146 Reacties

3 jaar geleden

Wij zijn nu begonnen met gepureerde groente. Maar ben me ook aan t inlezen over rapley. Moeten ze goed voor kunnen zitten toch? Hij kan dat uiteraard nog niet, maar heeft wel echt de behoefte aan vast voedsel, want trekt bijna alles uit m’n handen haha! Dus met gepureerde groente begonnen!

3 jaar geleden

Met ons zoontje van inmiddels 3 hebben we het ook met de rapley methode gedaan en was/is een groot succes. Ze moeten wel goed kunnen zitten natuurlijk. En je moet er rekening mee houden dat je daarna op de gekste plekken eten staat weg te poetsen haha maar onze zoon is nu nog steeds mega gek op groente dus bij onze dochter gaan we dit weer doen.

3 jaar geleden

Wij ook eens laten sjabbelen op een oud korstje 🙈 ook nog wat te vroeg wel maar ze zit wel al vrij goed id stoel

3 jaar geleden

Reactie op Gabriellenaomi

Wij zijn nu begonnen met gepureerde groente. Maar ben me ook aan t inlezen ...
Ik heb hem sinds een paar weken op schoot zitten tijdens het eten omdat hij ook nog niet los kan zitten. Hij is dus wel veilig rechtop zodat hij zich minder snel verslikt. Ik was net bij het consultatiebureau en ze zeiden dat het niet mag in de kinderstoel als hij nog niet kan zitten, maar op schoot mag het wel. Als hij zelf iets pakt en eraan begint te knagen is zijn hand/mond motoriek goed genoeg zei ze. Dan is hij er op zich klaar voor. Ik wacht nog steeds zoveel mogelijk hoor ^^ maar als hij wat pakt, dan pakt hij het :) hoef het niet af te pakken zei ze, maar wel heel goed opletten wat hij pakt. Ik kook al een tijdje volgens het Rapley kookboek dus zorg dat er alleen dingen op mijn bord liggen waar hij wat mee kan 🤞🏼

3 jaar geleden

Reactie op Jimmyashleyjeremih

Met ons zoontje van inmiddels 3 hebben we het ook met de rapley methode ged ...
We hebben een kat dus die kan lekker van de grond eten 😅 Geeft niet, lekker kliederen. Heerlijk! Ik heb wel van die slabbetje/jasjes van de zeeman. Ideaal!

3 jaar geleden

Ik heb hem sinds een paar weken op schoot zitten tijdens het eten omdat hij ...
Goeie! Dus op schoot kan ik hem wel wat geven! Thanks voor de tip!

3 jaar geleden

Ze is net 5 maanden en we zijn van plan over een maand te beginnen. Ze heeft nu ook echt nog geen interesse in eten, dus misschien wordt het nog wel iets later. De opvang had overdrachten door elkaar gehaald dus die probeerden haar een week terug al gepureerde banaan te geven. Daar waren we niet bepaald blij mee, we kiezen er niet voor niets voor om te wachten en het eerste hapje is toch echt een mijlpaal. Gelukkig vond Jinte het nog niets en zeggen ze dat ze niets binnen heeft gekregen. Over een paar weken thuis in de herkansing. Ik denk dat we starten met wortel. Dat hebben we bij de oudste ook gedaan (zie foto) en dat beviel toen goed. Wij hebben van de oudste nog veel silly billyz slabbetjes. Zowel zonder mouw als met mouwen, ik vind ze erg fijn en zeker Rapley-proof!

3 jaar geleden

Ik heb hem sinds een paar weken op schoot zitten tijdens het eten omdat hij ...
Oh wat is het rapleykookboek ? Ik weet echt niet goed waar te beginnen en het is al binnen 3w!

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Oh wat is het rapleykookboek ? Ik weet echt niet goed waar te beginnen en h ...
Deze!

3 jaar geleden

Ik wou Rapley doen, ook met mijn man over gehad. Komt mijn man vorige week opeens thuis met 50 potje prak van de supermarkt want was in de aanbieding 🙃😒... dus die nu eerst maar wegwerken. Ze krijgt nu 1 proefhapje per dag (5 maand) en dan ga ik der miss met avond eten wat mee laten eten. Ze heeft zelf niet zo een interesse in die prak dus ik hoop stukje eten wel.

3 jaar geleden

Zo leuk die eerste ervaring, dit vergeet je nooit meer. Ik gaf van de week een aantal likjes van mijn komkommer, alsof ze water zag branden Haha. Ze begreep er echt niks van. Zo lief

3 jaar geleden

Zo leuk die eerste ervaring, dit vergeet je nooit meer. Ik gaf van de week ...
Och wat cute 🥰

3 jaar geleden

Sperzieboontjes zijn hier al favoriet, hij is nog steeds geen 6 maanden, maar altijd als ik ze eet pakt hij er direct een van m'n bord en begint eraan. Aan hem te zien vind hij het heerlijk 😂🙈 Helemaal enthousiast is hij! Wel achteraf even goed kijken of zijn mondie leeg is, baby's hebben de neiging om als een hamster hun wangetjes vol te proppen met eten. Tussen hun tandvlees en wangen kunnen ze nog niet met hun tong om het leeg te maken, dus oplet puntje voor mama's die Rapley gaan toepassen :)

3 jaar geleden

Hier gestart met puree omdat hij er na vier maanden echt om ‘vroeg’. Zijn honger was niet te stillen. Het is dan ook een stevige baby en eet super goed. Hij verteerde het ook meteen prima. Maar mijn broer heeft ook heel snel hele stukken gegeven, niet wetende dat het rapley was en ik ga hetzelfde doen eens hij goed kan rechtzitten. Hier dus niet het een of het ander maar een combinatie en dat vind ik best handig. :) Moet wel zeggen dat mijn neefje zeer vroeg zeer zelfstandig kon eten. Of dit lag aan het feit dat hij snel stukken kreeg weten we natuurlijk niet :)

3 jaar geleden

🥰

3 jaar geleden

En nog eentje 🙈

3 jaar geleden

Wij wachten echt tot 6 maanden...vroeger wordt afgeraden

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Wij wachten echt tot 6 maanden...vroeger wordt afgeraden
Het is vooral kijken naar je kindje. Rolinde op de groei is hier goed voor, zij geeft info hoe je kan zien dat je kindje er klaar volr is. Wanneer ze aan bepaalde voorwaarden voldoen kan je starten. Dit is soms een beetje vroeger of een beetje later maar het is niet zo dat ze plots 6 maand zijn en plots er klaar voor zijn 😊 Hier vorige week gestart maar dat was maar 1x en sinds dit weekend volledig opgestart. Volgende week is ze 6 maand

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Het is vooral kijken naar je kindje. Rolinde op de groei is hier goed voor, ...
Ja ken haar :) maar met 5 mdn rapley is te vroeg...gill rapley zelf geeft dit ook aan...

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Ja ken haar :) maar met 5 mdn rapley is te vroeg...gill rapley zelf geeft d ...
Hier 5mnd en 3w gestart en lukt perfect, zat zelfs al wat id ontlasting 😊 tis idd elke week kijken en zien wat lukt 😊