16 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb toevallig vandaag weer "kookdag" gehad. Ik kook dan verschillende groentes, vis/vlees en rijst/aardappelen/pasta etcetera. En als ik dat allemaal klaar heb ga ik mixen en pureren. Ik laat de stukjes steeds groter. Soms eet hij ook gewoon met ons mee. Dan maak ik bijv zalm zonder kruiden en dan pluk ik gewoon stukjes eraf en geef ik aan hem.

3 jaar geleden

Ik had hier precies hetzelfde!!! Hier helpt het om het af te wisselen.. ik heb een weekje half-om-half gedaan. Half potje, half vers hapje. Goed pureren scheelde hier ook, dan is het wel een zacht glad pureetje maar ging er dan wel beter in. Veder is het doorbijten, onze dochter eet steeds beter verse groente maar gaat nog steeds de ene dag beter dan de andere..

3 jaar geleden

Oké, vandaag had ik een pasta apart gemaakt voor mijn zoontje. Ik had het ook gepureerd met wat stukjes erdoor. Toch bleef hij huilen tijdens het eten. De potjes zijn natuurlijk ook wat dunner dan als je het zelf maakt...

3 jaar geleden

Ik zou het mengen potje en vers. Krijgt hij het eten uit een potje of altijd uit eenzelfde bakje? Je zou kunnen testen als je het zelfgemaakte eten in een potje doet en daaruit geeft of hij het lust.

3 jaar geleden

Misschien dat is proberen inderdaad. Hij krijgt het uit een bakje...

3 jaar geleden

Hier was het opgelost toen ik voor het pureren wat ongezouten roomboter liet smelten in het eten en dat mee pureerde. Dan is het net wat minder droog

3 jaar geleden

Ik ben met 9maanden al overgestapt op potjes voor 12maanden want die zijn veel grover, en met een hoop dingen eet ze mee zoals rösti, sperziebonen, vissticks, pasta /lasagne, rijst, ze mogen eigenlijk alles zei het cb alleen oppassen met zout en geen honing. Maar ikzelf pas wel op met pittig 😅

3 jaar geleden

Hij eet nu echt alles met de pot mee. Hij weigert zijn gepureerde smakeloze eten. 😬

3 jaar geleden

Hier eigenlijk het zelfde. Onze dochter is nu ook 10 maanden. Ze krijgt fruit en groenten uit een potje. Als ik fruit pureer eet ze het ook, wel wat moeizamer, maar ze eet het. Avond eten niet,maar het stomme is als wij gaan eten, meestal 15 minuten na haar, snoept ze alles van m'n bord af! Groot, klein, met of zonder kruiden, vlees, vis. Ze eet letterlijk alles. Ook van m'n vork of lepel eet ze af.. maar als ik haar prakje maak duwt ze het weg. Zr is nu sowieso wat minder met eten, denk een sprong.... pfff, deze is pittig!

3 jaar geleden

Hier de potjes van 12 maanden op voorraad. Meneertje vond de 8 maanden potjes niet voldoende meer 😂 Maar wordt afgewisseld met vers. Het is maar net wat we zelf eten. En die hoeveelheid is hoeveel hij zelf wilt. Hij doet vaak zelf zijn mond dicht als hij niet meer hoeft.

3 jaar geleden

De mijne wijst tegenwoordig naar mijn bord eten dus ze krijgt nu 2 bordjes eten, eentje uit potje en eentje met vingerfeeding

3 jaar geleden

Mijn dochter vind de potjes niet veel aan. Geef de 12 maanden potjes dat gaat iets beter. Als ik haar gewoon stukjes eten geef gaat het er goed in. Dus een stukje broccoli bijvoorbeeld of een stukje aardappel. Rijst ect eet ze van een lepel. Ze eet denk ik voor 95% met ons mee hierdoor.

3 jaar geleden

Ik bestel ook weleens van mamadeli, mijn dochter vind het heerlijk. Vers en gezond eten... de fruit hapjes en havermoutjes zijn ook een aanrader ;)

3 jaar geleden

Ik lees mee want hier hetzelfde probleem 🙃

3 jaar geleden

Reactie op Lotjesnotje

Mijn dochter vind de potjes niet veel aan. Geef de 12 maanden potjes dat ga ...
Hier ook :) Gisteren een bakje macaroni met zelfgemaakte saus, gaat ook prima met de lepel. En zelf macaroni oppakken met pincher grip 🤗

3 jaar geleden

Hier eet hij met de pot mee, en hij krijgt het in grote stukken, die hij zelf met de hand in z'n mondje stopt. Gepureerd wil hij het niet en hij eet veel beter als hij tegelijk met ons eet. Vooral het samen eten werkte goed om hem aan vers eten te krijgen.