22 Reacties

3 jaar geleden

Hi! Als het kan, ook al is het moeilijk. Raad ik aan om je zoontje 2 dagen te brengen. Ik werk zelf in de kinderopvang en zie dat kinderen die 1 keer komen veel meer moeite hebben om te wennen want ze moeten elke keer opnieuw wennen dat ze komen omdat er steeds een week tussen zit

3 jaar geleden

Mijn zoontje gaat ook voor het eerst, hij is ook bijna 9 maanden. Hij is gelukkig niet eenkennig maar toch ben ik ook echt bang en voel ik me schuldig tegenover hem 🙈

3 jaar geleden

Onze oudste was 6 maanden en ik had er meer last van als hij. Even huilen bij het weggaan, maar hij was zo snel geknuffeld en getroost!

3 jaar geleden

Hi! Als het kan, ook al is het moeilijk. Raad ik aan om je zoontje 2 dagen ...
Ja! Klopt dat hebben we ook gehoord. Hij staat nu op de wachtlijst voor een tweede dag. Ze verwachten dat hij in augustus 2 dagen mag gaan. We wilden eigenlijk wachten en hem in 1 keer 2 dagen brengen maar ze zeggen ook weer dat hij beter kan beginnen voor hij 10 maanden is. We zijn nu ook bang dat het wellicht lastig word voor hem om te wennen.

3 jaar geleden

En ik snap dat het heel moeilijk is. Mijn dochter was 4 maanden en ik had zoveel meer moeite dan dat zij dat had. Ze moet nu wel steeds weer opnieuw wennen vanwege de lockdown en dat vind ik ook heel lastig maar het belangrijkste is dat je vertrouwen hebt in de leidsters en dat ze eerlijk naar je zijn en dat ze bellen als het niet gaat! Bel ze gerust op als je zoontje er is om te vragen hoe het gaat!

3 jaar geleden

Reactie op bb94

Mijn zoontje gaat ook voor het eerst, hij is ook bijna 9 maanden. Hij is ge ...
Veel succes !

VRIEND

3 jaar geleden

Hey, mijn dochtertje gaat voor het eerst als ze 10,5 maand is. Ik heb het bewust uitgesteld, zou het nog langer willen uitstellen, maar dat gaat niet. Mij lijkt het juist voordelen te hebben dat ze pas later gaat. Ze kan dan misschien al stappen, kan gemakkelijker eten en uit een beker gekolfde melk drinken. Maar ik zie er nu al tegenop om haar te moeten wegbrengen ook al is het nog 2 maanden dik. Ik krijg er al nachtmerries van 🙈.

3 jaar geleden

Mijn dochter was 4 maanden ik kon wel huilen toen ze ging. Maar ze heeft het daar zo naar haar zin. En ze gaat nu een ochtend extra mama even wat voor zichzelf doen. De eerste keren moeten ze wennen maar dan gaat het steeds beter

3 jaar geleden

Hi! Als het kan, ook al is het moeilijk. Raad ik aan om je zoontje 2 dagen ...
Heey, ik wilde hetzelfde sturen. Wennen duurt veel langer met 1 dag opvang. Dus als het kan en je het zelf aan kan 😚 dan doe je je zoontje er een plezier mee om 2 dagen te laten gaan. Maar oh wat is het moeilijk. Ik ben gastouder en daardoor heb ik mijn kleine man altijd fijn bij me, maar in maart moet hij elke di en do naar opa en oma, omdat ik een baby er bij krijg en hij nog net geen 1 is. Ik mag maar 2 baby's op een dag hebben en er is dus nog een baby, dus breng ik hem naar opa en oma. Dat vind ik al erg, dus ik snap heel goed dat je het vreselijk vindt. Al kan ik je wel zeggen dat de meeste mama's aangeven dat ze het moeilijk vinden (ongeacht de leeftijd), maar na een tijdje vinden ze het ook wel fijn dat het kind het zo'n het zin heeft en mama wat meer tijd heeft zonder de kleine om haar heen. Kortom, het is moeilijk, maar het komt goed!!! 😘😘😘😘

3 jaar geleden

Hoi, ik heb afgelopen week mijn dochter van 9 maanden naar de opvang gebracht, ze gaat 2 lange dagen per week. En eerlijk is eerlijk: ik vind het vreselijk. Ook omdat de eenkennigheid 2 weken geleden is begonnen haha. Mijn dochter is altijd blij maar bij het ophalen zeiden ze dat ze vrij huilerig was, dat ze veel schrikt van andere kindjes, moeite heeft met de drukte. Dat is verdrietig om te horen maar tegelijkertijd ben ik heel blij dat ze nu gaat, dat ze nu gaat wennen aan meer prikkels want ik realiseer me heel goed dat de opvang voor goede prikkels kan zorgen, waar ze veel van leert, die we haar thuis niet kunnen bieden. Verder is ze echt een corona baby, ze is echt niks gewend: geen oppas, weinig bezoek, dus des te beter dat ze went aan andere kindjes en volwassenen! En, ik merk: ik ben een leukere moeder als ik werk, dus hoe moeilijk ik het ook vind, als we nu samen zijn, geniet ik nog meer! Heel veel sterkte!

3 jaar geleden

Hoi! Mijn dochter gaat vanaf dat ze drie maanden was, is nu bijna 9 maanden, maar nu met deze leeftijd huilt ze als ik weg ga, en huilt ze ook veel op de opvang. Dus maakt niet uit vanaf wanneer ze er geweest was.. denk dat deze leeftijd toch lastig is ivm eenkennigheid etc.. komt goed!!

3 jaar geleden

Hoi, onze zoon gaat al sinds hij 3 maanden is voor 2dagen per week naar de opvang. Ik vond het verschrikkelijk maar op de opvang lopen ze al vanaf het begin met hem weg en hij geniet daar volop van 😅 Inmiddels is hij bijna 9 maanden en doet het heel goed. Hij heeft het enorm naar z’n zin. Ik krijg regelmatig foto’s van hem dat hij lekker aan het spelen is. Vorige week zelf geverfd en z’n eerste werkje mee naar huis gekregen. Ik ben trots. 💪🏼 Ze moeten vooral in het begin even wennen aan verandering van situatie maar ik denk dat de meeste ouder (moeders😅) zich drukker maken dan de kindjes zelf! Het komt goed💪🏼 succes 👍🏼

3 jaar geleden

Mijn zoontje van bijna 9 maanden is ook onlangs gestart. Hij is ook enorm eenkennig momenteel, dus het wennen was best lastig. Gelukkig hebben we heel rustig aan mogen wennen. De eerste keren was het non stop huilen als ik een half uurtje weg was, dus uiteindelijk hebben we dat niet meer gedaan en mocht ik daar meerdere ochtenden met hem samen blijven, tot hij wat relaxter was. toen ben ik steeds wat langer weg gegaan weer en dat ging een stuk beter. Nu is het bij wegbrengen nog steeds huilen hoor, maar dat is dan zo weer over en hij heeft het wel echt naar zijn zin nu. Hopelijk heb je ook de mogelijkheid om hem rustig aan te laten wennen als dat is wat je zoontje nodig heeft. Ik ben nog altijd misselijk als ik hem heb weggebracht. Dan voel ik me zo rot dat ik hem daar moet achterlaten, maargoed ik geloof wel dat het erg goed is voor kindjes om naar het kdv te gaan.. Ze leren er zoveel! Succes!

3 jaar geleden

Mijn dochtertje ging al met 4 maanden naar de gastouder. Nooit problemen mee gehad en ook mijn dochtertje deed het er super. Echter is ze nu door de lockdown al bijna 3 maanden niet meer geweest. Wel is ze open voor essentiële beroepen en die heeft mijn vriend. We hebben afgesproken dat ik haar morgen een halve dag mag brengen om te kijken hoe dat gaat. De enige kinderen die er dan zijn, zijn haar 2 neefjes. Ik ben zenuwachtiger dan ik was bij de eerste keer! Ik ben zo bang dat ze eenkennig is geworden 😩.

3 jaar geleden

Even een update om je gerust te stelle: vier dagen geleden liet ik weten hoe pittig ik het vind om mijn dochter weg te brengen. Vanochtend bracht ik haar weg en toen ze de leidsters zag begon ze te lachen, de leidster stak haar handen uit en met plezier stak mijn dochter haar handjes uit! Mijn dochter keek niet eens meer naar mij haha, ik was een beetje verbaasd en beduusd maar ben nu zo ontzettend opgelucht!

3 jaar geleden

Joh meid Ik doe mijn kindje vanaf maandag halve dagen naar de opvang . Ik snap jou wel. Ben totaal niet gespannen heb het vertrouwen dat het goed gaat komen. Trouwens hij is ook 9 maanden. Was jij al die tijd met hem? Ik werk al vanaf dat hij 3 maandjes was en mijn man heeft tot vorige week voor hem gezorgd.

3 jaar geleden

Mijn zoon is 9 maanden en ging 2 weken voor het eerst voor een wendag. Hij was bewust en begon te huilen en bleef huilen maar wij moesten direct afscheid nemen. Vorige week weer een wendag en zelfde weer...mijn hart brak...woensdag moet hij weer. Ik wil hem niet meer brengen😭

3 jaar geleden

Joh meid Ik doe mijn kindje vanaf maandag halve dagen naar de opvang . I ...
Heyy nee ik werk 3 dagen, mijn man is met hem die dagen. Veel succes maandag! Ik denk dat het wennen sneller gaat bij jullie omdat hij halve dagen gaat en meerdere. Chris staat nog op de wachtlijst voor een extra dag. Mijn vertrouwen is door jullie berichten ook gegroeid.

3 jaar geleden

Reactie op JDA_Co

Mijn zoon is 9 maanden en ging 2 weken voor het eerst voor een wendag. Hij ...
Oh nee... veel succes :(

3 jaar geleden

Onze dochter was 6 maanden. Heeft eerst 2 dagen een paar uurtjes gewend. Het ging gelukkig super goed. Ik vond het zelf niet moeilijk, ook wel fijn wat extra vrijheid.