase gewoon over en gaat hij meteen wandelen. Ik dacht ook dat mijn kindje laat was met rollen maar opeens ging hij dan net heel vlug vooruit op motorisch vlak. Mss ontwikkelt je kindje nu eerst op een ander vlak. Maar ik snap wel dat je er soms onzeker van kan worden. We vergelijken onze kindjes zo vaak he. 🙂

3 jaar geleden

Onze oudste heeft ook nooit gekropen. De jongste daarin tegen 😂 dus heeft allebei wat 😉

3 jaar geleden

Soms maakt me het ook wel wat onzeker maar aan de andere kant als ik zie wat ze al allemaal al wel kan. Ik denk dat ze het gaat overslaan. Staan doet ze ontzettend graag en met behulp van ons stapt ze echt al erg goed ☺️

3 jaar geleden

Mijn kleine kruipt ook nog niet, is 10,5 maand. Ieder zijn eigen tempo, kan van een op andere dag gedaan zijn! Is ook wel erg overzichtelijk nu ze nog niet ver komt, ik geniet nog even van de rust. Die is straks echt over als ze gaan kruipen en lopen 😉

3 jaar geleden

Onze dochter is ook laat gaan rollen en tijgeren. Nu tijgert ze het hele huis door! Ze wordt de 29e 1 jaar, alleen zelfstandig zitten doet ze nog niet. Op het kdv vonden ze dat wel een ding om advies over in te winnen bij het cb.

3 jaar geleden

Luna is volgend weekend 1 jaar....en oooh wat doet ze haar best, traint zich suf, maar loopt liever aan mijn hand richting waar ze wil! Geen zorgen maken en/of laten aanpraten! Ieder mens, groot of klein volgt zijn lijn😁 CB vond dat ik naar kinderfysio moest om haar motorisch na te laten kijken🙄

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie berichten! Het doet mij goed om te lezen dat wij hier niet de enige in zijn.

3 jaar geleden

Reactie op MariskaZ

Ah heerlijk! Ons zoontje rolt en draait gewoon overal heen, maar ook tijger ...
Wat ik deed was aan de boxrand wat knuffeltjes ophangen zodat ze die eraf kon trekken, misschien proberen het van een hogere hoogte leuk te maken met knuffeltjes ik zeg zo maar iets, je kan het proberen ? 😉

3 jaar geleden

Reactie op MonikaKnobel2019

Wat ik deed was aan de boxrand wat knuffeltjes ophangen zodat ze die eraf k ...
Dankje voor de tip! Zeker het proberen waard 😁

3 jaar geleden

Ik ging vroeger zelf als baby eerst lopen en pas bij 1 jaar kruipen. Mijn dochter is nu 10 maanden en 2 weken oud en ineens sinds de week pas kan ze vooruit tijgeren dat heeft dus ook lang geduurd denk idd ieder zijn eigen tempo. Ze komt nu wel in kruiphouding maar nog niet vooruit met kruipen wel ook sinds 2 weken zelfstandig van lig naar zit kunnen komen.

3 jaar geleden

Jaxon kruipt helemaal niet, hij kontschuift pas net 1 weekje ongeveer! Ik denk dat ieder kindje doet wat hij/zij qua ontwikkeling aankan.. dus maak je niet teveel zorgen! Het komt wel.. en zo niet dan in 1x door naar lopen 🤣

3 jaar geleden

Hier eentje die sinds een paar weekjes tijgert. Kruipen nog niet, al gaat hij wel in kruipstand. Alleen blijft het nu nog bij beetje op en neer wippen met zijn beentjes. Wel begint hij behoorlijk rap te worden met dat tijgeren 😱😅

3 jaar geleden

Onze dochter liep pas met 15 maanden en heeft nooit gekropen. Tussendoor schoof zij op haar billen door de kamer. Dus ieder kindje eigen tempo.

3 jaar geleden

Onze meid was gisteren 11 maanden en pas vanaf paar dagen is zij lekker aan het kruipen. Alles in eigen tempo 😃

VRIEND

3 jaar geleden

Hier ook bijna 11 maanden en ook nog niet . Rolt , zit , zwaait , geeft kusjes , maar kruipen en staan ... ho maar 😅 komt vanzelf !!