146 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

En nog eentje 🙈
Wat lief! Waar is dat slabbetje van?

3 jaar geleden

Reactie op Summer2020

Wat lief! Waar is dat slabbetje van?
Zeeman! Ik heb ze ook, zo leuk!

3 jaar geleden

🐽

3 jaar geleden

Reactie op Gabriellenaomi

Zeeman! Ik heb ze ook, zo leuk!
Aaaah super ik ga ze halen! Alles zit hier altijd onder 😂

3 jaar geleden

Ik geef mijn zoontje nu ook voorgeladen ( mini beetje) lepeltjes, gisteren gepureerde appel en een lepeltje aardappelpuree. Hij deed ze beiden direct in z'n mond 😍 Duurde even voor hij alles er zelf af had gesnoept, maar super leuk, hij deed het vet goed!

3 jaar geleden

Reactie op Summer2020

Aaaah super ik ga ze halen! Alles zit hier altijd onder 😂
Ideaal! Heb er ook eentje voor het knutselen voor de oudste. Echt zo handig!

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

🐽
Handig zitje! Mag ik even vragen welk merk het is want dat kan ik niet lezen :)

3 jaar geleden

Reactie op Gorecki

Handig zitje! Mag ik even vragen welk merk het is want dat kan ik niet leze ...
Is van ingenuity, heb ik bij prenatal gekocht Ideaal! Kun je ook eventueel met riempjes aan t stoel vastmaken v bv op bezoek Zoë zit er al in sinds 2,5 maanden en de verkleiner kan er nu met 5,5 maand bijna uit Zit heel stevig

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

Is van ingenuity, heb ik bij prenatal gekocht Ideaal! Kun je ook eventueel ...
Top! Dank je! 🤗

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

Is van ingenuity, heb ik bij prenatal gekocht Ideaal! Kun je ook eventueel ...
Met riempjes aan de stoel vastmaken wordt heel streng afgeraden als je de rapley of de kleintjesmethode toepast. Dit omdat enerzijds je kindje bij het verslikken zelf de bewegingsvrijheid moet hebben om het stukje er uit te kunnen werken en omdat, als je kindje verstikt, je hem of haar er zo snel mogelijk uit wil kunnen halen om je kindje te helpen het stukje eruit te krijgen. Met alle respect hoor maar als je je goed inleest in de methode dan zie je dat dit stoeltje uberhaupt niet als veilig wordt beschouwd wat betreft deze methode. Kindjes moeten zich met de voetjes kunnen afzetten als ze zich verslikken. Anders kunnen ze heel moeilijk zelf een vastzittend stukje eruit werken en is de kans op verstikking een stuk groter. Wat je natuurlijk absoluut niet wilt.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is vandaag 6 maanden. De hapjes gaan goed dus ik wil ook wel eens proberen een stuk groente of fruit te geven in het handje. Wat geven jullie zoal? Appel? Gekookte wortel? Komkommer? Ik kom niet veel verder met ideeën, help 😂🙈

3 jaar geleden

Reactie op M-S.

Mijn zoontje is vandaag 6 maanden. De hapjes gaan goed dus ik wil ook wel e ...
Broccoli, sperzieboon, bloemkool, wortel, gestoomde appel, (stoof)peer, banaan eigenlijk van alles. Ik geef alles wat mag volgens het schema van Stefan Kleintjes (makkelijk te vinden via Google ‘introductieschema Kleintjes)

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Met riempjes aan de stoel vastmaken wordt heel streng afgeraden als je de r ...
De het stoeltje kun je aan een stoel vastmaken met riempjes haha 🙃 Haar zelf heb ik nog nooit vast gemaakt🤦🏼‍♀️ Het kind kan zelf los in het stoeltje en ze zet zich af tegen het tafeltje 🙃

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

De het stoeltje kun je aan een stoel vastmaken met riempjes haha 🙃 Haar ze ...
Ah sorry dan heb ik niks gezegd en het helemaal verkeerd begrepen 🙈 Misschien voor andere dan nog goede info hihi.

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Ah sorry dan heb ik niks gezegd en het helemaal verkeerd begrepen 🙈 Missch ...
Ja door het woordenboek van mijn telefoon typ ik ook vaker wat dyslectisch hahaha Dit is eigenlijk hetzelfde als een normale kinderstoel alleen veel compacter Tijdens het avondeten zit ze lekker in de stokke stoel bij ons Maar voor tussendoortjes of op bezoek is dit super handig Maar idd wel hele belangrijke info

3 jaar geleden

Reactie op Maytwenty

Broccoli, sperzieboon, bloemkool, wortel, gestoomde appel, (stoof)peer, ban ...
Ik bied gewoon alles aan zelfs 😊 rapley geeft geen introschema

3 jaar geleden

Reactie op Maytwenty

Broccoli, sperzieboon, bloemkool, wortel, gestoomde appel, (stoof)peer, ban ...
Dank je wel! Ik ben redelijk inspiratieloos maar hiermee kunnen we wat proberen, leuk

3 jaar geleden

Hee, mijn dochter is overmorgen 6 maanden! Ik ben al langzaam aan begonnen met de rapley methode met een stuk komkommer, avocado, zoete aardappel. Maar ik vroeg me even twee dingen af! Wellicht kunnen jullie helpen! Hoeveel moet ik aanbieden, hoeveel stukken? En van 1 soort groente /fruit iets, of meerdere soorten tegelijkertijd? Hoe bouw je het langzaam op? Ik snap dat ze nu nog weinig binnen krijgt, maar ik lees in andere posts dat baby's al hele potjes binnen krijgen, daar word ik dan wat onzeker van. En hoe doen jullie het met zitten? Mijn dochter kan nog niet geheel zelfstandig zitten, in de eetstoel zit ze wel prima, maar ik las dat dat niet goed is, om je kind te laten zitten als ze dat zelfstandig nog niet kunnen. Maar rapley in de wipstoel vind ik ook niet alles, dan verdwijnen er hele komkommers in de wipstoel en dan is ze gefrustreerd omdat ze het eten steeds kwijt is 😂

3 jaar geleden

Hee, mijn dochter is overmorgen 6 maanden! Ik ben al langzaam aan begonnen ...
Ik heb vandaag het boek van Gill Rapley (baby-led weaning) gelezen. Als je lid bent van de bieb raad ik je zeker aan om te lenen, daar staat alles in uitgelegd. Biedt meerdere dingen tegelijk aan zodat baby zelf kan kiezen. Je hoeft je nog geen zorgen te maken over de hoeveelheid die ze binnen krijgen. Voor nu is het vooral ontdekken. Zolang je melk op verzoek blijft geven krijgen ze nog genoeg binnen. Geen Rapley methode in de wipstoel! Is gevaarlijk als ze achterover geleund liggen met het eten omdat ze dan niet stukjes eruit kunnen werken als er wat in de keel schiet. Als ze nog niet goed in de stoel zit (eventueel met verkleiner) kan je haar op schoot nemen.

3 jaar geleden

Lukt het jullie kindjes eten fatsoenlijk in hun mondje te toppen? Mijn zoon pakt een stuk eten en houdt het in zijn vuist vast en stopt zijn vuist in zijn mond...dat werkt natuurlijk niet hahahahha.