52 Reacties

3 jaar geleden

Mijn dochter van nu 4 heeft ook nooit gekropen en was ook best laat met lopen (1,5). Ze schoof tot die tijd op haar billen. Ze was met alles best langzaam, ook met rollen, gaan zitten etc. Inmiddels is er niks meer van te merken dat ze als baby wat langzamer was.

3 jaar geleden

Reactie op MariskaZ

Ah heerlijk! Ons zoontje rolt en draait gewoon overal heen, maar ook tijger ...
Precies onze dochter! Hihi. Rollen als een malle en zichzelf naar achteren duwen. Zo kom je er ook. ;)

3 jaar geleden

Onze dochter van bijna 11 maanden tijgert maar kruipt niet. Kruipen slaat ze over denk ik want ze staat al wel en loopt rond met hulp...

3 jaar geleden

Oooh die van ons wordt zondag 11 maanden en die tijgert nu pas net. Maakte me op een gegeven moment ook wel zorgen, maar hij is zo druk bezig met geluidjes maken en geluidjes na doen dat hij het allemaal wel prima vindt. Hij kan ook nog niet zelf zitten 🤷🏻‍♀️, ik ga er nu maar vanuit dat dat ooit wel een keer gaat gebeuren. We zien het wel, haha

3 jaar geleden

Bedenk je maar dit: ken je iemand die niet kan lopen? Uiteindelijk kunnen we het allemaal, net als praten en het hebben van tanden, alleen verschilt het per persoon wanneer je dit precies ontwikkelt. Maar ik ken geen enkele 3 jarige die alleen nog maar tijgert en rolt. 😉 Dus ik zou me zeker geen zorgen maken! Geef het tijd. (Dit is natuurlijk los van mensen met een fysieke/medische beperking waardoor zij dingen niet kunnen).

3 jaar geleden

Hanna is 10,5 maand en doet ook nog niks behalve rollen. Oudste was net zo lui, tijgerde wel bij 10 maanden, ging pas kruipen bij 15 maanden en lopen bij 18 maanden. Uiteindelijk lopen ze allemaal, de een wat sneller als de ander

3 jaar geleden

Maak je niet druk en geniet er nog maar lekker van, ze worden al zo snel groot. Die van ons zit, staat, rolt, kruipt, stapt en doet alles....nou 2 uitgeputte ouders hier, de hele dag achter hem aan en hem overal vanaf trekken🤪

3 jaar geleden

Onze zoon rolde alleen met 10 maanden verder deed hij ook nog niks hij kon zelfs nog niet helemaal goed recht op zitten en wij maar blijven oefenen met hem. Toen hij 11 maanden oud was ging hij ineens kruipen, zitten, klimmen en zelfs een beetje staan. Het komt goed!

3 jaar geleden

Wees blij! Ons dochter kruipt vanaf 7,5 maand. Ben helemaal uitgeput!! Ieder kind is natuurlijk ook anders. Geniet er nog van nu je het zo rustig hebt

3 jaar geleden

Hier heb ik me inderdaad ook best druk om gemaakt.. om me heen al allemaal kindjes aan het kruipen en soms zelfs al lopen! Net als zwaaien of klappen in de handjes.. volgens het consultatiebureau moest die dat toch echt met 11 maanden wel aan dr laten zien 🙈 nou en wat denk je! Een week voordat die 11 maanden werdt doet die opeens alles tegelijk 😂

3 jaar geleden

Onze dochter kroop als een soort zeehondjes met alleen haar armen. Verder kon ze wel zitten maar ging zelf nog niet zitten. Toen ze 11,5 maand was ging ze ineens zelf zitten. Paar dagen later trok ze zichzelf op tot staan. En weer paar dagen later kruipt ze ineens. Sinds vanmorgen probeert ze ook langs te lopen. Alles binnen 2 weken. Kan echt ineens hard gaan.

3 jaar geleden

Onze dochter kroop als een soort zeehondjes met alleen haar armen. Verder k ...
Hier precies zo! Rust nu echt voorbij en hallo bulten en blauwe plekken 😅

3 jaar geleden

Reactie op AmyC

Hier precies zo! Rust nu echt voorbij en hallo bulten en blauwe plekken 😅
Haha echt hè, wel super leuk die ontwikkelingen 😃

3 jaar geleden

Mijn kind is bijna 1 maar tijgert ook alleen nog maar. Ieder kind heeft zijn/haar eigen tempo dus geen zorgen

3 jaar geleden

Hier ook een dochtertje van 11,5 maanden. Kruipt nog niet op handen en knieën (wel op haar hoofd en voeten 😅), draait wel op haar buik. Zit ook alleen, maar gaat nog niet zelfstandig gaan zitten. Kan ook staan met steun, maar trekt zich nog niet op of zo. Verder is ze verbaal wel sterk en heeft ze wel al vlotte fijne motoriek. Ik denk dan, ze kunnen niet allemaal even snel hetzelfde. En het ene balanceert het andere dan maar uit. Elk op z’n eigen tempo 😊

3 jaar geleden

Onze dochter kroop als een soort zeehondjes met alleen haar armen. Verder k ...
Erg herkenbaar, tot een week of 2 geleden kom ze ook nog niet echt vooruit komen en nu inderdaad in zo'n korte tijd elke 2 dagen wel weer wat nieuws. Het gaat hard

3 jaar geleden

Hier hebben wij een tweeling, ons meisje kruipt , gaat rechtstaan in bed en park maar ons ventje helemaal niets, hij zit zelfs nog maar 3weken goed alleen zelfstandig. Dus is echt wereld van verschil. Hij gaat wekelijks naar de kinesist van zijn 3 maanden. Maar om de reden dat hij enkel de houding had dat hij precies wou vliegen en amper bewoog. Maar de kinesist zegt ook ; elk kindje is anders en heeft zijn eigen tempo. Wat hij nu niet doet doet hij morgen misschien wel. Ik focuste mij te hard op wat ons meisje kon en hij nog niet wat ik blijkbaar helemaal niet mocht doen en nu ook totaal niet meer doe. Ik geef hem tijd . Want binnenkort als ze lopen en dat met een tweeling dat zal pas een soep worden🤣

3 jaar geleden

Ons oudste kon eerder lopen als kruipen! Tot 10 maand niets.... Daarna stond ze, liep ze binnen het jaar en daarna ging ze pas kruipen... Komt allemaal goed!❤️

3 jaar geleden

Je heb best kans dat je kleine het kruipen overslaat. En elk kind heeft zn eigen tempo. Die van mij ging met 9,5 maand kruipen en met 10 maanden ging die ineens lopen. En ik ben ook aardig onzeker geweest, eerst over zn tanden die maar niet kwamen🙈 en toen over het kruipen. Ma heb nu geleerd me daar niet zo druk om moet maken.

3 jaar geleden

Geen zorgen over maken. Ikzelf heb nooit gekropen en mijn zoontje is gisteren 1 geworden en tijgert sinds één week, kruipen doet nog steeds niet. Het komt vanzelf of niet 🤷‍♀️ Zoals hieronder ook al wordt; ze doen het op hun eigen manier en tempo, soms slaan ze over of kunnen ze eerst iets anders dan 'volgens het boekje'