54 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Mybabys

Van welke merk zijn ze?
Britax romer en maxi cosi axiss fix ! 😊

3 jaar geleden

Het is dus vanaf 9 kg? Zo een autostoel? Ons meisje weegt dat nog niet 🙄😐

3 jaar geleden

Reactie op MonikaKnobel2019

Het is dus vanaf 9 kg? Zo een autostoel? Ons meisje weegt dat nog niet 🙄😐 ...
Nee je hebt ook autostoelen die groep 0 zijn, alleen moeten de stoelen dan volgens mij nog gedraaid worden. Vanaf 9 kg mogen ze met hun gezichtje naar voren zitten. 😊

3 jaar geleden

Weet er iemand wat af van de XAdventure Autostoel Quickfix Zwart? Deze is namelijk helemaal niet zo duur is draaibaar en verschillende standen. Iemand info?

3 jaar geleden

Reactie op Anna🤍

Nee je hebt ook autostoelen die groep 0 zijn, alleen moeten de stoelen dan ...
Dat is ook niet helemaal waar! Vanaf 15 maanden mogen ze met hun gezichtje vooruit zitten. 9 kilo is een indicatie. Als er op de autostoel vanaf 9kg staat is het omdat die autostoel met een lager gewicht vaak niet getest is. Mijn dochter van 1 is de 9kg namelijk al voorbij, maar de 15 maanden nog niet, dus “moet” gewoon nog achterwaarts vervoerd worden. In Scandinavische landen is achteruit vervoeren de norm en wordt het zelfs geadviseerd tot 4 jaar.

3 jaar geleden

Ons meisje wordt 20 mei 1 jaar maar weegt nog maar 7,5 kilo en 74 cm. Voorlopig dan dus nog niet overstappen naar een vervolgstoel i.v.m. haar gewicht?

3 jaar geleden

Heeft ook te maken met het nekje, de impact op het nekje is veel groter vooruit dan achteruit. En omdat ze dan nog niet sterk genoeg zijn is het beter om ze zo lang mogelijk achteruit te vervoeren ma

3 jaar geleden

Reactie op Vanessa81

Ons meisje wordt 20 mei 1 jaar maar weegt nog maar 7,5 kilo en 74 cm. Voorl ...
Dat ligt er aan. Hoe zit je kindje in de maxicosi? Je hebt ook meegroei stoelen die je kan gebruiken vanaf de geboorte. Of stoelen die je kan gebruiken vanaf 6 maanden. Als je kindje nog goed in de maxicosi zit, zou je er nog mee kunnen wachten. Als je kindje te lang is voor de maxicosi zou ik zeker overstappen.

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Dat is ook niet helemaal waar! Vanaf 15 maanden mogen ze met hun gezichtje ...
Oh ik heb dat me laten vertellen, mijn zoontje zit al ruim een maand met z’n gezicht naar voren en is ook pas twee weken 1😅 maar goed, gaat hier helemaal top dus ik laat het wel zo. 😌

3 jaar geleden

Reactie op Vanessa81

Ons meisje wordt 20 mei 1 jaar maar weegt nog maar 7,5 kilo en 74 cm. Voorl ...
Je kan haar prima nog in de maxi cosi laten. Onze dochter is net twee weken 1. Is 77 cm en net 10 kilo. Past nog prima in de maxi cosi. Het gaat erom dat het hoofd er niet bovenuit komt.

3 jaar geleden

Ik wil de joie i spin kopen, maar weet iemand hoe de rugleuning hoort als de stoelverkleiner eruit gaat? Want in de bovenrug zit dan echt ruimte.

3 jaar geleden

Reactie op Avdw

Ik wil de joie i spin kopen, maar weet iemand hoe de rugleuning hoort als d ...
Onze zoon van bijna 1 jaar en 10 kilo zit er zeer goed in zonder verkleiner al. Hij zit er beter in dan in de maxicosi!

3 jaar geleden

Echt een aanrader deze!

3 jaar geleden

Reactie op Lisette1987

Echt een aanrader deze!
Welke is dat?