7 Reacties

één jaar geleden

En pap of muesli met melk? Ik zou je kindje misschien meer de keuze zelf geven. Keuzes wel zelf voorschotelen natuurlijk. En toch belonen als hij wel alles eet. Als je alles op eet dan gaan we vanmiddag wat lekkers halen of dan ga je naar een hele gave speeltuin. Ik noem maar wat. Ik heb zelf 2 makkelijke eters maar soms helpt een beetje stimuleren wel. S avonds wordt mijn kind beloond met een toetje (yoghurt). Dan eet ze haar bord helemaal leeg

één jaar geleden

Tosti? Ei zonder eigeel. Het is vooral het eigeel wat cholesterol bevat. Doe ik ook meestal. Brood is ook niet gezond hoor! Je kan bijvoorbeeld; stukje worst, halve tosti, en wat fruitjes. En dat afwisselen met pannekoekjes, of ei zonder eigeel ect. Ik doe eigenlijk altijd plakjes worst, fruit, en iets erbij zoals ik zij. Tosti, ei, pannekoek, of ontbijtkoek.

één jaar geleden

Misschien heeft hij geen honger? Eet hij in de avond mss te veel? Je kunt ook een smoothie proberen met wat havermout er door (banaan diepvries mango yoghurt en melk met wat havermout is hier favoriet)

één jaar geleden

Mijn dochter eet niet graag brood. Maar wel gekookt ei....het witte gedeelte, geel tuft ze uit. Fruit, komkommer, plakjes kaas en kipfilet. Soms een kwarkje en soms een boterham. Joh, mogelijkheden genoeg en niet te vast houden aan wat jij vroeger at, normaal vindt of vond! Kinderen weten vaak wel intuitief wat hun lijfje nodig heeft!

één jaar geleden

Reactie op Brie

Mijn dochter eet niet graag brood. Maar wel gekookt ei....het witte gedeelt ...
Misschien nog een toevoeging die me te binnen schiet....als mijn dochter mentale sprongetjes maakt, dan eet ze tijdelijk minder. En wat ze eet is dan ook echt specifiek. Mogelijk ook bij jouw zoontje?!

één jaar geleden

Reactie op Brie

Misschien nog een toevoeging die me te binnen schiet....als mijn dochter me ...
Ja hij maakt nog steeds sprongetjes met drie jaar.. als ik merk dat hij beter begint te praten word die ook overal wat lastiger

10 maanden geleden

Houdt hij van yoghurt? Mijn dochter mag 's ochtends altijd kiezen tussen yoghurt en brood. Yoghurt doe ik dan vaak met havermout en iets van rozijntjes of klein beetje cruesli erbij. En soms doen we iets van bananenpannenkoekjes, vindt ze heerlijk.