146 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op JDA_Co

Lukt het jullie kindjes eten fatsoenlijk in hun mondje te toppen? Mijn zoon ...
Dan de stukjes langer maken. Zodat ze niet in t vuistje passen maar er uitsteken zeg maar

3 jaar geleden

1e keer vaste voeding...stukje brood

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

1e keer vaste voeding...stukje brood
Smeren met wat mama??

3 jaar geleden

Reactie op Haniyah

Smeren met wat mama??
Niets gewoon droog.

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

🐽
Waar is dit zitje van? Super handig!

3 jaar geleden

Courgette, broccoli, brood, komkommer, rijstwafels, maisknabbels zijn hier favoriet. Hier krijg ik er geen lepel in. Dus fruit is nog wel een dingetje. Iemand tips?

3 jaar geleden

Reactie op Joytadevries

Courgette, broccoli, brood, komkommer, rijstwafels, maisknabbels zijn hier ...
Fruit kan je toch ook gewoon in stukken geven? Net als de groente en dergerlijke

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

1e keer vaste voeding...stukje brood
Niet om vervelend te doen hoor maar het vastmaken van je kindje met riempjes wordt bij de repley en kleintjesmethode sterk afgeraden. Dit omdat als je kleintje zich verstikt (en het er dus niet zelf uit gewerkt krijgt) je zo snel mogelijk je kindje in 1 beweging uit de stoel moet kunnen halen om het te helpen. Als je dan eerst nog allerlei handelingen moet doen, wel of niet in paniek, kan dat net het verschil betekenen tussen stikken of niet. Ik wil je absoluut niet ontmoedigen hoor maar ik wil het wel even gezegd hebben.

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Niet om vervelend te doen hoor maar het vastmaken van je kindje met riempje ...
Ja weet het. Mijn frank viel wat later :) is mijn 2e keer rapley

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Fruit kan je toch ook gewoon in stukken geven? Net als de groente en derger ...
Absoluut! De vraag was meer welk fruit? Want appel en peer is te hard had ik gelezen. En banaan, perzik, aardbei, etc knijpt ie alleen maar stuk.

3 jaar geleden

Reactie op Joytadevries

Absoluut! De vraag was meer welk fruit? Want appel en peer is te hard had i ...
Appël en peer ff stomen dat het malser is en beetje laten afkoelen dat he

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Appël en peer ff stomen dat het malser is en beetje laten afkoelen dat he
Oow goeie! Dank je!

3 jaar geleden

Reactie op Joytadevries

Absoluut! De vraag was meer welk fruit? Want appel en peer is te hard had i ...
Fijnknijpen is toch ook prima? Is ook ontdekken. Hij hoeft het niet perse ook op te eten he ;) Maar bij banaan kun je het beste gewoon een halve banaan pellen en m dan geven. Dan kan die hem bij het deel waar de schil nog aan zit pakken. Peer hoef je niks mee te doen. Goede rijpe peer geven (dat je zelf denkt die is zelfs al wat overrijp). Dan is die echt zacht genoeg om zo te eten. Perzik zou ik dan de schil gewoon aan laten zitten. Appel evt wat koken of stomen indd. Beetgaar is prima hoor. Geldt voor alles. Ik volg de kleintjesmethode ipv repley. Misschien dat boek ook eens lezen. Daar wordt namelijk op heel veel van je vragen uitgebreid antwoord gegeven. En vind die methode zelf wat 'vriendelijker'. Vriendelijker voor de darmen met name en ook heel allergievriendelijk. Heeft een introductieschema en daarbij wordt rekening gehouden met de ontwikkeling van het kind en de darmen en wat op welke leeftijd veilig en goed te eten is en wat beter nog even niet. Misschien ook een idee?

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Fijnknijpen is toch ook prima? Is ook ontdekken. Hij hoeft het niet perse o ...
Kleintjes zelf zei ooit op een infosessie dat dat schema meer op vraag van ouders zelf kwam en dat je er enkel rekening mee moet houden indien er gekénde allergieën zijn in de familie. Zoniet hoef je daar niet naar te kijken.

3 jaar geleden

Nomnom broccoli 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Fijnknijpen is toch ook prima? Is ook ontdekken. Hij hoeft het niet perse o ...
Heb het Rapley boek gelezen. Maar vind dat enigszins vaag over hoe je het beste eten kunt aanbieden op verschillende leeftijden. Misschien is de kleintjesmethode ook goed om te lezen. Zal het in huis halen. Dank je wel! ☺️

3 jaar geleden

Ze vindt het echt gezellig en interessant allemaal. Kokhalsreflex is ook goed aanwezig nog haha

3 jaar geleden

Het is zo gezellig om met papa en mama samen te eten!🥰 Volgende week is onze Zoë alweer 6maanden. Food is life.. & vooral heel veel poetsen!

3 jaar geleden

Gister 6 maanden, vandaag wat meer tijd dus nu begonnen met de eerste hapjes. We gaven eerst wat met een lepeltje en daarna echt een wortel (bij de oudste ook een combi gedaan). Over het vaste stuk was ze veel enthousiaster. Ze is in alles wel van het zelf doen, dus het zou me niet verbazen als we binnenkort alleen rapley doen.

3 jaar geleden

Zijn jullie niet bang dat je kindje een groot stuk af breekt en er in stikt ? Ik vind dit best een interessante methode maar ik ben als de dood dat me dochter in een groot stuk stikt ?? 😱 verder als hele mini stukjes brood of broccoli of iets ben ik nog niet gekomen..